בראנץ' חדש במסעדת קלאש ועוד חדשות קולינריות

מסעדת Clash פותחת בראנץ' גם למי שלא אורח במלון, M25 חוגגים את ראש השנה בהפנינג מעושנים, קוקטיילים חדשים בג'ירף, פסטיבל לאבנה (!) ועוד חדשות קולינריות

קלאש. צילום: דן פרץ
קלאש. צילום: דן פרץ
29 בספטמבר 2016

הפנינג ראש השנה ב-M25

מזללת הבשרים בשוק הכרמל תקבל את השנה החדשה עם הפנינג טעים במיוחד: מלבד התפריט הרגיל יוצע ספיישל של נתחים מעושנים, ברז של בירה מלכה יוצב ברחבה החיצונית וכל זאת לצלילי המוזיקה של די.ג'יי הבית. בין מנות הדגל ששווה לזלול: עראייס (48 ש"ח), שווארמה (58 ש"ח), סלט קצבים (42 ש"ח), לשון (42 ש"ח) ועוד.

הפנינג ראש השנה ב-M25, שישי (30.9), 11:00-16:30, סמטת הכרמל 30 תל אביב, 6963632־052

הקבב של M25. צילום: אנטולי מיכאלו
הקבב של M25. צילום: אנטולי מיכאלו

פסטיבל לאבנה בירושלים

בחג סוכות מחלבות גד יצאו בפסטיבל לאבנה ראשון מסוגו בעיר ירושלים ("פסטיבל י-ם של לאבנה) שיכלול 13 בתי קפה ומסעדות מובילות ברחבי העיר שיגישו במשך שבועיים מנה חדשה ומיוחדת המורכבת כולה על טהרת גבינת הלאבנה. בין המנות: סביח לאבנה של מסעדת אדום – חציל מעושן, ביצי שליו, איולי אמבה, טחינה לאבנה, בצל, לימון כבוש, פלפל צ׳ילי, גרגירי חומוס וזילופי לאבנה קצח (56 ₪), מופלטה מרוקאית על מצע לאבנה דרוזית ברוטב ליים מתוק של בית הקפה רחל בשדרה (28 ש"ח), בליני כוסמת, סלמון כבוש וכדורי לאבנה עיזים של מסעדת מנזה (42 ש"ח), סשימי מוסר ים עם לאבנה דרוזית ותאנים טריות של מסעדת דרך הגפן (54 ש"ח) ועוד.

פסטיבל י-ם של לאבנה בירושלים, 16-24.10, לרשימת המסעדות המלאה

י-ם של לבאנה. צילום: אליה ששון
י-ם של לבאנה. צילום: אליה ששון

קלארו בקטנה

במסעדת קלארו של השף רן שמואלי החליטו להפוך את השעה השמחה של היום שתתאים לא רק לדרינקים אלא גם לאוכל. כל מנות הדגל של המסעדה עברו התאמה לשעות השמחות ויוגשו, כמובן, לצד אלכוהול במחירים במחירים משתלמים (כוס יין ב-36 ש"ח, קוקטייל ב-28 ש"ח). בין המנות: פרנה מקמח מלא עם זעתר ריחני, לבנה, סחוג, סלט חצילים וזיתים(28 ₪), ירקות ירוקים המוגשים עם ריקוטה טרייה תוצרת בית, שקדים קלויים ונענע (28 ₪), סלקים צלויים על גבינת עיזים רכה רוקט וצנוברים( 33 ₪), דג ים נא על טאבולה של פריקי, ריג'לה, יוגורט ועגבניות (38 ₪) ועוד.

קלארו בקטנה, הארבעה 23 תל אביב, כל יום, 17:00־20:00, עד סוף תקופת החגים, 60177777־03

