מותר לפתוח פה: הביסים המושלמים ביותר בעיר

אחרי הסגר ולפני הסדר בחרנו את תריסר הביסים הכי טובים שיש פה: האם תרצו קרוקט של מלגו ומלבר, קורן דוג במיאזאקי או עוגת חלב וקורנפלקס של PUFFS?

סשימי טונה בשיינע (צילום: אפיק גבאי)
סשימי טונה בשיינע (צילום: אפיק גבאי)
18 במרץ 2021

קרוקט הוואנה | מלגו ומלבר

אומרים שדברים טובים באים באריזות קטנות והקרוקט של מלגו הוא הוכחה ניצחת: שני ביסים של גרגרי תירס שרוף וגבינת פרמז'ן רכה ולוהטת, שפותחים ארוחה מהמסעירות שיש כיום בעיר. הקרוקט מוגש עם קרם הבנרו בצד, שמשלים בחריפות עדינה שילוב טעמים ומרקמים ממכר. מומלץ דווקא לא לחלוק ופשוט להזמין כוס יין, ליהנות מהשואו ולשכוח את כל השנה האחרונה. 45 ש"ח.
מלגו ומלבר – כל הפרטים

מי שאוכל לבד נהנה יותר. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)
מי שאוכל לבד נהנה יותר. מלגו ומלבר (צילום: בר כהן)

סשימי טונה אדומה | שיינע

לא מספיק שדגים טריים הם מוצר עונתי מתעתע שלפעמים יש ולפעמים אין, בא אסון הטבע בחודש שעבר ושיבש עוד יותר את סדר היום של הדייגים והמסעדנים. שף אסף גבאי מתמרן בתנאים הבלתי אפשריים ומגיש כמנת פתיחה סשימי טונה אדומה עם קרם פרש, שמן עירית וטוביקו שחור. אין כאן שמץ שחיתות וגודש אלא טעמים נקיים ועדינים שנותנים לטונה את הכבוד המגיע לה. 64 ש"ח.
שיינע – כל הפרטים

פיצה בייקון וברי | מגזינו

האיטלקייה האהובה חזרה מהקורונה מהודקת ומשויפת, תוצר של אינספור משלוחים וצוות ששקד על פיתוח מנות חדשות בזמן הסגר. בתפריט שהצטמצם משמעותית (אל דאגה, כל אחד עדיין יכול למצוא בו משהו לטעמו ואם תבקשו יפה יכינו עבורכם במיוחד) בולטת פיצה בייקון וברי, שילוב שמעיף את חוש הטעם ומתוגבר בשכבה דקה של רוטב בשמל. הבצק עבר גם כן שדרוג והוא אוורירי ופריך מאי פעם. והתוצאה – מנה שאי אפשר לעמוד בפניה עד לחיסול המוחלט. 72 ש"ח.
מגזינו – כל הפרטים

החומר שממנו עשוי מאנצ'יז. מגזינו (צילום: Lielle Sand) 
החומר שממנו עשוי מאנצ'יז. מגזינו (צילום: Lielle Sand) 

מונטה קריסטו | סטריט שף

פה כבר מדובר בשחיתות של ממש: כריך משתי פרוסות לחם קסטן מחמצת וביניהן איולי דיז'ון, גאודה הולנדית, כתף בקר מעושן ומוצרלה. כל העסק עובר טבילה בבלילת פרנץ' טוסט, מונח על פלנצ'ה מרוחה בחמאה, נבזק באבקת סוכר ומוגש עם מייפל מעושן (52 ש"ח). כדי לקחת את הביס עוד צעד לכיוון השלמות מומלץ להוסיף צ'יפס משוגע (כך במקור) עם שבבי בייקון טלה מוקפץ וצ'דר חזרת (26 ש"ח).
אבן גבירול 24 תל אביב, 054-8266260

ולא לשכוח לאכול בידיים. סטריט שף (צילום: איתן וקסמן)
ולא לשכוח לאכול בידיים. סטריט שף (צילום: איתן וקסמן)

קורן דוג | מיאזאקי

המבקר שלנו אמר ואנחנו רק נניח את זה כאן: "במהרה גיליתי שדווקא המנה הקטנה יחסית של הקורן-דוג היא המתנה האמיתית של מיאזאקי לעולם… נקניקיית העוף והצ'דר תובלה בקימצ'י כרוב, צופתה בקמח תירס ופנקו, כוסתה במיונז וברביקיו יפנים, במעט קאצבושי (שברי דג מעושנים. זה בסדר, גם אני לא ידעתי) ואאו נורי (חסת ים מיובשת). התוצאה נראית כמו דג יפני נדיר, אבל הטעם צבעוני לא פחות – הציפוי עדין ופריך, הנקניקיה עסיסית ומלאת טעם והרטבים, לצד הקאצבושי, מספקים טעם שנע בין מתוק לחמוץ ולמה אני לא יכול להפסיק לאכול את זה?". 59 ש"ח.
מיאזאקי – כל הפרטים

קורן דוג ואוממי ממכר. מיאזאקי (צילום: איליה מלניקוב)
קורן דוג ואוממי ממכר. מיאזאקי (צילום: איליה מלניקוב)

