בר האוכל הטוב ביותר בתל אביב

אריא בר, בר ברבוניה, אקסטרה ברוט מקונג, מסה בר, מיטבר נקסט דור, צ'יקטי, סושיאל קלאב, פורט סעיד, קאב קאם, רוטשילד 12: איזה בר יבחר לבר האוכל הטוב ביותר?

8 בנובמבר 2017

*הזוכים בקטגוריה ייבחרו בידי פורום הקולינריה הישראלי שייסד מגזין טיים אאוט, המורכב ממאות אנשי מפתח בענף: מסעדנים, שפים, בלוגרים קולינריים, עיתונאי אוכל, צלמי אוכל, סטייליסטים מזון, ייננים ופודיז. 13 הקטגוריות הנוספות יועמדו לבחירתכם

vote

אקסטרה ברוט-מקונג

גם אם יובילו אתכם בעיניים מכוסות אל פתח בית מספר 36 ברחוב נחלת בנימין, ריח מובהק של רוטב דגים יסגיר מיד שהגעתם למסעדה שמכינה אוכל מאזור וייטנאם פינת תאילנד. אקסטרה ברוט, הבר הקטן שהולידה מסעדת ברוט הסמוכה, שהתמחה דווקא באוכל אירופי מאוד, יצא בקיץ זה לטיול לאורך נהר המקונג בכוונה ליצור חוויה זמנית מתאימה לשמש התל אביבית הקופחת. אבל כידוע, אין דבר קבוע יותר מהזמני וכיון שראו השפים גיא רובננקו ויאיר יוספי ושותפיהם כי טוב, הוחלט שהמהפך הגיאוגרפי־קולינרי ימשיך גם אל תוך הסתיו. החלל הצר והארוך הומה, הבישול במטבח הפתוח ממלא אותו בניחוחות נעימים, ברקע מתנגן פסקול משובח ואת הנופך האסייתי־עממי־מגניב מספקים קיר לבנים צבוע בירוק מרושל וכלי אוכל לא אחידים מפלסטיק צבעוני.

 

אקסטרה ברוט-מקונג

אקסטרה ברוט-מקונג. צילום: חיים יוסף
אקסטרה ברוט-מקונג. צילום: חיים יוסף

Aria

גיא גמזו, שהיה השף בפועל של מסעדת רפאל, הקים חלל בילוי קולינרי בתוך בניין לשימור בעל חזות יוצאת דופן. גמזו מנצח על קוקטייל בר ומסעדה בעלת מטבח פתוח ומרפסת. הפרטיטורה הקולינרית עתירה בקלאסיקות; קוקי סאן ז'אק על קרם שקדים וקצף סרטנים, סלט פנצנלה עם אנשובי, דג ים על קרם זעתר, רביולי פורצ'יני וארטישוק ירושלמי, וחזה ברווז עם קונפיטורת תות שדה. בשעה 23:00 אורחי המסעדה יכולים לרדת אל הלאונג' לדרינק ולהחליף אנרגיות בעזרת די.ג'יי המנגן במקום.

Aria

אריא. צילום: בן יוסטר
אריא. צילום: בן יוסטר

בר ברבוניה

סניף נוסף למסעדת דגים עממית של המסעדן והבוהמיין עזרא מרמלשטיין, שנפטר החודש.  בעקבות ההצלחה המסחררת החליטו קברניטי המקום לפתוח מצדו השני של הרחוב את בר ברבוניה – מסבאה שבאים אליה לחגוג ולצהול. בבר הקטן, המונה אולי כ־30 מקומות ישיבה, מוגשת לצד כוסות המשקה גרסה מוקטנת של תפריט המסעדה, המתבססת בעיקר על מנות קטנות. הקונספט מוכר מדגיות דומות – מבחר גדול של סלטים לפתיחה ואחריהם מנת דג או פירות ים, מטוגנים או צלויים על הגריל. הדרינקים על הבר משחררים את האווירה.

בר ברבוניה

בר ברבוניה. צילום: זיו ממון
בר ברבוניה. צילום: זיו ממון

מסה בר
הבר האפלולי של מסעדת מסה מגיש את התפריט המוקפד של שף אביב משה לצד תפריט משקאות שמתאים להעדפותיו של העשירון העליון – כלומר מבחר יפה של סוגי וויסקי, שמפניה ומשקאות פרימיום אחרים.

מסה ברמסה בר

מיט בר נקסט דור

נקסט דור, הבר השכן למסעדת מיט בר בשדרות ח"ן, הוא יעד בילוי שכונתי שכיח של זוגתי ושלי. מקום נעים ומסביר פנים, עם קהל סימפטי, משקאות טובים, יינות במחירים סבירים וגם תפריט אוכל ברים מצוין.

