המסורת התל אביבית: 13 בתי הקפה הכי טובים שפתוחים בשבת בבוקר

ליזלוטה (צילום: אינסטגרם/@liselotte_cafe)
ליזלוטה (צילום: אינסטגרם/@liselotte_cafe)

אין מה לעשות, מסורת זאת מסורת, ורביצה בבית קפה בשבת בבוקר זו מסורת תל אביבית מדאורייתא. החיפוש אחר בית קפה פתוח בשבת בעיר, לעומת זאת, הפך הרבה יותר מאתגר ממה שהיה נדמה לכם, ובכל זאת חיפשנו ומצאנו לכם את בתי הקפה הטובים ביותר שפתוחים ממש עכשיו. איך אפשר לא לאהוב את השבת

בעיר כמו תל אביב זו לא אמורה להיות בעיה למצוא בית קפה שפתוח בשבת בבוקר, נכון? נכון? אבל זאת כן בעיה. כי יותר בתי קפה אינם פתוחים בשבת, מי בגלל תעודת הכשרות ומי בגלל מחסור בכוח אדם או סתם רצון לנוח קצת איזה יום בשבוע, קונספט נחמד שכדאי לכולם לנסות. בקיצור, הרבה פחות פשוט ממה שנדמה לכם למצוא את הקפה הנכון לשבת בבוקר, שהוא כמעט הקפה החשוב של השבוע (אחרי הקפה של שישי בבוקר, כמובן), אבל בשביל זה אנחנו פה עם כל האופציות הנכונות.

1. P.O.C Cafe

התור לפוק קפה של שבת בבוקר הוא כבר מוסד בפני עצמו. הוא משתרך מרחוב כפר גלעדי עד לפרנקל, כמו אומר לכם שזה המקום הנכון להימצא בו בבוקר זה. אחרי שתעמדו בסבלנות בתור, תחייכו לפרצופים מוכרים או תנסו להתעלם באלגנטיות מאחרים, תרכשו ספל קפה מופלא, בבקה שוקולד או קנלה ותנסו למצוא מקום לשבת. אגב, בחורף, אל תפספסו את תה הג׳ינג׳ר-כורכום המרפא.
כפר גלעדי 48, פתוח בשבת 21:00-07:00

2. קופי קלאב

סוףסוף קפה פתוח בשבת בבוקר בשינקין, אזור שבו מדבור באמת בחיה נדירה. קופי קלאב הוא בית קפה שכונתי ומהנה עם קפה מצוין, מאפים נהדרים מבית אפוי של רז רהב, כריכים משביעים ומרחיבי לב ואווירה שבין שכונתית לקז'ואלית (כלומר, הבריסטה יזהה אתכם, אבל לא בקטע מעיק ודביק). יש מקומות ישיבה בחוץ ובפנים וגם מאצ׳ה אם במקרה לא בא לכן קפה.
שינקין 22, פתוח בשבת 18:00-09:00

בדיוק המקום שרחוב שינקין צריך. קופי קלאב (צילום: עידן סעידי)
בדיוק המקום שרחוב שינקין צריך. קופי קלאב (צילום: עידן סעידי)

3. HOC

האוס אוף קופי התקבעו בזכרוננו כסנובים של קפה (במובן הכי טוב של המילה, כן?), ובהקשר זה, הסניף הראשון וסניף הבית שלהם ברחוב התבור אמנם לא פתוחים בשבתות, אבל הסניפים בטרומפלדור ובפלורנטין דווקא כן. ואיזה יום ראוי יותר משבת כדי ללגום קפה מובחר ומדויק מליגת האלופות של הקפה? או לנגוס בכריך גריל צ׳יז מופלא ומנחם? או אולי בעוגת מאצ׳ה אווירירית ונעימה? או אולי גם וגם וגם? הבחירה שלנו ברורה.
סניף פלורנטין, הרבי מבכרך 3: פתוח בשבת 15:00-10:00. סניף טרומפלדור, טרומפלדור 6, פתוח בשבת 16:00-08:00

HOC (צילום: עמית זאנטקרן)
HOC (צילום: עמית זאנטקרן)

4. קפה 38

קפה 38 שהוקם על חורבות שיין מנוחתה עדן, פותח לנו את הלב ואת הדלת גם בימי שבת וכמה טוב שכך. בית הקפה מציע מלבד קפה כמובן גם ארוחות בוקר, מנות בראנץ׳ מפתות כגון אבוקדו טוסט, אגז בנדיקט, פנקייקים מושחתים, פרנץ׳ טוסט שקשה לעמוד בפניו ועוד רבות וטובות ובעיקר בשבתות.
שלמה המלך 38, פתוח בשבת 23:30-09:00

קפה 38 (צילום: נועם פריסמן)
קפה 38 (צילום: נועם פריסמן)

