הליגה של הגדולות: ראיון עם המעצבת אלכסנדרה פון פירסטנברג

מוצריה של מעצבת הרהיטים והאקססוריז לבית אלכסנדרה פון פירסטנברג מגיעים לנווה צדק. תפסנו את כלתה של דיאן פון פירסטנברג לשיחה

11 בדצמבר 2014

"אף פעם לא נשענתי רק על שם המשפחה שלי אף שהוא בטח לא הזיק. אני שואפת לכך שהמותג והעיצובים שלי יעמדו בזכות עצמם", אומרת אלכסנדרה פון פירסטנברג, מעצבת רהיטים ואקססוריז לבית שמלווה, על אף כישרונה, בצל שכמעט בלתי אפשרי להתחמק ממנו. היא בת 42, בלונדינית וזוהרת, החלה את הקריירה המקצועית שלה בבית האופנה של חמותה – מעצבת האופנה דיאן פון פירסטנברג – עד שלפני כשמונה שנים יצאה לדרך עצמאית. לדבריה, העבודה עם אשת מקצוע ותיקה כמו דיאן פון פירסטנברג תרמה לה רבות. "למדתי ממנה הרבה איך לנהל עסק. דיאן נתנה לי עצות מדהימות איך להישאר נאמנה לעצמי וליושרה של המותג שלי, ומכיוון ששתינו נשים עם חזון אנחנו מצליחות להבין זו את זו".

כיום היא מתגוררת בפרבר של לוס אנג'לס עם בעלה ועם שני ילדיה ונחשבת למעצבת מבוקשת תחת המותג AVF. אוסף הפריטים עשוי אקריל יצוק באיכות גבוהה, והוא משלב צבעוניות ואפקטים גרפיים עם ניקיון אלגנטי וקווים ישרים ברוח המאה ה־21. "התאהבתי באקריל כי הוא היה פופולרי בשנות ה־60, אבל בו זמנית הוא גם עתידני מאוד בשקיפות שלו, במרקם החלק ובאיכות שמזכירה יהלום", מסבירה פון פירסטנברג.

איך תתארי את העיצובים ואת קהל הלקוחות שלך?

"הפריטים שאני מעצבת הם יצירות אמנות שימושיות יוקרתיות ומלוטשות. המכנה המשותף לכל הלקוחות שלי הוא אהבה לאמנות והערכה לחדשנות".

ממה את שואבת השראה?

"בראש ובראשונה מיהלומים, מבחינת חיתוך וצורה, אבל אני תמיד מושפעת מדברים שסובבים אותי כמו אמנות, טבע, אדריכלות ואפילו מכוניות וסירות".

צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

פון פירסטנברג עבדה ב־DVF, בית האופנה של דיאן פון פירסטנברג, במשך עשר שנים. היא שימשה מנהלת קריאייטיב ואחר כך מנהלת תדמית, ולקחה חלק פעיל בהשקה מחדש של שמלת מעטפת איקונית של המותג. "מאז שנפגשנו אנחנו ביחסים טובים. היא הסבתא של ילדיי, ואנחנו תומכות אחת בשנייה כמשפחה".

מחירי הפריטים שהיא מעצבת נעים מאגרטל ב־200 דולר לקערת ממתקים ב־400 דולר, עד ריהוט שמחירו מסתיים בשלושה או בארבעה אפסים, כך שהעיצובים מייעדים עצמם לקהל אמיד. שני אולמות התצוגה של AVF מוקמו בהתאם לכך בשדרות מלרוז היוקרתיות ובמיאמי ביץ', בירת אמנות בפני עצמה. בשאר העולם אפשר להשיג את המוצרים בגלריות ובחנויות עיצוב בפריז, בלונדון, בקנדה, בדרום אמריקה ובמזרח הרחוק ולאחרונה גם בארץ, בבוטיק Seti בנווה צדק.

עיצוב של אלכסנדרה פון פירסטנברג. צילום: יח"צ
עיצוב של אלכסנדרה פון פירסטנברג. צילום: יח"צ

אך למרות הפריסה הרחבה, פון פירסטנברג אינה מתכננת לעבור לייצור המוני ושואפת לשמר את הקשר האישי עם עיצוביה. "אני רוצה שהמותג יגדל בזהירות", היא מסבירה. "אני לא אעצב או אייצר שום דבר שלא הייתי רוצה להכניס לביתי הפרטי". אקריל ממשיך לאתגר אותה בזכות הפוטנציאל הטמון בו. "זהו חומר עם אין סוף שימושים, וככל שהמותג גדל אנחנו חושבים איך למלא את הנישות האלו בעיצובים. כולם יישארו נאמנים לאסתטיקת העיצוב שלי ולקונספט של ייצור אמנות שימושית וברבות הימים יהפכו לפריטי אספנות".

בוטיק SETI, שבזי 25 נווה צדק