מיט בר נקסט דור. צילום: יח"צ

מיט בר נקסט דור. צילום: יח"צ

צ'יקטי

"צ'יקטי זה בר של מסעדה רק בלי המסעדה" כך מוגדר מקום הבילוי הקולינרי שנמצא במבנה מאורך ומעוגל ביהודה הלוי. תמצאו פה מבחר מנות קטנות בסגנון מזטים איטלקיים, כפי שנהוג בברים בונציה, אך במגוון מאכלים מייצג לכל חבלי ארץ המגף. רמת המחוייבות הבליינית בצ'יקטי מאוד גמישה. לגיטימי לקפוץ לדרינק של בליני עשוי אפרסקים ופרוסקו איטלקי הנמזג מהחבית, ולשלב נישנוש של כדורי ארנצ'יני ואפשר גם להתיישב לארוחה כבדה ומלאה בתקציב גדול כולל סטייק פיורנטיני, יין מפיימונטה וקינוחים מהסדרה שהכינה למקום הקונדיטורית המוכשרת מיכל בוטון. השף מיכאל גרטופסקי, כמו תמיד, מגיש אוכל חושני המכבד ומדגיש את חומרי הגלם.

צ'יקטי

ספונטינו בצ'יקטי. צילום איליה מלניקוב
ספונטינו בצ'יקטי. צילום איליה מלניקוב

סושיאל קלאב

מצד אחד זו אינה מסעדת שף שבה החוויה הקולינרית היא העניין המרכזי, מצד שני זו גם לא "מסעדת כפיים" אשר אליה באים כדי בסוף הערב לרקוד על השולחנות. אם לדייק, הסושיאל היא ביסטרו משמח שבאמתחתו היכולת לענות על מגוון צרכים: האוכל טוב, האווירה נעימה, השירות מדויק, והמחירים לא בשמים. דייט ראשון, יום הולדת לסבתא, מסיבת רווקות, סתם נשנוש של צהריים – הכל תופס.

סושיאל קלאב

סושיאל קלאב (צילום: אנטולי מיכאלו)
סושיאל קלאב (צילום: אנטולי מיכאלו)

פורט סעיד

הניסיון להידמות לבית קפה מצרי בלב תל אביב כולל השתלטות כללית על המדרכה וסביבותיה, שולחנות נמוכים ולא אחידים מכוסים גיליונות נייר אריזה חום, כסאות עץ, הגשה על פיסות קרטון וצוות גדול ומתרוצץ שמייצר תזזיתיות סימפטית. פורט סעיד היא מוסד שהשתרש בנוף הבילויים שלנו, כפי שמעיד תור של תל אביבים מהזן הכי מגניב שמשתרך שם משבע ומוכן לכל הטררם הזה בנפש חפצה. הרי גם אם יצניחו אתכם בעיניים עצומות מכוכב לכת אחר סביר שתזהו את האוכל של שני. כמה שפים ישראלים יכולים להתהדר בטביעת יד כה בולטת, אם בכלל?

פורט סעיד

הבטטה של שני, פורט סעיד. צילום: אנטולי מיכאלו
הבטטה של שני, פורט סעיד. צילום: אנטולי מיכאלו

קאב קאם

העיצוב המחרמן, האוכל עז הטעמים שמצריך כמה דרינקים כדי להתמודד עם החריפות, התאורה המחמיאה ואפילו הווליום של המוסיקה המאלץ אתכם להתקרב עוד כמה סנטימטרים כדי לדבר, כל אלו הופכים את הבר התאילנדי החדש לספוט מעולה לדייטים. הטריק כאן הוא לתפוס מקום על הבר, להגיד לברמן שפשוט יוציא לכם מה שבא לו, לשלוח ידיים לבן או בת הזוג בחסות התאורה העמומה ולגלות שאין דבר רומנטי יותר מנשנושים תאילנדים שאפשר לאכול עם הידיים.

קאב קם

קאב קם, האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי. צילום: נמרוד סונדרס
קאב קם, האח הצעיר והבועט של בית תאילנדי. צילום: נמרוד סונדרס

רוטשילד 12

האחות הצעירה ופרומת הקצוות של קבוצת R2M קראה באופן מדויק את רוח התקופה. הבראסרי רצתה ניו יורק, ההוטל חשה עצמה קולוניאליסטית, הדליקטסן התחפשה לפריז, ורק רוטשילד חייכה מצודדת אל השדרה היפה ונשרפה מבפנים בהופעות אינטימיות סוערות. המאפים של הרשת, הבראנצ'ים הקלאסיים והקהל הם חלקים בסך גדול בהרבה.

רוטשילד 12

פיקאפ על הבר. רוטשילד 12. צילום: גל יצחק
פיקאפ על הבר. רוטשילד 12. צילום: גל יצחק