פיזיקל גרפיטי: ווידויה של בחורה לבנבנה שניסתה לראשונה בחייה ספריי שיזוף

האם ספריי שיזוף מסוגל להפוך עור לבנבן לבעל גוון נחשק? כתבתנו המכורה לשיזוף התנסתה בעצמה בשני סוגי ספריי של Top Sun, וחזרה כתמתמה כדי לספר

ספריי שיזוף בפעולה. צילום: שאטרסטוק
ספריי שיזוף בפעולה. צילום: שאטרסטוק
22 באוגוסט 2017

אין שום סיטואציה בה רגליים לבנות נראות טוב יותר מרגליים שחומות. מי שלא מבין למה המוטו לחיים הזה קריטי, אין לי דיבור איתו. מכייון שאמא שלי נולדה באוקראינה ואבא שלי נולד בצ'כיה, נידונתי למרדף תמידי אחר לוק שלנצח יהיה נשגב, נחשק, טוב יותר ממני.

עדן סבן בקמפיין למוצרי השיזוף של טופ סאן. צילום: יח"צ
עדן סבן בקמפיין למוצרי השיזוף של טופ סאן. צילום: יח"צ

בכל שנה זה חוזר – חודש יוני מגיע, המעלות עולות ואת עולה על שורטס. בימים הראשונים את נסדקת מהבושות של רגלייך המסנוורות מרוב לֹובֶּן, משתדלת להגיע לים כמה שיותר מהר כדי להישרף בפעם הראשונה ולחכות יומיים שצבע הבערה יהפוך לשחום סבבה. אבל לעיתים, כשאת עסוקה מאוד ומעדיפה לכלות את זמנך הפנוי בבינג' מפלצתי מאשר בשהייה בשמש שעלולה להזיק לעורך, יש צורך בפיתרון אחר שיציל את המצב.

לא אשקר, מעולם לא חשבתי שאתנסה בתרסיסי שיזוף כאלה ואחרים, אבל היות ולוח השנה מורה על אוגוסט ולי עדיין לי יצא להתפחלץ בים כלל בעונת הקיץ, הבנתי כי זמנים קיצוניים דורשים פתרונות יצירתיים ואם יש תכשיר שמציע לי להגיע לגוון השיזוף שעליו אני חולמת – יאללה, הגיע הזמן להשאיר את הכבוד העצמי מחוץ לדלת ולהתחיל לרסס.

לאחר שגמלה בליבי ההחלטה, ניצבתי בפני אוורסט חדש. למערכת הגיעו שני תכשירים של מותג Top Sun – האחד, תכשיר ספריי קטן בצבעי חום כהה (גוון חום בול כמו המארז כמו אולטרסול של ד"ר פישר – אותי אישית זה הצחיק), ושני, יותר גדול, בצבע שחור שכתוב עליו "אקסטרה דארק".

ספריי שיזוף עצמי ככה במיוחד לשימוש אישי של טופ סאן. צילום: יח"צ
ספריי שיזוף עצמי ככה במיוחד לשימוש אישי של טופ סאן. צילום: יח"צ

שני התכשירים מיודעים גם לגוף וגם לפנים ואיזור הדקולטה, מילה שתכלס הייתי צריכה לגגל כדי להבין שמדובר באיזור המחשוף. בכל מקרה, התכשירים מגיעים עם הוראות הפעלה – וזה המקום להדגיש שקיבלתי להתנסות רק את הספריי ולא את המוס. השיזוף אמור להחזיק בין יומיים לחמישה ימים.

התחלתי עם הספריי הכהה ברמה בינונית – Go On The Dark. זה אמור להיות "תרסיס שיזוף עם ברונזרים המספק אפקט שיזוף מיידי וטבעי למראה שחום וזהוב. גוון השיזוף מתעצם בתוך 3-4 שעות לאחר השימוש ומשאיר את העור חלק, זוהר עם ניחוח עדין בריח שקדים. השיזוף מחזיק עד כיומיים ובמהלכם גוון העור מתבהר בהדרגה באופן שווה ואחיד בדיוק כמו שיזוף אמיתי".

