מתנה משמים: האנשים שיעשו הכל כדי לזכות בטיסה חינם

יש נוסעים מתמידים ויש נוסעים מתמידים שעושים מזה ביזנס. צברני המיילים הכפייתיים מוכנים לעשות הרבה מאוד בשביל האקסטרה מייל. נגיד, לטוס 18 טיסות ברצף בשביל טיסה חינם. תופעה בהתהוות

מטוס. צילום: Shutterstock
מטוס. צילום: Shutterstock
14 באוגוסט 2014

סוף שבוע אחד בינואר 2012 טס סטיוארט לואו מסן פרנסיסקו לשיקגו. כשנחת ירד מהמטוס, עלה למטוס אחר וטס בחזרה לסן פרנסיסקו. הוא חזר על הפעולות שלוש פעמים ברציפות באותו סוף שבוע. בסוף שבוע הבא הוא עשה זאת שוב, ושוב בסוף השבוע שאחרי כן. בסך הכל עלה לואו על תשע טיסות הלוך ושוב, כל אחת מ־18 הטיסות משנעת אותו כ־1,850 מיילים (3,000 ק“מ) בארבע־חמש שעות. הוא יצא משדה התעופה או'הייר לחורף הקפוא של שיקגו רק פעם אחת בכל המסע המטורלל הזה. למה, בשם כל מה שטוב ויקר, בזבז לואו כסף וקצת פחות משש יממות לעוף הלוך ושוב כמו זבוב שלכוד במכונית נוסעת? “אני מנחש שאתם לא מתעניינים במזג האוויר בשיקגו“, כתב בבלוגו, “אתם רוצים לדעת למה עליתי על תשע טיסות הלוך ושוב לאורך המדינה במהלך שישה ימים. זה לא היה לצורך עסקים ולא בשביל בחורה (למרבה הצער). אם תחשבו על זה לרגע, זה יכול להיות רק בשביל דבר אחד“. והדבר הזה הוא טיסות חינם.

“עשיתי זאת כדי לנצל כמה מבצעים שאמריקן איירליינז הריצו, שהכניסו לי 100 אלף מיילים (כ־161 אלף ק“מ) וסטטוס Executive Platinum, הגבוה ביותר בתוכנית הנוסע המתמיד שלהם, תמורת כ־2,000 דולר“, מספר לואו בראיון מיוחד. מה עושים עם המיילים האלו? “100 אלף מיילים מספיקים לטיסה הלוך־חזור לאירופה במחלקת עסקים. עשיתי גם טיול סוף שבוע (עם כרטיס טיסה שהוזמן באמצעות מיילים) שבו ביליתי 24 שעות בטוקיו. לשם טסתי דרך פרנקפורט“.

כהייטקיסט מעמק הסיליקון מבלה לואו ממילא חלק נכבד מחייו בטיסות לצורכי עבודה. שילוב של כישורי האקינג ושעות הטיסה המרובות שלו הובילו אותו להפוך ל־mile hacker – אדם שמנסה לפצח תוכניות נוסע מתמיד כדי להוציא מהן כמה שיותר מיילים. אלו מתורגמים לטיסות ושדרוגי מחלקות בחינם, אפשרות להעלאת מזוודות מרובות, עלייה מוקדמת למטוס, קבלת מושבים מועדפים ושאר מטעמים.

“נכנסתי לפצחנות מיילים לפני כשנתיים“, מספר לואו. “קניתי כרטיסי טיסה מסן פרנסיסקו לישראל כדי להשתתף בחתונה של חבר, וחשבתי שבטח יש דרך טובה יותר לטוס מאשר לבלות 20 שעות במחלקת תיירים ולשלם מחיר מופקע. גיגלתי ונתקלתי בקהילת בלוגים של פצחני תיירות, שכותבים איך להרוויח הרבה מיילים בתוכניות נוסע מתמיד ונקודות בכרטיסי אשראי בלי לבזבז הרבה זמן או נסיעות כסף, ואיך להמיר את המיילים והנקודות לטיסות וחדרי מלון חינמיים או זולים, שאחרת לא היית מוכן לשלם עליהם“.

צילום: Getty Images
צילום: Getty Images

כדי לקבל מעמד Executive Platinum באמריקן איירליינז צריך לטוס בפועל 100 אלף מיילים, שהם כ־200 שעות טיסה נטו, לא כולל נסיעה לשדה התעופה, בדיקות דרכונים, אבטחה והמתנה למסלול שיתפנה כדי שהמטוס יוכל להמריא או לנחות. אבל בבלוג פצחני המיילים One Mile at a Time נתקל לואו בפוסט שבו הסביר הכותב לאקי איך שילוב שני מבצעים של אמריקן מאפשר למי שמתגורר בקליפורניה, טקסס או אילינוי להגיע למעמד הזה בשליש המרחק, בכ־72 שעות טיסה שנפרשות על פני שלושה שבועות ובפחות מ־2,000 דולר. לואו נדלק, וזמן קצר אחר כך פצח במסע הניצחון בן 33 אלף המיילים בין סן פרנסיסקו לשיקגו. מאז נכנס לפצחנות טס לואו להערכתו 350 אלף מיילים, רובם במחלקות פרימיום.

