מקלחת בדם קר: כך הרפואה האלטרנטיבית הפכה את הרחצה לסיוט, ואת עור הגוף למושלם

מספרים שאתגר המקלחת הקרה, או 30 יום של רחצה מסוייטת, גורם לעור פנים צח ונוגד דיכאון. האמנם? כתבתנו שרדה לספר

מקלחת קרה. שאטרסטוק
מקלחת קרה. שאטרסטוק
2 בנובמבר 2017

אני פריקית של רפואה אלטרנטיבית כדרך חיים, בגבול הטעם הטוב. כלומר, אני אחסן את הילד שלי נגד פוליו בבוא העת, אבל אעדיף להסתמך ככל הניתן על מה שיש לטבע להציע בתחומים אחרים. ספירולינה, ויטמין די, תערובת צמחי מרפא לחיזוק השיער – הכל הולך. לאור כל זאת, זה רק היה עניין של זמן עד שאתנסה באתגר אתגר המקלחת הקרה: 30 יום שבמהלכם מותר להתקלח רק במים קרים.

על פי ד"ר גוגל, מקלחות קרות מסייעות להירגע, גורמות לשיער להיות נעים, לעור הפנים להיות נקי, ואפילו נוגדות דיכאון ומומלצות למי שמעוניין להוריד במשקל. ההבטחה הגדולה הובילה להתרגשות גדולה מכל מקלחת במהלך השבוע הראשון: סיפרתי לחבריי על ההקרבה שלי עבור העיתונות ורק חיכיתי להזדמנות לרפא את הגוף באמצעות מים קרים.
המים אמנם היו קרים בצורה נוראית, אבל זה היה נסבל. לצד זאת, זמן הרחצה שלי התקצר משמעותית, מה שהוביל להתארגנות בוקר מהירה ויעילה יותר. בונוס נוסף נרשם בצורת עירנות חדשה ולא מוכרת. הבוסט הזה אולי לא החזיק עד לסוף היום, אבל בהחלט סיפק אנרגיה נחוצה בבוקר.

מקלחת קרה. שאטרסטוק
מקלחת קרה. שאטרסטוק

כמובן שהאידיליה לא יכלה להימשך לנצח. אחרי שוך ההתרגשות, מתישהו במהלך השבוע השני לאתגר, התחלתי לסבול מהמקלחות והסיסמה "כוס אמא שלי" ליוותה אותי בכל בוקר. מצד שני, זה היה גם השבוע שבו השיער שלי הפך להיות נעים יותר וההתחיל להסתדר בצורה הגיונית. יש אלוהים והוא לא מחליק מהסופרפארם!

שבוע אחרי כן כבר הופתעתי לגלות שעדיין לא התרגלתי לתחושה של המים הקרים על העור. אפילו שהיתה לי אנרגיה בבוקר, התגעגעתי לבהייה בקיר בזמן שמים חמים נשפכים לי על הראש. רציתי להישבר, אבל נקודת אור בצורת עור פנים שנראה חלק יותר גרמה לי להמשיך. השינוי לא היה קיצוני, אבל כן היה הבדל: אזורים שהיו טיפה אדומים לפני כן נרגעו לצבע ומראה הפנים היה נקי יותר. עם זאת, מאחר שאני מתאפרת בכל יום אף אחד לא הרגיש בשינוי הזה חוץ ממני.

בשבוע האחרון, עם התקרבותו של סוף האתגר, נותרתי עם רגשות מעורבים: מצד אחד, הורגש שינוי חיובי (למעט הבולשיט על הפחתה בלחץ ובדיכאון). מצד שני, לא התרגלתי לקור, מה שהפך את הסיפור לדי מסוייט. למעשה, אפילו התחלתי לסבול מחוסר ההסתגלות שלי מהמצב. מצד שני, עצם העובדה שהצחלתי להשלים אתגר הניסה לי סיפוק, כי אני קוויטרית בנשמה.