מכונת הרעל של ביבי דרסה את תמר כהן צדק. אתם הבאים בתור

תמר כהן צדק (צילום: יחסי ציבור/רשת 13)
תמר כהן צדק (צילום: יחסי ציבור/רשת 13)

השפית המוערכת תמר כהן צדק (קוצ'ינה הס, "משחקי השף") עמדה עם שלט "לא תחזור" בהפגנה נגד נתניהו, וזה הספיק כדי להפוך אותה לאויבת העם החדשה ולהפנות נגדה קמפיין שנאה וחרמות ברשתות החברתיות בעידודם של סוכני תעמולה בכירים. הטירוף האנטי-דמוקרטי המסוכן הזה לא יעצור אם לא תעצרו אותו

11 באוקטובר 2022

אתם ראיתם את זה? אתם קלטתם את זה? אתם שמעתם את משרוקית הכלבים של נתניהו מסיתה את ההמון הנבער נגד שפית תל אביבית מוערכת? החטא הנורא של תמר כהן צדק, המוח והלב מאחורי קוצ'ינה הס הנפלאה והכוכבת החדשה של "משחקי השף" ברשת 13, היה השתתפותה באחת ממאות ההפגנות שמתרחשות מדי סופ"ש על הגשרים ברחבי הארץ נגד הנאשם בפלילים בנימין נתניהו. היא לא נשאה נאום מתלהם, היא לא התראיינה בהרחבה, היא לא צעקה בכיכר העיר. היא בסך הכל עמדה שם בצומת עמיעד עם שלט שעליו כתוב "לא תחזור". זה הספיק כדי להפוך אותה לאויבת העם החדשה.

בתוך שעות, ובמהלך החג כולו, הופצה תמונתה מההפגנה ברחבי הרשתות החברתיות שהוצפו בשלל קללות, גידופים ונאצות של תומכי נתניהו נגד כהן צדק, מאוחדות בדרישה להחרים את המסעדה שלה ולהדיח אותה מתפקידה בפריים טיים כשופטת בתחרות הריאליטי-בישול. היה מבהיל לראות כמה מהר פונה אספסוף נבער, שרובו לא שמע על כהן צדק מימיו, לקרוא לביטולה ומחיקתה של שפית מוערכת רק משום שיצאה להפגין בשם זכותה הדמוקרטית. בסצנת האוכל של תל אביב, תמר כהן צדק מוכרת כאישה שקטה, צנועה ונעימה שרחוקה מרחק שנות אור מעולם השופוני של השפים הבכירים בעיר. אם זה קרה לה זה יכול לקרות לכל אחד.

>> והמסעדה של תמר רק מוכיחה כמה היא צנועה ונעימה

לשם שינוי זה באמת לא עניין של ימין ושמאל. את המתקפה הפרועה הזאת של מכונת הרעל הביביסטית חוו על בשרם בשנתיים האחרונות גם אנשי ימין רבים שסירבו לישר קו עם מנגנון התעמולה של נתניהו. לכאורה לא צריך לדאוג לשפית המחוננת עם המסעדה הקטנטנה מרחוב הס, האנשים שקראו להחרים אותה אינם ולא היו מעולם לקוחות שלה ורובם חושבים שקוראים לה תמר הס, כי זה מה ששופרית ההסתה כנרת בראשי צייצה להם, אבל מספיק חמום מוח אחד שיחפש את המסעדה שלה בגוגל כדי להרוס מפעל חיים. זה מפחיד. ועוצמת השנאה המטורפת הזאת צריכה להטריד כל אזרח ישראלי שהדמוקרטיה חשובה לו.

>> למעשה, אפילו במשחקי השף היא האחת עם הקלאס

זכות ההפגנה היא זכות יסוד בכל דמוקרטיה, והאיום על תמר כהן צדק משקף את האיום על הזכות הזאת. זה זמן רב שכל הפגנה נגד נתניהו חשופה לאלימות מילולית ופיזית, מקרי האלימות שהופנו נגד מפגינים כאלה בשנתיים האחרונות רבים מספור, ועכשיו כשהאיומים עוברים גם לפסים אישיים כבר ברור שמדובר בקמפיין השתקה פשיסטי שמבקש להרתיע אזרחים מעצם הרעיון של נקיטת עמדה נגד נתניהו. אחרי הדה-לגיטימציה לערבים ואחרי הדה-לגיטימציה לשמאל, אנחנו כבר בשלב של דה-לגיטימציה לכל מי שאינו משתחווה בכניעה למושחת מקיסריה. וזו הרי מהותו האנטי-דמוקרטית של הביביזם.

>> והיא גם מכירה כמה מקומות פשוט מצוינים בעיר

בקוצ'ינה הס אי אפשר למצוא שולחן כמה שבועות קדימה גם בימים כתיקונם, ובעקבות הקמפיין שערכו לה כלבי התקיפה של נתניהו אפשר להניח שהתור להזמנות התארך, ועדיין צריך לעמוד לצדה ברמה העקרונית והמעשית ולתמוך בזכות ההפגנה שלה. כי אתם הבאים בתור. גם אם לא תעמדו בהפגנה עם שלט. גם אם לא תכתבו שום דבר פוליטי בפייסבוק, מספיק שמישהו במערך ההסתה ישרוק במשרוקית ואלפים יתייצבו כדי למרר את חייכם. אם דרושה לכם הצצה אל עתיד שבו נתניהו משתלט מחדש על ראשות הממשלה, הנה היא במלוא כיעורה המסוכן. צאו להצביע.