5. טימותי

על תקן אי של שקט באבן גבירול, הסואן גם בשבת, טימותי מציע משקאות קפה מתוחכמים (יש גם אספרסו והפוך, אל דאגה), כריכים, מאפים, סלטים וארוחות בוקר טעימות. אפשר לקנות במקום תערובות קפה לשימוש בבית, ואם במקרה מתחשק לכם לפתוח לפטופ בסופ"ש – בטימותי יש לא חלל אחד אלא שניים המוקדשים בדיוק למטרה זו.
אבן גבירול 187, 08:30-20:00

6. קפה נחת

השם מיטיב לשקף את תחושת הנינוחות ששוררת בקפה נחת. ריהוט נקי ושפה גרפית משדרים נוסטלגיה והזמן זורם באטיות, עד שכיכר דיזינגוף נראית כמו פיאצה באירופה. שום דבר מהאיזי גואינג שלעיל אינו מאפיין את ההתעסקות בקפה, שמגיעה עד לניואנסים בפולים ובחליטה. לצד משקאות גל שלישי תוכלו לנגוס במאפים, כריכים וסלטים.
ריינס 1, שבת 22:00-08:30

קפה נחת (צילום: אנטולי מיכאלו)
קפה נחת (צילום: אנטולי מיכאלו)

7. 6 במאי

עדיין בכיכר דיזינגוף אך באווירת בית קפה שכונתי. 6 במאי מציע קפה מסחר הוגן ותפריט באוריינטציית בריאות על בסיס תוצרת מקומית עונתית וארטיזנלית: ארוחות בוקר שמנסות לחדש (ומצליחות), סלטים ומנות עיקריות, למקרה שהתעוררתם רעבים במיוחד. בן עמי 13, שבת 8:00-23:00

8. ליזלוטה

אם פותחים מילון בערך "בתי קפה בתל אביב", צריך להופיע בו צילום של ליזלוטה. חלל קטן עם אזור ישיבה מוצל ובריזה נעימה מהים משמשים רקע לקפה חזק וטוב ומשהו טעים לידו – ארוחת בוקר, מאפה, כריך או עוגה, כולם מתוצרת בית ועשויים ביד אוהבת. ריינס 20, שבת 09:00 – 16:00

9. דה סטריטס

תפריט במחיר הוגן ומנות אהובות, שעות פעילות ארוכות וגישה ידידותית לפרילאנסרים, טבעונים, סטודנטים וחיות מחמד – בסטריטס פיצחו את הנוסחה. לשמחתנו הבעלים לא תיעלו את המידע כדי להקים רשת זכיינות מדכאת וקרה, אלא נשארו ביתיים במידה.
אבן גבירול 114, שבת 08:00-22:00; קינג ג'ורג' 70, שבת 08:00-23:00

10. בינז 20

טל בודנשטיין (לאביט) פתח בשוק הכרמל מקום שממגנט אליו אוהבי קפה. תערובות מיוחדות ומשקאות קפה מספקים את התאווה לקפאין, וכריכים שהגתה אשת הקולינריה הילה אלפרט סוגרים את פינת הרעב. הזדמנות לראות את השוק מזווית אחרת, ללא צפיפות ורעש.
יום טוב 20, שבת 09:00-16:00

קפה Beans 20 בשוק הכרמל. צילום: רוי גיא
קפה Beans 20 בשוק הכרמל. צילום: רוי גיא

11. אדא חנינא

בית הקפה הטוען לכתר "הקפה הכי טוב ביפו" ממוקם בשוק הפשפשים, שבשבתות בבוקר הוא שקט ונעים יותר מאשר בדרך כלל. פולי קפה בגידול מוקפד מאזורים שונים ברחבי הגלובוס נקלים למידה מדויקת המשכללת את טעמיהם, והם מוגשים כמשקאות קלאסיים, חליטות קפה וקוקטיילים של קפה.
רבי חנינא 9, יפו, שבת 08:30-20:00

12. התחתית

כן, אסף בריט אמנם הצהיר שזהו, הוא סוגר את בית הקפה האיקוני שלו בשבת כי נמאס לו לעבוד שבעה ימים בשבוע, אבל תחת ערפל הקרבות בשבועות הראשונים של המלחמה הוא נכנע ללחץ הקהל והכריז על פתיחה מחודשת בשבת עד לשעות אחר הצהריים. וכך הרווחתם בחזרה את אחד מבתי הקפה הטובים בעיר לארוחת השבת בבוקר שלכם. לינקולן 9

בונוס: הבייקרי

אפשר לסמוך על רותי ברודו שתדאג גם בשבת לספק פחמימות משובחות וקפה לעיר ללא הפסקה בסניפי הבייקרי באבן גבירול, כיכר המדינה ודיזינגוף הרחוב והכיכר. בייקרי

קפה ומאפה בבייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)
קפה ומאפה בבייקרי (צילום: עידית בן עוליאל)