יהיה דיסקו

הקמפיינים של קולקציות 2014 משדרים מסר אחד ברור: מינימליזם - אאוט, ברדק וצבע - אין. ריהאנה כבר בפנים, כמובן

אפילו מבט זריז על הקמפיינים לקולקציות 2014 יכול להעביר את רוח העונה הבאה עלינו במלואה: כל הפרטים, הצבעים, הצורות, הטקסטורות והקומפוזיציות מצביעים על העובדה שהעונה "יותר הוא יותר", ואולי בשל כך מרבית מסעות הפרסום לא הצריכו הקמה של סטים גדולים מהחיים – מאחר שכל כך הרבה קורה בתוך הבגדים עצמם:

פראדה

הדוגמה הראשונה והמובהקת ביותר לרוח התקופה היא המודעה השלמה של הקמפיין העונתי של פראדה, שנראית כמו תמונת כיתה טווסית. לא פחות מ־18 דוגמניות (כולן שמות טריים בתעשייה) משתתפות בתמונת הססגונית הזאת ולבושות במערכות לבוש צבעוניות, עמוסות בפרטים, בחתכים ובקישוטים לא שגרתיים – כאילו מתחרות על תשומת לב המתבונן: חולצות סריג שבתוכן חזיות מגומשות מובנות, מעילי פרווה צבעוניים, חצאיות וחותלות העמוסים עיטורי קריסטל מנצנצים ואיורים אקספרסיביים של פנים נשיות. בתוספת כתרי נוצות צבעוניים הציב הצלם סטיבן מייזל את הדוגמניות על רקע פחם שיעניק במה ניטרלית ככל האפשר וצילם אותן בהבעה שלווה שסותרת במכוון את שמחת החיים המתפרצת ואת ההומור הרב שבבגדים.

תמונת כתה טווסית. פראדה
תמונת כתה טווסית. פראדה

סלין

בניגוד לקמפיין של מארק ג'ייקובס – שבו הודח הצלם הקבוע יורגן טלר ומונה דיווד סימס (יש הטוענים שהבחירה במיילי סיירוס כפרזנטורית היא זו שהשפיעה על החילוף המפתיע) – בבית סלין מקומו של הצלם הגרמני נשמר. מלבד השימוש החוזר בדוגמנית דריה וורבוי מדובר באחד הגורמים היחידים שנשארו בלא שינוי במסורת הקמפיינים של הבית. הקמפיין הנוכחי של הבית המינימלסטי לשעבר מפתיע בעומס ובתחושת הברדק. המודעה נוטפת שיק ותחכום, כשהבחירה ברקע הלבן היא ניטרלית מאותן הסיבות כמו במודעה של פראדה, אבל הקומפוזיציה (שאותה יוצרת יחד עם וורבוי הדוגמנית ג'וליה נוביס בעלת המראה ה"חייזרי") נמרצת וקצבית מהרגיל. המודעה העמוסה בצבע והעשירה צורות גרפיות ובאביזרים ביזאריים (כגון נעליים בעלי עקבי מתכת כדוריים) היא ללא ספק אחת המודעות האמנותיות והמעניינות בעונה זו.

עוד קצת דריה וורבוי:

קנזו

מאז המהפך התדמיתי שעבר בית האופנה הפריזאי לפני כשנתיים שהפך אותו לצעיר ולטרנדי יותר – גם בקנזו אוהבים קמפיינים אמנותיים (שמופקים בשיתוף האמן האיטלקי מאוריציו קטלן) שנשענים בעיקרם על קומפוזיציות בלתי שגרתיות. המוכרת שבהן הציגה דוגמן ודוגמנית הפוכים שאוחזים זה בקרסולי זו ויוצרים צללית איקס דומיננטית. גם בקמפיין הנוכחי מככבים זוג דוגמנים משני המינים, וכעת הם יוצרים מגוון סיטואציות סוריאליסטיות, שבהן העולם המוכר מתערבב עם החיים שבמעמקי האוקיינוס ומרמז על ההשראה התת ימית של העונה. הקמפיין הושק ביריד האמנות הנחשק ארט בזל שבמיאמי, שם הודפסה סדרת המודעות על מגבות חוף שפוזרו ברחבי אזורי הרחצה בעיר ועל גבי האוטובוסים הרשמיים של היריד.

השראה תת ימית. קנזו
השראה תת ימית. קנזו

DKNY ובאלמן

בתי האופנה הבינו בשנים האחרונות שלפעמים לא חשוב כמה הבגד עצמו הוא מושקע ומוצלח. מי שלובש אותו עלול להיות משמעותי יותר מאשר העיצוב עצמו. בעידן הרשתות החברתיות וההפצה הוויראלית מספיק שריאהנה תפרסם תמונה אחת שלה לבושה בשמלה או באביזר מסוים בשביל לגרור שרשרת הזמנות מבתי הכלבו ומהבוטיקים באסיה – יבשת שבה המעקב אחר לבוש הסליברטאים המערביים הוא מתקדם במיוחד. ואם ריהאנה ודומותיה הן הפרסומות הטובה ביותר למוצר חדש, מדוע לא לנצל עד הסוף את הסיטואציה ולהציב אותה במרכז הקמפיין העונתי? כך עשו העונה בבית באלמן, הלייבל הפריזאי הרווי בשרשרות ובאנרגיית פופ כסאחיסית שמאפיינות תמיד את מלתחתה של הזמרת.

קבלו הצצה למאחורי הקלעים:

בקו המשנה של דונה קארן בחרו בראפר חובב האופנה A$ap Rocky כאחד מכוכבי הקמפיין העונתי המצולם על רקע ניו יורקי טיפוסי ולצדו בין היתר הדוגמנית קארה דלווין – מתלבשת־כוכבת בפני עצמה.