קלארו בקטנה. צילום: אנטולי מיכאלו
קלארו בקטנה. צילום: אנטולי מיכאלו

המיקסולוג לוקה צ'נלי מגיע לפופינה

לוקה צ'נלי, המיקסולוג שחתום על מוסדות כמו ה-Nightjar (שדורג במשך כמה שנים ברציפות כבר הטוב בעולם) נוחת בישראל בשבוע הבא לסדנת מקצועית במסעדת פופינה. בנוסף לסדנא ישיק צ'נלי יחד עם השף אוראל קמחי ארוחת בת חמש מנות אליהן מוצמדים קוקטיילים מותאמים. בין הקוקטיילים: מרטיני פחם (וודקה רוסקי סטנדרט בתיבול מיוחד של לוקה – פחם שיח ערער, מעורבבת עם אקוואויט), Octo punch (קוקטיל מבוסס וודקה רוסקי סטנדרט עם ורמוט עלי קפה, בירת סטאוט שמושרה בה קפה וקצף שעשוי מדיו של דיונון) בין המנות: פחזנית גבינה מעושנת עם קוויאר ומוסר ים כבוש (88 ש"ח), מנת טרטר בקר עם אפרסקים צלויים בחמאת בקר (72 ש"ח), מנת פילה בר ים מאודה עם קציפת בויאבז, קונפי מולים וסקלופ (88 ש"ח) ועוד.

ארוחת קוקטיילים, רביעי (5.10) החל מ-18:30, אחד העם 3 תל אביב, 5757477־03

קוקטייל של לוקה צ'נלי. צילום: יח"צ
קוקטייל של לוקה צ'נלי. צילום: יח"צ

מסיבת הקוקטיילים של ג'ירף

רשת המסעדות גיסה את המיקסולוג גלעד לבנת (אימפריאל בר) לבנות תפריט קוקטיילים שיתאים למנות האסייתיות שלה. בין הקוקטיילים: צ'רי קוסמו (וודקה, ליקר סן ז'רמן, לימון טרי וסירופ דובדבנים טריים) ב-34 שקלים; קמפרי אננס (וודקה משוקשקת עם קמפרי, מיץ אננס, ליים טרי ומעט הל) ב-28 שקלים; צ'ילי פסיפלורה (טקילה אל חימדור ושרטרז צהוב, מנוערים עם פסיפלורה, ליים, אגבה ותמצית צ'ילי תוצרת בית) ב-34 שקלים ועוד.

ג'ירף, אבן גבירול 49/מונטיפיורי 31/הברזל 19 תל אביב giraffe.co.il

קוקטיילים חדשים בג'ירף. צילום: יח"צ
קוקטיילים חדשים בג'ירף. צילום: יח"צ

בראנץ' שישי במסעדת Clash

המסעדה של חיים טיבי במלון ניקס (Nyx) משיקה בראנץ' חדש בימי שישי. בתפריט: בופה של סלטים מתובלים, מגוון גבינות רכות וקשות, אנטיפסטי, דגים מעושנים, שרקוטרי, מנות חמות (כמו: מסבחה, שקשוקה ספרדית עם נקניקיות פלפלים ותרד, רביולי גבינות ברוטב חמאת עגבניות ובזיליקום), קישים ומיני מאפים מלוחים משתנים ומתוקים לסיום בליווי של מיצים ושתייה חמה.

בראנץ' במסעדת Clash, ימי שישי בלבד, 12:00־15:30, מנחם בגין 48 תל אביב, 5023223־03, מחיר: 95 ש:ח לבופה הכולל מיצים (לימונדה ותה קר), ושתייה חמה לסועד

מסעדת קלאש. צילום: דן פרץ
מסעדת קלאש. צילום: דן פרץ

פסטיבל וויסקי בדיוטי פרי

נוסעים לחו"ל בחגים? אם תצילחו לפלס דרך אלפי הנוסעים שיוצאים לחופש יחד אתכם, שווה להכנס לדיוטי פרי לפסטיבל וויסקי. בין הדוכנים תמצאו 284 סוגי ויסקי במחירים מיוחדים, טעימות של מותגי וויסקי ייחודיים (לא של כל ה-284), להצטלם בעמדת צילום עם בובות ושחקנים הלבושים במיטב המסורת הסקוטית (תודו שנדלקתם על זה) כל זה לצד מוזיקה סקוטית ונגני חמת חלילים.

Whisky Fest בדיוטי פרי, 26.9־23.10, ג'יימס ריצ'רדסון בנמל התעופה בן גוריון

פסטיבל וויסקי בג'יימס ריצ'רדסון. צילום: איציק בירן
פסטיבל וויסקי בג'יימס ריצ'רדסון. צילום: איציק בירן

 

[tmwdfpad]