עדן סבן ואנדל קבדה בקמפיין למוצרי השיזוף של טופ סאן. צילום: יח"צ
עדן סבן ואנדל קבדה בקמפיין למוצרי השיזוף של טופ סאן. צילום: יח"צ

דבר ראשון – חשוב להדגיש שאחרי השימוש בספריי מומלץ להימנע מהזעה, מריחת קרמים וכו'. המליצו לי לא להוריד אותו במשך 6 שעות (!) אבל נשברתי אחרי שעתיים, עקב ריח מתכתי שהטריף לי את הסינוסים. ניסיתי למרוח את הספריי על הגוף שלי בעזרת כפפות לטקס, אבל זה מאוד לא נוח, כך שנאלצתי להסיר אותן ולמרוח בידיי החשופות. בשלב הזה התעורר החשש הכבד שידיי ייראו כאילו הגחתי ממסיבת חינה למשך החודש הקרוב, אבל שטיפת הידיים עם סבון הרגיעה אותי.

בשעתיים שהייתי עם החומר עלי, לאחר שהתזתי רק על הרגליים – אהבתי את התוצאה. רגליי אכן נראו שזופות בגוון מחמיא, אבל אחרי המקלחת, רוב הצבע ירד ונשארתי עם שיזוף קל (שעדיין עדיף על הלבן הטבעי שלי). את הספריי הכהה היותר ניסתה בתחילה חברת מערכת בעלת רגליים שחומות כבר משיזוף בים, והיא טענה שהספריי לא עבד לה. לקחתי אותו הביתה והרשתי לעצמי להשתולל עם הגוון הכהה יותר. מה גם שהספריי ה"רגיל" נגמר אחרי שימוש וחצי בקושי.

עדן סבן ואנדל קבדה בקמפיין למוצרי השיזוף של טופ סאן. צילום: יח"צ
עדן סבן ואנדל קבדה בקמפיין למוצרי השיזוף של טופ סאן. צילום: יח"צ

התזתי את הספריי הכהה ממרחק של 20 -30 סנטימטרים מהגוף, אבל ראיתי שזה לא מספיק. החלטתי להתיז עוד ולשוב לסורי עם מריחת הספריי על הרגליים שלי בעזרת ידיי החשופות. נשארתי איתו 6 שעות (!), ואחרי המקלחת – הגעתי לגוון מספק. מה שכן, עד למקלחת, בכל פעם כשהלכתי לשירותים, נאלצתי להתמודד עם אסלה שרופדה בצבע השיזוף שלי, ולנקות אותה כל פעם מחדש. כן חברותיי, להיות יפה ושזופה זה באמת דורש הרבה עבודה.

בנוסף, יש לציין שרוב הספריי כבר נגמר, וגם שלאחר משהו כמו 3 ימים, על העור הוא מתחיל להפגין את הגוון הכתמתם (שתחתיהם נראה הגוון האמיתי שלי אם מסתכלים ממש מקרוב), מה שמשווה לי מראה של תיירת משבדיה שלא מבינה את הקונספט של שיזוף אבל יאללה, בזרימה. הנה למשל נטע אלחימיסטר, אשת שיזוף רצחני ביותר:

נטע אלחימיסטר בשיזפון טוטאלי מתוך עמוד האינסטגרם שלה
נטע אלחימיסטר בשיזפון טוטאלי מתוך עמוד האינסטגרם שלה

בשורה התחתונה – העובדה היא שכעת הנני מתהלכת לי בעיר עם רגליים שזופות, שמחה וטובת לבב. הספריי יקר, אך עושה את העבודה. כעת רק נשאלת השאלה כמה את מוכנה לשלם עבור הינצלות מהיצלות בשמש הקופחת/מי הזבל של חופי תל אביב/רמקולים מציקים בחוף התופים. אם יש לך אירוע דחוף ובא לך לדפוק הופעה משוזפת – זהו חד משמעית התכשיר שיעזור לך להגיע לתוצאה הרצויה. עם זאת, קחו בחשבון שהספריי נגמר אחרי שימוש אחד או שניים.

ספריי לשיזוף On The Go Dark  – י 220 ש"ח, 125 מ"ל

ספריי לשיזוף עצמי כהה מאוד –On The Go Extra Dark – י 180 ש"ח, 75 מ"ל