רק בין כל החטיפים המלוחים, מתוקים והחמוצים אני מרגישה בבית

הכי הרבה ממתקים בתל אביב. "Shopping Cart" צילום: יעל שטוקמן
הכי הרבה ממתקים בתל אביב. "Shopping Cart" צילום: יעל שטוקמן

יעל שטוקמן גילתה את הבית שלה בחלון ממנו נשקפות אינספור שקיות צבעוניות ומרשרשות של ממתקים. בתל אביב של היום, בין דירות קטנות ומתפרקות או דירות שותפים, לכולנו יש מקום שבו אנחנו מרגישים נוח ואוהבים כאילו היה ביתנו. מקום שעושה לנו מתוק בלב // "הבית השני שלי": פרויקט מיוחד

21 באוקטובר 2022

הבית השני שלי נמצא מאוד קרוב לבית הראשון שלי, מה שהופך אותו לבית שני על אמת. זו המכולת השכונתית שנמצאת במורד דירתי בפלורנטין. מנהלים אותה שלושה אחים מקסימים – ניר, יניב ושלי – שתמיד מברכים אותי ב"היי מאמא" מחמם לב, תמיד יודעים להמליץ על מוצר השבוע. והכי חשוב, זו מכולת שמצטיינת באגף הממתקים הכי מרשים שהכרתי, והכרתי לא מעט.

>> כל אחד בתל אביב צריך מקום שיהיה לו בית שני, כי על הראשון כבר ויתרנו
>> שוק הכרמל הוא השלמה ארצי של השווקים. הוא גם הבית שלי

>> יונתן אגסי הרס את חיי. עם החטיפים הנפלאים שהוא מוכר לי

יודעי חן בוודאי יכירו את "Shopping Cart", המכולת עם הכי הרבה ממתקים בתל אביב. נחשפתי אליה לא רק בגלל שאני שכנה, אלא בגלל, או בעצם בזכות, החלון ממנו נשקפים אינספור שקיות צבעוניות ומרשרשות של ממתקים. שורות של סוכריות גומי האריבו במהדורות מיוחדות שטרם נראו או נטעמו בארץ, המילה האחרונה בתחום הג׳לטין, ובחבילות שוקולד חגיגיות מאמריקה בטעמים ייחודים – היי מלטיזרס מרשמלו, נעמת לי מאוד. יש גם שלגונים מאירופה שקראנץ׳ פיסטוק הוא פרייאר לידם, ועוד רבים וטובים.

מלא חטיפים מלוחים, חמוצים או חריפים, כולם עם תועפות מונסדיום גלוטמט. זו מכולת שאפשר לשוטט בה, ולשהות זמן רב בבהייה בצבעוניות, תוך שמוצאים עוד ועוד אוצרות ומגלים ממתקים/חטיפים שטרם ידעתם על קיומם. חוויה מומלצת שלעצמה. ואולי ראוי לציין שהמכולת מאוד עדכנית, ודואגת לחדש את המלאי באופן קבוע. עד כמה עדכנית? היא היתה למעשה המקום הראשון בו איתרתי את הפלא שנקרא קראנץ׳ פיסטוק.

>> אתם תגידו, "וואו, זה כמו בצ'לסי". אני אומרת, לא, זו קריית המלאכה
>> הבית שלי הוא איפה שההיפ הופ נמצא. בדרך כלל זה בתל אביב
>> לכל חלקי פרוייקט "הבית השני שלי"

המכולת היתה לצדי ברגעי משבר ושמחה, ברגעי חשק ומאנץ׳ – וניר, יניב ושלי יודעים בדיוק מהו הטעם שלי בממתקים. הם יודעים גם על הניסיונות לדיאטה בהם בחרתי בחטיף אצות שקרי, תפוחים מיובשים או בן אנד ג׳ריס מופחת שומן. אבל הם לא שופטים. שופינג קארט היא מכולת ובית ממתקים כמו שכתוב בספרים. בימים בהם רוב המכולות הפכו למקומות איסוף של חבילות אופנה מהירה מהאינטרנט – היא נותרה המקום שבו אפשר לבקר פעם ביממה, ולקנות חלב וביצים או סוכריות גומי האריבו דובדבן. אתם יודעים, בית.
פלורנטין 50