ההורים הגיעו לגן הילדים וגילו שהוצף ונסגר בלי שהודיעו להם

הורים לילדי אשכול הגנים מלצ'ט שבלב העיר הופתעו הבוקר כשראו את המתחם סגור, וזאת ללא הודעה מוקדמת מהעירייה. הסיבה לסגירה: הצפה ונפילה של תקרה אקוסטית במתחם בעקבות הסופה אמש. אבל למה לא להודיע?

אשכולית הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב
אשכולית הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב
26 באפריל 2018

קריסת מערכות: אגף הפיקוח בעירייה לא אישר היום לקיים פעילות באשכול הגנים מלצ'ט שבלב העיר, שבו פועלים שבעה גנים ולומדים 250 ילדים, בעקבות נזקים חמורים שנגרמו למבנה בסופת האביב החזקה אתמול. בשל הסופה, הגן הוצף וחלקים מהתקרה האקוסטית במקום נפלו בגן. מדובר בהחלטה סבירה, ובלבד שהיו מודיעים על כך להורים לאחר שהתברר הנזק, שהתרחש יותר מ-12 שעות לפני שעת הלימודים המיועדת הבוקר. אלא שהורים לילדים נאלצו לגלות זאת רק בהגיעם אל הגן הסגור.

עוד כתבות מעניינות:
5 מוזיאונים תל אביביים קטנים ששווה להכיר
המדריך המלא לרחוב טשרניחובסקי המתחדש
הפעילויות הכי שוות בחודש הקיימות – בלי לצאת מהעיר

"אשתי התקשרה אלי כשהייתי כבר בדלת עם הילדה, ואמרה לי: 'אין לך מה ללכת הגן סגור'", מספר עילם טייכר, 39, הורה לילדה בגן. "רק בשעה 11 בבוקר היום נזכרו להודיע לנו שאנחנו יכולים להביא את הילדים לאשכול הגנים בטשרניחובסקי, וגם זה ללא צהרון, וללא הסבר מי מצוות הגן מגיע לשם לדאוג לילדים, משמע מצאו לנו סידור רק לשעתיים". לדבריו, פתרון זה אינו בגדר אופציה בגלל המרחק של אשכול טשרניחובסקי משכונת מגוריהם, וכן כי הבאת הילדים אליו לא מבטיחה כי שם יחכה צוות חינוכי שיפעיל את מסגרת החינוך לילדים.

אשכול הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב
אשכול הגנים ברחוב מלצ'ט. צילום: איליה מלניקוב

לדברי טייכר, כבר אתמול כשהגיעו הורים לאסוף ילדים מהגן הם הבחינו בקירות שנפלו ובמים שנוזלים ברחבי המתחם. אלו, דיווחו למנהלת האשכול על הליקווים וזאת הודיעה לעיריה באותם רגעים. "אני הייתי מצפה שכל הלילה יעבדו ויתקנו את זה, ובמידה ולא מתקנים באותו היום, אז לפחות שימצאו פתרון בערב ויעדכנו אותנו באופן מסודר. לא פניתי לעיריה בעצמי כי לא עלה בדעתי שלא יטפלו במחדל הזה אתמול בלילה", אומר טייכר.

בעיריית תל אביב-יפו מכחישים את הטענות שהנזק היה ידוע כבר אתמול. לדבריה, דיווח על הנזק התקבל רק עם הגעת מנהלת האשכול לגן הבוקר, וזו יצרה קשר עם הגורמים המקצועיים בעירייה שהגיעו באופן מיידי לאמוד את הנזק והחלו באיתור חלופות לילדים. "אתמול ירדו בעיר כ-26 מ"מ משקעים בשעה אחת. היות ולא קיימות מערכות המסוגלות להתמודד עם כמות גדולה של גשם בזמן קצר, לא ניתן למנוע הצפות בכל תנאי", נמסר עוד מהעירייה, "זאת למרות שהעירייה נערכת למקרים כאלה ומעניקה עדיפות עליונה למניעת הצפות. העירייה מודעת לסוגיית ההצפות באשכול הגנים המדובר ומטפלת בנושא עם כל המשאבים העומדים לרשותה". מהעירייה נמסר עוד שייעשה מאמץ להחזיר את הגן לפעולה כבר ביום ראשון הקרוב, וכי בחודשי הקיץ יפונה האשכול ויוחלף בו הגג, כדי לטפל בסוגיה לצמיתות.