"לא תיארתי לעצמי איזו דורסנות מופעלת נגד אנשים מן השורה שמעזים לצאת נגד מוקדי הכוח"

דניאל חקלאי הוא עורך הדין שמייצג את מני נפתלי ואת מפגיני פתח תקווה. אנשי השנה של טיים אאוט תל אביב 2017

דניאל חקלאי. צילום: נמרוד סונדרס
דניאל חקלאי. צילום: נמרוד סונדרס
28 בדצמבר 2017

דניאל חקלאי

עורך דין, בן 45, מייצג את מני נפתלי ואת מפגיני פתח תקווה

"אני נורא משתדל להימנע מהתוכנית של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', אבל מישהו שלח לי קישור וצפיתי", מספר עורך הדין דניאל חקלאי, שבשנה האחרונה ייצג, בין השאר, את מני נפתלי שהועסק כאב הבית במעון ראש הממשלה. הקישור, עבור מי שלא היה לו חשמל בשבועות האחרונים, הכיל את הריאיון שאסייג וברקוביץ' ערכו עם נפתלי. זה שתואר בכלי התקשורת וברשתות החברתיות גם כ"עליהום". "הוא היה כדורגלן נהדר ואולי הקשר הטוב ביותר בתולדות המדינה, אבל כבר אז הייתה לו אישיות בעייתית ונרקיסיסטית – בחיי, זה היה מביך", מוסיף חקלאי, "לא רק שהיו שם חנופה לבעלי הכוח וניסיון להשפיל את המוחלש, הרי גם אם אתה לא מאוד חכם אתה יודע שבפרשה הזאת כבר נפסק שבעלי הכוח ניצלו את מני נפתלי והתעללו בו".

חקלאי, מן הסתם, לא רק מייצג את נפתלי. בימים אלה, למשל, הוא מייצג את המפגינים שנעצרו בפתח תקווה, את איש העסקים גלעד רמות שבקרוב יהיה נאשם במתן תרומה אסורה ליצחק (בוז'י) הרצוג בפריימריז וגם את א"ק, אישה שבן זוגה לשעבר טען שרצחה את תאיר ראדה בסרט התיעודי "צל של אמת".

>> לפרויקט המלא

עוד אנשים שעשו לנו את השנה:
זהבה גלאון ושולי מועלם
אהוד ברק
גיא פלג
דורי בן ישראל
אבי בוסקילה

מה אתה חושב על המקום שבו אנחנו חיים עם ניסיון כזה?

"יש בישראל משהו מאוד דואלי: מצד אחד בתחום המשפט יש מוטיבים דמוקרטיים עמוקים ובמשטרה יש חלקים מאוד עמוקים שמנסים להגיע לחקר האמת, מצד שני אני בפירוש רואה גם את החלקים של המריחה, את החלקים הרשלניים והבעייתיים וגם את הלחצים שמופעלים על בכירי הפרקליטות. חוץ מזה אני מרגיש שלפני כן לא תיארתי לעצמי עד כמה דורסנות יכולה להיות מופעלת גם נגד אנשים מן השורה, כאלה שאינם מקושרים או בעלי הון, אם הם מעזים לצאת נגד מוקדי הכוח.

"הנאומים של ראש הממשלה בסוף אוגוסט ובראש השנה, שבהם הוא הקדיש 20 דקות תמימות רק כדי להכפיש את מני נפתלי, פסולים מבחינה מוסרית וציבורית: לכאורה ראש הממשלה מכפיש כאן אזרח, מטריד עד ואולי אפילו משבש את המשפט של אשתו. יכול להיות שזאת לא הכוונה שלו, אבל הוא מעביר כאן מסר לעדי תביעה פוטנציאליים אחרים. מה יותר מטריד מאשר נאום מול כל האומה?".