“אבל אני יודע שיש כאלה שמצליחים לעשות כמות כזאת של נסיעות בכל שנה. מספר המיילים שהרווחתי נמצא באזור שבע ספרות“, הוא אומר. כשאני שואל אם הוא בעניין של הטיסות החינמיות או הריגוש, הוא אומר: “שניהם! מיילים מאפשרים לי לטוס במחלקות פרימיום שלא הייתי יכול לממן מכספי. אם אתה יכול לטוס בנוחות, הטיסה הופכת להיות חלק מהחופשה במקום המסע המפרך בדרך אליה. מיילים מאפשרים להשיג טיסות של הרגע האחרון בזול. בלעדיהם היית משלם תעריפים מטורפים. השנה הצלחתי להשתמש במיילים שלי כדי לאפשר להוריי לחוות טיסה במחלקה ראשונה – זה אולי אפילו מתגמל יותר בשבילי מכל טיסה שטסתי בעצמי“.

ניסיונותיו של לואו להגדיל את הקהילה סביבו לא ממריאים: “עבדתי קשה כדי לגייס חברים ולערב אותם במה שאני עושה, אבל לרוב הם חושבים שזה קשה מדי או יותר מדי עבודה, אף שזה בדיוק ההפך! קהילת פצחני המיילים המקוונת מאוד ידידותית, מסייעת ושמחה לשתף מידע“. לואו מתעדכן בטיפים וטריקים בבלוגים, ניוזלטרים ופורומי פצחני מיילים, ובהם Flyertalk ו־Milepoint. “אני זאב בודד שחי בשולי הקהילה – אני קורא הרבה ממה שאחרים כותבים, ומדי פעם תורם בחזרה בפוסטים משלי“, הוא מודה. בשנה שעברה השתתף עם עוד 300 משוגעים לדבר בכנס המקצועי “מיילים ונקודות“ בשיקגו, שבו קיבלו הרצאות ממומחים בתחום.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

פצחן המיילים המפורסם בעולם הוא דיוויד פיליפס, שב־1999 זכה ב־1.2 מיליון מיילים שערכם יותר מ־150 אלף דולר, תמורת הוצאה בסך 2,200 דולר בלבד. פיליפס שמע על מבצע יצרנית המזון הלת'י צ'ויס, שהעניקה לצרכנים 500 מיילים בחינם על כל עשרה ברקודים שגזרו ממוצריה ושלחו; וברקודים שיישלחו בחודש הראשון יזכו את שולחיהם בפרס כפול – 1,000 מיילים. פיליפס קנה מרקים משומרים ב־90 סנט לפחית, אבל החליט לצאת למסע ברשתות השיווק בחיפוש אחר העסקה הטובה ביותר, ומצא רשת דיסקאונט שמכרה גביעי פודינג שוקולד ב־25 סנט לחתיכה, כלומר 1,000 מיילים ב־2.50 דולר. הוא פשט על כל סניפי הרשת וקנה את כל גביעי הפודינג שהיו במלאי. הוא הוציא כ־3,000 דולר, והסביר שהוא אוגר מזון כהכנה לבאג 2,000.

קילוף המדבקות עם הברקודים מהגביעים התגלה כמשימה מתישה בשביל משפחתו של פיליפס, שהייתה עלולה לגרום לו לפספס את כפל המבצע. במוחו של פיליפס הבריקה מזימה נוספת: להפיל את העבודה על אנשים אחרים. הוא פנה לסניף מקומי של ארגון הסיוע לעניים “צבא הישועה“, והציע להם את כל הפודינג חינם בתנאי שיקלפו בשבילו את המדבקות. מתנדבי הארגון עשו בשבילו את העבודה הקשה, ופיליפס אפילו קיבל זיכוי מס של 800 דולר על התרומה. לפי כתבה שפורסמה לפני שנה בגיזמודו, 14 שנה אחרי המבצע המקורי, לפיליפס יש בתוכניות נוסע מתמיד שונות 4 מיליון מיילים, ובאמצעות פצחנות מיילים הוא מצליח להרוויח מיילים חדשים פי חמישה מהר יותר משהוא מבזבז אותם, כך שהוא כנראה לא ישלם על טיסה עד סוף ימיו.

נקודה למחשבה

חמישה טיפים של סטיוארט לואו לצבירת נקודות למיילים

1. הפנו את המיילים לתוכנית הנוסע המתמיד הנכונה – הצטרפו לתוכנית של חברת תעופה שחברה בִּברית (למשל Star Alliance, Oneworld ו־Skyteam) שטסה במסלולים שאתם רוצים לטוס בהם, ונתבו את כל המיילים שלכם לאותה תוכנית. השתדלו לא לפזר את הנקודות בין תוכניות שונות. כדאי לדעת: אם טסים בחברת תעופה מסוימת, אפשר להעביר את המיילים לחברה אחרת שחברה בברית. זה נכון גם להפך – אפשר לממש מיילים שהרווחתם בחברת תעופה אחת בטיסות של חברה אחרת בברית.

2. שלפו את כרטיס האשראי הנכון. רבות מחברות האשראי האמריקאיות מציעות בונוסי הצטרפות משתלמים, שיכולים להגיע עד 100 אלף מיילים בחברות תעופה מסוימות.

3. שלמו בכרטיס האשראי על כל מה שאפשר, במקום במזומן. פעמים רבות כרטיסי אשראי נותנים בונוסים על תשלום על דברים מסוימים, כמו מיילים כפולים לשימוש במסעדות.

4. אספו מיילים למטרה קבועה ולא רק לשם איסופם. מיילים הם לא כמו מזומן בבנק – הם לא צוברים ריבית, אלא מאבדים ערך לאורך זמן. הכי טוב לבחור יעד טיול ולתכנן איך להרוויח די מיילים או נקודות להגשמתו.

5. קראו בלוגים ופורומים של פצחני מיילים ושאלו שאלות. אין הרבה דברים שקהילת הפצחנים עושה שהוא סוד שמור. כל המידע זמין ברשת, ויש הרבה אנשים שיסכימו לעזור למי שחדש במשחק.