בום בשוק הכרמל: דוכן הפופ אפ של גרטי דונר נסגר במפתיע

האיש והסיח. זיו גרטי (צילום Yoad Shejtman)
האיש והסיח. זיו גרטי (צילום Yoad Shejtman)

דוכן הפופ אפ האהוב והמצליח של זיו גרטי מחסל את ענייניו בשוק הכרמל. "העסק שלי פועל כפופ אפ. אני כבר מוכן לצעד הבא", הוא אומר

21 ביוני 2022

כאילו שהימים האחרונים לא קשים מספיק עם נפילת הממשלה, הצפיפות בנתב"ג והמחאה על יוקר המחיה, גם בתחום השווארמה יש בשורות קשות: דוכן הפופ אפ הפופולרי של גרטי דונר בשוק הכרמל נסגר. בסוף השבוע הבא יקפל הבעלים זיו גרטי את הציוד וימשיך אל היעד הבא.

תקציר הפרקים הקודמים למי שלא מכיר (או סתם טבעוני): השווארמייה שנפתחה לפני כשמונה חודשים היא לדעת רבים הטובה ביותר בשוק ואולי בעיר כולה. בימי הפעילות – שלישי, חמישי ושישי – משתרך מול הדוכן תור ענק של מבקרים עם חור בלב בצורת הפיתה של גרטי. מבקרי מסעדות ופודיז קשרו כתרים לראש המנה שמתובלת בפיסטוקים ובתבלינים ביבוא אישי מטורקיה. "גרטי עושה לפיתה שווארמה מה שג'סמינו עשה לקבב – מפשט אותה לגרסתה המזוקקת עם המון כבוד לרכיבים – ומוציא מזה פיתה מופלאה", כתב המבקר שלנו, והציב את הדוכן הצנוע למראה בראש רשימת דוכני השווארמה הטובים בשוק כרמל. כעת, כאמור, מגיע סוף לסיפור.

פיתה שצריך להתייחד איתה. גרטי דונר (צילום: מתן שרון)
פיתה שצריך להתייחד איתה. גרטי דונר (צילום: מתן שרון)

>> התאהבנו בשיפוד: גרטי עושה לשווארמה מה שג'סמינו עשתה לקבב
>> הדירוג העירוני: השווארמה הכי טובה בתל אביב היא בכלל דונר קבב

גרטי עצמו חצוי בתחושותיו. הצער על הצעד המתבקש מבחינתו מורגש בקולו, אך גם תחושת הקלה. "ההחלטה שלי נובעת מצירוף של מספר גורמים. מחלקת רישוי עסקים מקשה על העבודה והתנאים בשטח השתנו. האווירה אחרת ויש שינוי גם בכמות הקהל שמגיע לשוק", הוא אומר.

נפלה עטרת שווארמתנו. גרטי והסיח (צילום: יעקב בלומנטל)
נפלה עטרת שווארמתנו. גרטי והסיח (צילום: יעקב בלומנטל)

לא הזכרת במילה את התחרות מצד שווארמיות שנפתחו בשוק.
"ברור שזה מפריע, אפילו שהן לא טובות. כולם קונים את חומרי הגלם ממפעלים והאיכות אינה קרובה למוצר שלי, אבל עדיין יש פגיעה. כשבאתי לכרמל הייתי לבד. אחריי נכנסו עוד שמונה-תשעה שווארמיות. התנועה בשוק ירדה. בימי ראשון-רביעי אין עבודה וסופי השבוע נחלשו. בשווארמיות האחרות אפילו לא מסיימים את השיפוד. בסוף היום מכניסים אותו למקרר ומוציאים למחרת. לדעתי כל השווארמיות שנפתחות עכשיו לא ישרדו עוד הרבה זמן. הבסטה אולי תשרוד כי יש להם את הלקוחות שלהם, אבל חוץ מהם כולם ייעלמו".

הדוכן אמנם ייסגר, אך גרטי לא מתכנן להיעלם מהשטח. הוא ימשיך לעשות פופ אפים ברחבי הארץ וכבר מתכנן שת"פ עם גני אירועים, מתחמי פוד טראקס ועוד. "אני כבר מתחיל להתבשל", הוא אומר בחיוך. "העסק שלי עובד בפופ אפים ומבחינתי שוק הכרמל היה עוד פרק בדרך. כעת אני כבר מתכונן ליעד הבא".