גיק שיק: הטרנדים הטכנולוגים החמים של התקופה

מכוניות חכמות יותר, טוקבקיסטים מרושעים יותר וגדג'ט אחד של אפל שלא יתפוס

מתוך "בחזרה לעתיד"
מתוך "בחזרה לעתיד"
12 באוקטובר 2015

טכנולוגיה לבישה

בגד שרק חכמים רואים

בקיץ הזה לא לבשת מחשב. הימור שלנו: זה לא יקרה גם בקיץ הבא. טכנולוגיה לבישה, אחד הטרנדים הגדולים של השנה שעברה, לא הצליח להיכנס לאופנה (אלא אם אתם סופר גיקים), וכרגע לא מסתמן שינוי במצב.  טכנולוגיה לבישה היא כל שילוב אפשרי בין אופנה לטכנולוגיה: משקפי גוגל גלאס (כישלון מסחרר), השעון החכם של אפל, נעלי ריצה שמשמיעות מוזיקה.

שלא תבינו לא נכון. התעשייה כבר מגלגלת מיליארדי דולרים (בעיקר כספים של משקיעים שמאמינים בה), אבל עדיין נמצאת בשלב הניסוי והטעייה. האתגר הגדול שלה הוא להוכיח לקהל שלא מדובר בעוד אלמנט שהופך את חייו הנוחים של האדם המערבי הפריבילגי לעוד יותר נוחים אלא לאמצעי שעשוי להציל חיים (או לפחות לחסוך לנו המון זמן או משאבים).

מה יהיה? לא יהיה

Apple Watch
Apple Watch

מכוניות מקושרות

רכבת מי?

על פי התחזיות, עד שנת 2025 100 אחוז מהמכוניות החדשות יהיו מקושרות (connected cars). מערכת פשוטה תחבר בין המערכת של המכונית לבין כל שאר המכשירים שברשות הנהג (סלולר, טאבלט, מחשב) ותיצור סביבה משולבת של ניווט, תדלוק, רכישה באשראי ובידור בפלטפורמה אחת.

מדובר במהפכה שאמורה בסופו של דבר להיות פלטפורמה לעידן המכונית ללא נהג (גם גוגל וגם אפל מקדישות מאמצים רבים בתחום). במאי האחרון הושקה בישראל המכונית המקושרת הראשונה: יונדאי הציגה מערכת הפעלה מסוג אנדרואיד שמספקת ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו אינטרנטי וניווט עם מערכת Waze.

מה יהיה? אנחנו חשבנו שהאוטובוסים יתפוס חזק

via GIPHY

בריונות ברשת

אמאש'ך #$@#! // רתם איזק

על הטרנד הבא אני לא מתה באופן אישי. אני מניחה שהוא גורם למי שלוקח בו חלק איזה עונג קטן, כמו ניקוי רעלים, רק שאת תכולת החוקן שופכים למישהו אחר על הראש. מה אכפת לנו, שהוא יטבע בסירחון, העיקר שהתנקינו.

הטוקבקיסטים הישראלים אוהבים להביע את עצמם, ובכל מחיר. מאז צוק איתן השיח האלים ברשת הולך ומחריף, הופך קיצוני ומכוער, נטול כל ביקורת עצמית, מוסר או כבוד, והכל בשם חופש הביטוי. אך מה קורה כשחופש הביטוי הופך לחופש השיסוי? כמה מקרי אריאל רוניס עוד נצטרך בשביל להבין שהמילים שלנו הורגות?

המרכז לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי פועל כדי שהטרנד הזה לא יישאר כאן עוד הרבה זמן, ומפעיל קו תמיכה לפגיעות באינטרנט. נציגיו פועלים גם מול הכנסת, שבה יתקיים החודש דיון על בריונות ברשת, בתקווה שמישהו יתחיל לקשור לרוע את האצבעות.

מה יהיה? רע, מגעיל, עילג