ויוה לה וילה!

וילה ספא הוא כוכב הצפון הישן, כזה שיגרום גם לבורגני העייף ביותר לזרוח

וילה ספא
וילה ספא
4 בדצמבר 2013

לפני כמה חודשים עקרתי לצפון הישן, למקום שבו אנשים הולכים יד ביד כדי לטפח את הזוגיות לצד עצי הפארק, האזור שבו מקננים רגע לפני שעוברים לגבעתיים, לוקיישן שבו פורחים אלה שמחזיקים בבית עגלה – כזו שעוזרת לגרור את הרך הנולד או כזו שעוזרת לך לנוע כשאתה אוטוטו נמעך באדמה. ומה אני אגיד לכם? לא סתם אין שירים על הבורגנות. מדובר, ככל הנראה, בצורת החיים שהכי דומה בהווייתה לחומוס: כשאת ממש רעבה את מפנטזת עליה, חולמת להתפלש בה ונשבעת שאפילו תבקשי אקסטרה, כשאת מקבלת את המנה שלך את תוהה בינך לבין עצמך אם היא באמת שווה את הביס (הביצים האלה, מי יודע כמה זמן לא שטפו אותן לפני שהן נכנסו לך לפה?) ובסוף את מבינה שמדובר בכדור שינה שבטווח הרחוק גם יגרום לך לגדל עוד תחת. בקיצור – הדרך לגיהינום רצופה בכוונות טובות, ועל מנת לרכך את המכה יש צורך לדווח על פנינים קטנות של אושר, כאלה שיכולות להסב לתושבי הצפון הישן עונג צרוף, משל היו דרים עדיין במרכז העיר.

פנינה אחת כזו שוכנת בשקט ובצנעה בפאתי רחוב יהודה המכבי: וילה ספא. מדובר בנווה מדבר עירוני ותיק שמוכר זה 17 שנים כספא נחשק, ולאחרונה עבר שיפוץ מקיף – בעלים חדשים, עיצוב מהמם ותפריט טיפולים חדש – ולכן מוטלת עליי החובה השמנונית להלשין. מעבר לעובדה שברגע שעוברים את מפתן הדלת המולת הרחוב מתפוגגת כליל (נסתרות הן דרכיו של אלוהי הספא) מדובר בפאקינג פרדייז.

ככה נראה גן עדן. וילה ספא
ככה נראה גן עדן. וילה ספא

בתוך וילה בת שתי קומות הצליחו הבעלים (שעומדים גם מאחורי קפה התחתית וקפה זוריק) ליצור מרחב כפרי, עם ספות נינוחות, פינת תה ופרלינים וגולת הכותרת – חצר פסטורלית ושקטה להחריד עם אווירת פרובאנס שעושה חשק לזרוק את הנייד לבריכת הפנג שוואי ולספר לכולם שהוא נפטר באסלה. ואף שתפריט הטיפולים כולל את כל הג'אז המוכר של עיסוי שוודי, אבנים חמות, ארומתרפיה וכו', הפעם הלכתי על טיפול שיאצו, בחירה לא סטנדרטית שהוכיחה לי שאפשר להתענג על טיפול בלי להחליק כל הדרך הביתה על שמן וניל־פצ'ולי.

כי בסוף, מה הופך אישה קשת יום למבסוטה? קצת שקט, קצת נעים בעין, איזה תה עם עלים חוקיים וזוג ידיים גבריות וחזקות שעושות מה שאת מבקשת מהן (מבלי להיקשר רגשית). מצאתי מי ינענע אותי!

יהודה המכבי 10 תל אביב, 03-5460608; vilaspa.co.il