קובנה | הקובנה של מומה

הקובנה מקריית ענבים (ליד ירושלים למאותגרי גיאוגרפיה) הגיעה לתל אביב עם כל הטריקים והשטיקים בקטע טוב: מאפה בדוגמת שושנים פריך בחוץ ואוורירי ולוהט בפנים שמתבקש לקרוע בידיים ולטרוף עד שלא נותר פירור. הטעם החמאתי והמרקם הממכר משתפרים עוד יותר בזכות רטבים שמעניקים לכל ביס טוויסט אחר, למשל קרם עגבניות צלויות שהיינו שמחים לקבל ג'ריקן ממנו. הקובנה מגיעה בשני גדלים (36/58 ש"ח) ואם נשאר מקום לקינוח מומלץ להזמין מיני־קובנה מתוקה עדינה עם מטבלי קרמל מלוח וקרם חלבה (22 ש"ח). בקרוב תיפתח חנות שבה תוכלו לקנות את הקובנה וגם פריטי עיצוב, תקליטים, יינות, מטבלים ומנות נוספות מבית מומה.
הזמנות בוולט, איסוף מבן יהודה 124

לקרוע ולטרוף (צילום: מומה)
לקרוע ולטרוף (צילום: מומה)

עוגת כרוב | מעדניית רוסטיקו

סטייק כרוב מכירים? עכשיו קבלו את הגרסה המשודרגת מהמעדנייה האיטלקית של רוסטיקו: עוגת שכבות כרוב עם ראגו בשר, אורז ועשבים צלויים בטאבון, תבשיל מנחם כמו שרק האיטלקים יודעים. מעל מזולף זיגוג בלזמי (36 ש"ח) שסוגר את הרכב הטעמים במתיקות עדינה. במזג אוויר יפה כדאי לצוות למנה עוד כמה מעדנים מהוויטרינה וכוס יין במחיר נוח, ולערוך פיקניק בגינה החמודה שבשדרות היוצר.
בזל 42 תל אביב, 03-6026969

עוגת כרוב ברוסטיקו (צילום: יהונתן בן חיים)
עוגת כרוב ברוסטיקו (צילום: יהונתן בן חיים)

המלוכלך | המזנון

לאחר שהתלהבנו מההברקה האחרונה של אייל שני, המבורגר בחלה חרוכה עם איולי ועגבניות, בצל סגול ומלפפונים מוחמצים, נאמר זאת שוב כאן: "זה טעים לאללה. אין עוד הרבה מה לומר, ובכל זאת נציין שכל המרכיבים בהמבורגר המלוכלך משתלבים היטב זה בזה, עד שאין תחושה שאוכלים שתי פרוסות לחם עם קציצה בפנים אלא פשוט ביס אחד מנצח שלא מתפרק ונותר הרמוני ומדויק באמת". 45 ש"ח.
המזנון – כל הפרטים

בוא שני, תלכלך אותי. צילום: רוי גיא
בוא שני, תלכלך אותי. צילום: רוי גיא

שרימפבורגר | אלון פלד

באנו בשביל כריך הפרייד צ'יקן (המשובח כשלעצמו) ונשארנו בגלל השרימפבורגר: לחמניית בריוש עם קציצת שרימפס ותערובת תבליני קאיין פיקנטיים, קולסלואו חסה, חמוצים ואיולי מתוצרת בית. למרות שהוא מתמחה בקרייבינג וכריכים על הספקטרום המושחת, אלון פלד מרכיב הפעם ביס מאופק אך טעים להפליא. לחמנייה אוורירית וקציצה בציפוי פריך יוצרים ניגוד מרקמים מענג כשהרטבים והחמוצים מוסיפים עוד קיק וטעם. 72 ש"ח.
להזמנות

יו אר סו סקסי (צילום: אביב שקורי)
יו אר סו סקסי (צילום: אביב שקורי)

עוגת חלב קורנפלקס | PUFFS

טעמי ילדות הם בון טון כיום וניצן ויצמן, עד לפרוץ הקורונה קונדיטורית במסעדת יפו־תל אביב, מביאה את הטרנד במלוא עוצמתו: עוגת וניל ספוגה בחלב עשיר בטעם קורנפלקס, מצופה בקצפת רכה וקורנפלקס קלוי. כפית ארוכת רגל שננעצת בשלוש השכבות מניבה ביס מתוק־עדין, אוורירי וקראנצ'י וחשק ליישר את העוגה עד קצה התבנית (70 ש"ח). באותה הזדמנות מומלץ לדגום גם את הפחזניות שוויצמן מכינה, מהטובות שטעמנו.
הזמנות באתר למשלוח או איסוף מהרצליה

מסע בזמן אל הילדות. עוגת קורנפלקס של PUFFS (צילום: אסף אורן)
מסע בזמן אל הילדות. עוגת קורנפלקס של PUFFS (צילום: אסף אורן)

מאפה שמרים חילבה ודבש | שרויטמן

יש מצב שהאופה ערן שרויטמן היה בגלגול הקודם תימני. אחרת איך אפשר להסביר את העובדה שהמנה האהובה עליו היא חומוס פול בכפר שלם, ושבקולקציה החדשה הוא כלל מאפה שמרים עם חילבה, סמנה ודבש. מתיקות מאופקת, טעמים מרומזים ומרקם אוורירי בפנים ופריך בחוץ הופכים את המאפה לביס מושלם ליד הקפה (14 ש"ח למאפה אישי/48 ש"ח למשפחתי).
שרויטמן – כל הפרטים

צעד תימני, שמרים חילבה וסמנה של שרויטמן
צעד תימני, שמרים חילבה וסמנה של שרויטמן