גאגא עושה דונטלה

ליידי גאגא היא הפנים החדשות של מותג העל ורסאצ'ה. לנו זה לא היה קורה

ידועניות שממלאות את מקומן של דוגמניות בקמפיינים עונתיים של בתי אופנה גבוהים הם בשום אופן לא תופעה חדשה: לנטלי פורטמן ושרליז ת'רון רומן מתמשך עם בית הקוטור הפריזאי דיור, השחקנית ג'ניפר לורנס היא אחת המוזות החדשות שהכניס לבית המנהל הקראייטיב הנוכחי ראף סימונס, המוזיקאים מרלין מנסון וקורטני לאב היו הפנים של בית סאן לורן המתחדש, בחסות הדי סלימאן בעונה האחרונה, והשחקנית הענוגה מישל וויליאמס נבחרה לייצג את קו התיקים של לואי ויטון בסתיו הנוכחי בקמפיין מלא טעם.

ועדיין, הידיעה שליידי גאגא נבחרה להיות הפנים של חברת ורסאצ'ה האיטלקית מצליחה לעורר רעש גדול יותר משיתוף הפעולה השגרתי בין סלבריטאים למותגי כוח, ולאו דווקא בגלל שאיחוד הכוחות הזה מעורר פליאה.

אף מילה על חליפת הבשר. גאגא עושה ורסאצ'ה
אף מילה על חליפת הבשר. גאגא עושה ורסאצ'ה

גאגא ומעצבת הבית דונטלה ורסאצ'ה (שירשה את מקומו של אחיה ג'יאני, מייסד הבית, לאחר שנרצח בשנת 1997) הן חברות טובות הנוהגות להיראות יחד באירועים ומרעיפות פרגון זו על זו. באלבומה האחרון הקדישה זמרת הפופ לורסאצ'ה שיר שכותרתו היא שמה הפרטי של המעצבת, ובאחד הקליפים המדוברים ביותר שלה – "Edge of Glory" – היא מתועדת בתלבושת מארכיון הבית.

זו סטפני או דונטלה? צפו בליידי גאגא מפזרת ורסאצ'ה על השטיח האדום בטקס פרסי המוזיקה:

נוסף על אלה, מופעיה האחרונים כוללים תלבושות שנוצרו במיוחד עבורה באטלייה הבית, לצד מעצבים נוספים כמו יוז'י יאממוטו וקום דה גרסון – שמות מוערכים שכמעט משכיחים את העובדה שהייתה זו שמלת הבשר השערורייתית שיצר עבורה הסטייליסט ניקולה פורמיקטי שהפכה אותה לאייקון אופנה בינלאומי. באחת מתמונות קמפיין אביב 2014 (הראשונות שדלפו החוצה) שצילמו צארט אלאס ומרכוס פיגוט, היא לבושה בשמלת לילך שבה שזורים שריון שרשראות ותליוני כסף כבדים שעליהם מתנוסס סמל המדוזה המזוהה עם הבית. פניה מאופרות בניקיון יחסי אך האופן שבו מסודר שערה הבלונדיני הארוך, ואפילו הבעת פניה, גורמים לה להראות כמו כפילה צעירה של דונטלה עצמה, אחת הדמויות הפארודיות של עולם האופנה העכשווי, רק עם מעט יותר מודעות עצמית וחן.