יכול להיות שזה נגמר: הזמר במסכה מאבדת את הסקרנות שלנו

הרמזים מצטברים, הצופים נותנים עבודה באינטרנט, והתמונה מתבהרת עד כדי חשש שבעוד שבועיים-שלושה כבר כמעט ולא יהיה טעם לראות את התוכנית מרוב שנהיה בטוחים בנוגע לזהות הזמרים

גלית! גיאת! דה נאמבר אוף דה ביסט! הזמר במסכה (צילום מסך: קשת 12)
גלית! גיאת! דה נאמבר אוף דה ביסט! הזמר במסכה (צילום מסך: קשת 12)
14 באוקטובר 2020

אוקי, הנה, סוף סוף אני יכול להגיד בלב שלם ומלא גאווה שהגעתי לרגע החשיפה המותח רגוע לחלוטין בלי צל של ספק לזהות הזמר במסיכה. בשבוע שלפני עוד פקפקתי בעצמי, אבל רצף הרמזים האחרון (וגם הפעם, בזכות רמז אחד מובהק) הצלחתי לשים את האצבע במדויק על ההימור הנכון ולזהות את יזהר כהן. החשד עלה עוד בתוכנית הראשונה, עם הספרה 12 הבולטת (שכמעט חייבת להיות קשורה לאירוויזיון) בשילוב עם הקול הצרוד והמבטא הקצת חריג, אבל רק ברגע שראיתי את המספר 273 בחשבון שהוגש לשור ידעתי. אוקי, כאילו גיגלתי "יזהר כהן 273" ומצאתי שחנות התכשיטים שלו אכן ממוקמת בדיזנגוף 273, אבל העיקר שידעתי לפני צדי צרפתי, לא?

אני טורו, מפוצץ בדינרו. יזהר כהן הוא השור של "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)
אני טורו, מפוצץ בדינרו. יזהר כהן הוא השור של "הזמר במסכה" (צילום מסך: קשת 12)

כצפוי, בשלב הזה הרמזים מתחילים להצטבר ואפשר בעזרתם להתחיל לאסוף מאגר חשודים ולצמצם לאט לאט, כך שהתמונה מתבהרת. האמת, חתולי האינטרנט כל כך מהירים עד שאני חושש שבעוד שבועיים-שלושה כבר כמעט ולא יהיה טעם לראות את התוכנית מרוב שנהיה בטוחים בנוגע לזהות הזמרים. הקונצנזוס מתחיל להירקם סביב כמה מהמתחרים הבולטים וככל שהם שורדים עוד שבוע כך יש פחות ערך בצפיה בתוכנית מתוך סקרנות, וביננו, אין לזמר במסיכה ערך טלוויזיוני משמעותי בלי הסקרנות.

כך, למשל, המלפפון החמוץ נהרסה לי קצת מרגע שהפנמתי שזו עינת שרוף עוד בביצוע הקודם שלה, ובפרק הזה כל מה שהיה צריך לעשות זה לוודא עם הרמזים, ואכן הרוב וודאי – החצבים שישבו במרכז השולחן מרמזים למושב הולדתה חצב; העוף מתייחס להיותה הפרזנטורית של עוף טוב, הרימונים שתלתה הם כמובן בית ספר רימון בו למדה והאמירה "לא מרימה את האף" מרמזת לניתוח האף שעברה בצעירותה. אפשר גם ללכת אחורה ולהשלים את הרמזים הראשונים, כמו המשפט "אמא שלי היתה מלכה, לאבא שלי היה נהג פרטי" שמתייחס לשם אמא (מלכה) ולתפקיד אביה (שר) או להתייחסות למהפך של 77 (אביה נהרג בתאונת דרכים ב-77) וכמובן ההתייחסויות למוות. אבל מה שעבורי סגר את הגולל על השאלה היה שוט מאוד פשוט שהתמקד במאבטח עולה עם הרגליים על השולחן, אולי המאפיין הכי מוכר של עינת שרוף.

הכי שמח, הכי שרוף. עלינו על המלפפון החמוץ (צילום מסך: קשת 12)
הכי שמח, הכי שרוף. עלינו על המלפפון החמוץ (צילום מסך: קשת 12)

הדמות הבאה שנסגרה עבורי היא הדרקון, שמתאים אחד לאחד לאיציק כהן, גם ברמזים וגם בקולו. שלט הרחוב קינג' ג'ורג' מרפרר לחנות הבגדים ממנה לקחו את השם "בנות פסיה", הצמה קורצת להצגה "הצמה של אבא", התחתונים האדומים נלקחו הישר מ-"סיפור פשוט" וחולצת הפאייטים עשוייה להתייחס לקריירת הדראג שלו או לרוקדים עם כוכבים, אבל גם הפעם יש רמז אחד מרכזי שאי אפשר לטעות בו, והפעם הקרדיט לגילוי שייך לחתולי האינטרנט היקרים שמצאו כתבה מ-2002 בה כהן מספר שהוא עבר לתל אביב לדירה שרכש מיאיר לפיד. כך המפתח עם תמונתו של לפיד, שהוקרן במקביל למשפט "מצאתי בית חם ברחוב בתל אביב", הוא הרמז החד משמעי שחיפשנו.

מה שמשאיר אותנו עם צמד הזמרים הטובים ביותר בסבב הזה, היעל והתרנגול. אצל שניהם ההימורים שלי רק התחדדו, אבל עדיין חסרה לי ראיית הזהב שתחתום את ההחלטה באופן סופי. אצל היעל יש הרבה רמזים שמצביעים על גלית גיאת, כולל בין היתר השמות פנינה (שיחקה בסדרה "הלו פנינה") וסימה (שיחקה דמות בשם סימה בסרט "בלדה לאביב הבוכה") וכך גם הכרמל מתקשר לשם אמא (כרמלה) וזה עוד מבלי לדבר על מרפסת השמש ומועדון העוגן (התפקיד הכי מוכר שלה) והרימון המוזהב (הסרט "רימון הזהב"). ובעודי כותב זאת, פיצחתי עוד צמד רמזים: בתעודת הזהות שלה היה כתוב דרום אפריקה, וגיגול זריז גילה שאביה היהלומן עבר לגור בדרום אפריקה, מה שמתייחס גם ליהלום שבסדרת הרמזים הראשונה. בקיצור, מצב שהשתכנעתי.

לב של דרקון, קול של איציק כהן. הזמר במסכה (צילום מסך: קשת 12)
לב של דרקון, קול של איציק כהן. הזמר במסכה (צילום מסך: קשת 12)

כך שנותר לנו רק התרנגול, שאני עדיין מאמין שמדובר בצחי הלוי, אבל מודה שקצת התערערתי בעיקר מכיוון שהרמזים החדשים לא התחברו לי לכלום. מצד שני, נראה שלפחות על פי השופטים זה די בסדר, כי אם צדי צרפתי לא זיהה את בן טיפוחיו יזהר כהן, הכל פתוח. ובכלל, אני חייב להגיד שבהתחשב בשופטים המכובדים, רק סטטיק ואופירה מצדיקים את המשכורת, והאכזבה משחר חסון, גדול הקומיקאים הישראלים של דורנו, די מפתיעה. לא רק שהוא מנחש איום ונורא (ניחא, לזה ציפינו), הוא גם הפך לשופט הכי פחות מעניין על הפודיום. טוב, בתוכנית שבה יזהר כהן מסתתר בתוך תחפושת שור, אני מניח שגם זה יכול לקרות.