יסודות הקיום: 3 (פלוס) דוכני אוכל רחוב חדשים שחובה להכיר

משהו לנעוץ בו שיניים. שיפודיית דלידה (צילום: יונתן בן חיים)
משהו לנעוץ בו שיניים. שיפודיית דלידה (צילום: יונתן בן חיים)

תל אביב הופכת לאימפריה של אוכל רחוב כשקשה לעקוב אחר כל החידושים וההמצאות, אבל מה לא נעשה עבורכם? קבלו כמה דוכני אוכל שנפתחו באחרונה שחובה להכיר. מעדיפים בפיתה, בפרנה או בבוריטו?

תל אביב היא עיר של אוכל – ממסעדות עילית ועד לדוכני רחוב מעולים, שבהם נתמקד הפעם. העיר מפוצצת בדוכני אוכל עם אופציות שרק הולכות ומשתפרות וממש לא נופלות ממה שמוצע במסעדות, או בכל מקום אחר למען האמת. אספנו עבורכם 3 (פלוס) דוכני אוכל חדשים שאתם חייבים להכיר. ולזלול. תודו לנו אחר כך.

1. שיפודי דלידה בלוינסקי

בסוף פברואר התבשרנו שמסעדת השוק האהובה מלוינסקי פותחת חור בקיר (ליטרלי) שבו יגיש כל צהריים שף חמודי אבולעפיה פיתות עם בשר מהגריל. באמת שלא צריך הרבה יותר מזה. מהחלון הפונה לרחוב זבולון ניתן יהיה להזמין שישה סוגי פיתות עם שני שיפודים בהתאם, כשבמבחר כל החשודים המידיים – פרגיות, קבב, צ'וריסו ועוד. הן כוללות גם: טחינה, חריף, בצל סגול, סלסת עמבה וכן עגבניה ובצל שרופים. פיתה עם שני שיפודים תעלה לכם 33 ש"ח, מחיר נוח לכל הדעות. פיתה עם סטייק אנטריקוט תעלה 49 ש"ח. המקום פתוח בין השעות 11:00-15:00 והמבקר שלנו מבקש לציין שהסטייק בפיתה הוא החיים עצמם. אנחנו מאמינים לו.
שיפודי דלידה, זבולון 7, ב'-ה' 11:00-15:00, 03-5369627

כמה שנים לא אכלתם סטייק בפיתה? זה עומד להשתנות. שיפודיית דלידה. צילום: יונתן בן חיים
כמה שנים לא אכלתם סטייק בפיתה? זה עומד להשתנות. שיפודיית דלידה. צילום: יונתן בן חיים

2. בשר בתוך לחם בשוק הכרמל

גם בשוק הכרמל לא עוצרים לרגע, כשבאחרונה נפתחו שני(!) דוכנים חדשים שמציעים את יסודות הקיום: בשר בתוך לחם, במקרה זה פרנה. ראשית נזכיר את הדוכן של "פרנה בשוק" הממוקם בפינה המרווחת של רחוב רמב"ם. אכלנו פה, כלומר המבקר אכל פרנה אסאדו (45 ש"ח) שקיבלה ריפוד של איולי בזיליקום, סלסת עגבניות שרופות, מיקס עלים וקורט נכבד של מלח גס מלמעלה. הפרנה עוף (42 ש"ח) רופדה ברוטב שזיפים, קרם אבוקדו, עגבניה וחסה עם עוד קורט נכבד של מלח גס על הטופ. לא רחוק משם בלב השוק (וקצת צפונה) התמקם באחרונה הדוכן של Smoked Kitchen שבו תמצאו בשרים מעושנים שמוגשים באחת מארבעה דרכים: בג'בטה, לחמנייה מתוקה, חלה או צלחת, ובתוספת רוקט, צ'ימיצ'ורי, פלפל חריף ושום קונפי. אכלנו פה ג'בטה עם בשר אסאדו שעלתה לנו 45 שקל.
פרנה בשוק, רמב"ם 2, א'-ה' 11:00-18:00, ו' 10:00-16:00
Smoked Kitchen, הכרמל 46, ג'-ו' 11:00 עד שנגמר

אסאדו מפורק של "פרנה בשוק". (צילום מאינסטגרם של דור זגורי. צלם: רוני בלחסן)
אסאדו מפורק של "פרנה בשוק". (צילום מאינסטגרם של דור זגורי. צלם: רוני בלחסן)

3. בוריטו שיוצא מגבולות מקסיקו

המטבח המקסיקני נקלט פה היטב, אבל העניין הוא שהדוכן החדש של אנשי הסטריטס "גולדן בוריטו" מותח את גבולות הז'אנר מחוץ למקסיקו עצמה. הזוללים השמרניים ימצאו בתפריט גם בוריטו מקסיקני למהדרין עם אורז אדום, תבשיל שעועית שחורה, סלט עגבניות עם בצל, כוסברה וחסה (52 שקל). לצדם תמצאו רטבים קלאסיים כגון צ'יפוטלה דבש חרפרף וסלסה וורדה.  תמצאו פה גם בוריטו אמריקאי שכולל צ'יפס, כרוב לבן וכרוב סגול, גבינת צ'דר, מיונז צ'יפוטלה ורוטב חלפיניו ליים (54 ש״ח). עוד מנה שהפכה למנת דגל בפוד טראקס שתוכלו למצוא פה היא לא אחרת מאשר בוריטו קוריאני – מיזוג תרבויות אמיתי בדמות טורטיה עם אורז מתובל, קימצ'י קוריאני מסורתי, הבנרו, חסה, סלט כרוב בשמן שומשום, מיונז ספייסי ורוטב ברביקיו קוריאני (54 ש״ח). וזה לא הכל: תמצאו פה גם גרסה ג'מייקנית, ברקפסט בוריטו ומרגריטות. אנחנו לא צריכים הרבה יותר מזה.
אבן גבירול 114, 03-528-1616, וגם בוולט. לפרטים נוספים

גולדן בוריטו. צילום: ליאל זנד
גולדן בוריטו. צילום: ליאל זנד