הדיינר של גוצ'ה בחגיגת שחיתות אמריקאית ועוד חדשות קולינריות

טפאו מתחדשת, מסה מוסיפה מנות טבעוניות לתפריט וקפה חלוצה חוגגים בסגנון תאילנדי: כל מה שאסור לפספס בסצינה הקולינרית השבוע

עצמאות בגוצ'ה. צילום: שי בן אפריים
עצמאות בגוצ'ה. צילום: שי בן אפריים
29 ביוני 2016

טפאו מתחדשת

14 שנים אחרי שנפתחה, מסעדת טפאו מרעננת את התפריט הקיים עם מנות ודרינקים חדשים. במקביל לשיפוץ החזותי שעברה המסעדה, התפריט שופץ וחולק לשבע קטגוריות: לחם ופינגר פוד, מנות סביצ'ה, מנות צמחוניות, מנות ספרדיות קלאסיות, פירות ים, פאייה ובשר. בין המנות החדשות: קרוקטס רוטב בשמל עם חזה אווז ופטריות בציפוי פריך (28 ש"ח), חמון סראנו או איבריקו (32/54 ש"ח), ירקות גריל עם רוטב רומסקו (34 ש"ח), ברמונדי מושרה בטקילה וליים, עם סלט עשבי תיבול ורוטב פלפלים מעושנים (40 ש"ח), ספייריבס חזיר בבישול ארוך, רוטב BBQ צ'יפוטלה וסלט כרוב מרענן (48 ש"ח) ועוד. גם בגזרת הקוקטיילים טפאו מתחדשת עם קוקטיילים של המיקסולוג הוותיק והמוערך אדי ניומן שהיה חלק בלתי נפרד מצוות ההקמה. בין הקוקטיילים החדשים: קריסטל ליקר ליצ'י, וודקה ומיץ רימונים (44 ש"ח), גראן דה סמית ג'ין, תפוח, ליים, נענע ואנגוסטורה (44 ש"ח) ועוד.

טפאו

תפריט טעימות קייצי בלימה ניפו

המסעדה היפנית־פרואנית ביפו החליטה לרענן את המטבח לכבוד העונה החמה ומשיקה תפריט טעימות חדש (180 ש"ח לסועד) הבנוי משש מנות מחומרי גלם עונתיים. בתפריט: סביצ'ה מיקס דגים עם היביסקוק, קולורבי ותפוח עץ; טרטר דג לבן פיקני עם קינואה לבנה וגספאצ'ו צהוב; חציל צלו במיסו; דג לבן בטמפורה עם סלט שומר וצ'ילי צהוב; צלעות טלה במיסו חריף וקינוח. בנוסף לתפריט הטעימות מושק תפריט סושי חדש עם רולים מיוחדים: סלמון, אבוקדו, מלפפון, יוזו וסויה (55 ש"ח), דג לבן, מלפפון, אבוקדו ויוזו (55 ש"ח) ומנות כמו טרטר בשר חריף עם מלפפון ושאלוט מטוגן (55 ש"ח).

לימה ניפו

לימה ניפו. צילום: סיון שוב עמי
לימה ניפו. צילום: סיון שוב עמי

הדיינר חוגג את הארבעה ביולי

הדיינר של ג'וצה חולק כבוד ליום העצמאות ה־240 של ארה"ב עם תפריט XL שכולו שיר הלל למנות דיינר אמריקאיות מושחתות למדי. בין המנות: כנפיים ברוטב חריף (38 ש"ח ל־300 גרם, 62 ש"ח ל־600 גרם), סופר מיקס קריספי של שרימפס, קלאמרי, קראב קייק וצ'יפס (52 ש"ח), כריך פילדפליה עם אנטריקוט, בצל וגאודה (61 ש"ח לגודל רגיל, 78 ש"ח לגודל XL), ספירביס בציר בקר (99 ש"ח ל־400 גרם, 135 ש"ח ל־650 גרם) ועוד. מחלקת הקינוחים גם גדלה במידה ותציע פנקייק (39 ש"ח למנה רגילה, 49 ש"ח לגודל XL) ומילקשייק ענקי (21 ש"ח).

תפריט XL בדיינר של גוצ'ה

שחיתות אמריקאית במתחם גרינברג

במתחם הקולינרי באזורי חן חוגגים שלושת בתי האוכל את יום העצמאות האמריקאי. בביסטרו גרינברג תמצאו Seafood Bucket עם סרטנים כחולים, מולים, ג'מבו שרימפס וקינג קראב בתוספת תירס מתוק ונקניקייה מאוד (320 ש"ח ל־3 אנשים), BBQ Shrimps שרימפס שלמים מבושלים בחמאת פפריקה ולימון (92 ש"ח), Baby Back Ribs צלעות ברוטב ברביקיו בייתי עם צ'יפס ותירס בגריל (92 ש"ח) ועוד. בג'לטרייה תמצאו גלידת תירס מתוק בגביע שוקולד (26 ש"ח) וגלידת מא'צה עם קרם עוגיות בגביע שוקולד (26 ש"ח) וב־Pizza תמצאו את הקלאסיקה האולטימטיבית Chicago Pizza: פיצה בתבנית עמוקה עם עגבניות, מוצרלה, פרמז'ן, סלמי וצ'ילי (72 ש"ח).

