שני גסטרו ברים חדשים ומבטיחים נפתחים בעיר

השף שרון כהן (שילה) מחמם מנועים לקראת פתיחת ג'אנגו, והמעדנייה ההולנדית ביאטריס פותחת סלון אלכוהול ומעדנים

ביאטריס סלון (צילום: הדס ירוחם)
ביאטריס סלון (צילום: הדס ירוחם)
9 ביוני 2020

בשעה שמסעדות מחשבות את קצן לאחור בגלל המשבר הכלכלי נפתחים בעיר שני גסטרו ברים חדשים: ג'אנגו (לכבוד השחרור מכבלי הקורונה?) – בר יין של השף שרון כהן (שילה), וביאטריס סלון מבית מעדניות הבוטיק ההולנדיות ביאטריס.

ג'אנגו ייפתח ברחוב בן יהודה מול שילה וכמותה הוא מבוסס ברובו על דגים ופירות ים. בפוסט שפרסם בפייסבוק כותב כהן ש"אחרי תקופה מופלאה ומורכבת פתחנו מחדש את שילה. יש הרגשה שפתחנו מסעדה חדשה. לא מביט לאחור, לא משנה מה היה לפני כמה אנשים מחזורים רווחים הכל נחלת העבר. יש בזה משהו עצוב אבל גם משהו שמח, תחושה של התחדשות, אנרגיות חדשות ויציאה משיגרה. בחודש הבא נפתח את ג’נגו בר יין אם לא יהיו הפתעות".

טיוטת התפריט מציגה מנות מתוחכמות אך לא מורכבות מדי המתאימות לאכילה לצד יין: ירקות – קישואים, ריקוטה ביתית וזעתר, חציל בלימון ושמן זית עם צלחת חריפים; חי – דג נא, שמן טרגון ופקאן קלוי, קרודו על קרח – אויסטרים, שרימפס, דגים וקוויאר; מטוגן – באן סרטן רך שריון, מח ברוטב יין ועגבניות חריף; ו"אחר" – פלמידה מעושנת עם צ'ימיצ'ורי.

בשיטות ההכנה המגוונות לא נפקד מקומו של גריל פחמים, אביזר שבלעדיו כנראה אי אפשר כיום, במנות קלמארי על גראטן שומר בחמאת לימון וקבב לובסטר ובשר סרטנים. התפריט אינו מציין מחירים ונשאלת השאלה האם ג'אנגו מיועד לפלח הלקוחות האמיד של שילה או שמדובר במוצר הפונה לקהל רחב יותר, צעד ששפים ומסעדנים מתחילים לאמץ כתגובה למשבר.

ביאטריס סלון: על חורבות הפוסט (צילום: הדס ירוחם)
ביאטריס סלון: על חורבות הפוסט (צילום: הדס ירוחם)

ביאטריס סלון הוא בדיוק תגובה כזו – גסטרו בר שמגיש דליקטסים ואלכוהול במחיר נוח ואווירה לא פורמלית, כולל רחבה חיצונית. הבסיס הונח אמנם לפני הקורונה, אך הסגר סיפק לבעלים רועי קינן הזדמנות להיערכות מחודשת מבחינת קולינריה ותוכן והקונספט המקורי השתנה. במקום יהיו די ג'יי מתחלפים בשישי בצהריים, אירוחי ברמנים ושפים ותפריט שמשוויץ במוצרי המעדניה – גבינת קממבר מנורמנדי אפויה בשקדים ודבש כמהין (39 ש"ח), מטיאס הולנדי עם קרם פרש ובצל כבוש (38 ש"ח), כריך קורנדביף עם קארי הולנדי וחמוצים (44 ש"ח) ועוד.

ביאטריס סלון (צילום: הדס ירוחם)
ביאטריס סלון (צילום: הדס ירוחם)

באגף האלכוהול מופיעים כל החשודים המידיים ובירה גיניס, השיגעון הפרטי של קינן, שדאג למקם את החבית קרוב לברז. הפי האואר (18:00־20:00) נדיב במיוחד מציע 1+1 על משקאות ו־20 אחוז הנחה על האוכל.
ג'אנגו, בן־יהודה 155 תל אביב; ביאטריס סלון, המלך ג'ורג' 22 תל אביב, 03-5258290