חגיגות אמריקאיות בגרינברג, שני־חמישי (4-7.7), אורי צבי גרינברג 25 תל אביב

שחיתות אמריקאית במתחם גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו
שחיתות אמריקאית במתחם גרינברג. צילום: אנטולי מיכאלו

תפריט קיץ חדש בחצר גולדמן

על חוף הים של יפו, מסעדת חצר גולדמן משיקה תפריט קיץ חדש שמבוסס על אוכל ערבי ים תיכוני. בין המנות: סלט שוק טרי (45 ש"ח), דגי ים שנתפסו ברשת בבוקר מטוגנים (80 ש"ח), ניוקי ערמונים עם מחית כמהין (98 ש"ח), בייבי קלמרי על הפלאנצ'ה עם שעועית לבנה (80 ש"ח), מוסר ים ברוטב ציר דגים וירקות שורש (120 ש"ח) ועוד.

חצר גולדמן

ערב תאילנדי בקפה חלוצה

בית הקפה החברתי הקטן שבמתחם נגה, המשלב תרבות, קולינריה ומחירים נוחים משיק ערבי קונספט של בישול מסביב לעולם; הערב הראשון יהיה ערב תאילנדי (9.7). בתפריט, שאותו רקח אלי שמסיאן: שתי מנות פתיחה, מרק, מנה עיקרית ושתייה. את המנות ילווה תפריט אלכוהול במחירים מוזלים (115 ש"ח לארוחה).

ערב תאילנדי בקפה חלוצה, שבת (9.7), 20:00. יש להזמין מקום מראש

מנות טבעוניות חדשות במסה

השף אביב משה, המגיש במסה זה שנתיים מנות טבעוניות, החליט לחדש את המבחר המוצע ולהתאימו לקיץ. בין המנות החדשות: רול של "מעורב ירושלמי" וירקות שוק – טורטיות פריכות מגולגלות במילוי של טחינה, רצועות טופו ותערובת תבלינים ייחודית (58 ש"ח), קבב טופו ברוטב חריימה וקוסקוס ביתי –  קבבוני טופו, כוסברה ובצלי שאלוט פריכים, המוגשים ברוטב חריימה מסורתי עדין בטעמיו (96 ש"ח), תבשיל הודי של קארי ירוק עם פקאן סיני ושקדים: קציצות טופו עטופות בתבשיל פיקנטי של קארי ירוק וירקות אסייאתים (98 ש"ח) ודפי פסטה בצ'אודר אסיאתי, קריספי טופו ופטריות שימג'י – דפי פסטה ללא ביצים, המוגשים בתוך מרק צ'אודר אסייאתי קלאסי (96 ש"ח).

מסה

תפריט טבעוני במסה. צילום: My Social
תפריט טבעוני במסה. צילום: My Social

בית הסופרים מארח סדנת ספרות קולינרית

התרגשות בנווה צדק: בית הסופרים האייקוני שופץ ויפתח לקהל הרחב עם תוכנית מרתקת של הרצאות ספרות, בהן הרצאות בנושא ספרות וקולינריה. סדרת "המטבח הספרותי: הספרות העברית מנקודת ראות קולינרית" תכלול 12 מפגשים בהנחייתו של ד״ר יחיאל צבן, שיעסקו בהקשרים המרתקים והמוזרים בין הספרות העברית לתרבות המזון הישראלית: על תאוות האכילה בספרות חז״ל, על שירת היין בימי הביניים, על ש"י עגנון ומכאובי התיאבון היהודי, על גן עדן לאורז, על שירת הפירות הציונית ועוד  נושאים נוספים (816 ש"ח לסדרה). בהרשמה מוקדמת: 716 ש"ח.

המטבח הספרותי, שני (31.10), 20:00־21:30, שמעון רוקח 21 תל אביב, 5161970־03

סוף שבוע של אוכל בהשראת יין

לרגל השקת היין המפורסם של יקבי רמת הגולן, ירדן קצרין 2012, עשר מסעדות מובילות בארץ משיקות מנות מיוחדות שנוצרו בהשראת היין. במסעדת רפאל תמצאו מנת פילה בר ים עם שעועית לבנה ויין; בבינדלה יגישו טורטליני כתומים עם פילה מינוט על קרם שאלוטס; במסה מציעים צלעות טלה בפונדו לימון. מסעדות נוספות שמשתתפות בסופ"ש המשכר: משייה, טאיזו ואיציק הגדול. 

חגיגת השקת ירדן קצרין 2012, חמישי־שבת (7-9.7) ברחבי הארץ

ירדן קצרין במסעדת רפאל. צילום: דניאל לילה
ירדן קצרין במסעדת רפאל. צילום: דניאל לילה