זה השינוי ש"הכוכב הבא" הייתה צריכה (לא, לא אותך, נינט)

שירי מימון ונינט דופקות סלפי, כמובן. הכוכב הבא (צילום מסך: קשת 12)
שירי מימון ונינט דופקות סלפי, כמובן. הכוכב הבא (צילום מסך: קשת 12)

הכוכב הבא" לא צריכה עוד שופטת ולא להשתיק את המיקרופונים של אסי ורותם (למרות שלא יזיק). היא צריכה כיוון מוזיקלי חדש, כזה שלא מנסה בכוח לייצר מתחרה לאירוויזיון אלא מחפש כוכב לקהל הישראלי

2 ביוני 2021

מבין כל תוכניות ריאלטי הכישרונות הרבים שצצו בעשרים השנים האחרונות, אין ספק שה-"כוכב הבא" היא שיאנית מפעלי יצור הכוכבים. רק בשנים האחרונות ספינת הדגל המוזיקלית הזו הפיקה את נטע ברזילי, אלה-לי, רביב כנר ומרגי (עדן אלנה פחות במשוואה כי בכל זאת, היא זכתה לפני בגמר "אקס פקטור", לא שמישהו זוכר), וזה עוד מבלי להזכיר את גל הזמרים שהכניסה במסגרת גלגולה הקודם של "כוכב נולד" המיתולוגית, שהולידה את הז'אנר ריאליטי השירה בישראל.

למה לטנף, הנה שולחן השופטים כן נכנס בפריים אחד. "הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)
למה לטנף, הנה שולחן השופטים כן נכנס בפריים אחד. "הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)

כך שאין זה פלא שעונתה השמינית של "הכוכב הבא" מקודמת בעזרת אותם כוכבים שיצרה, עם פרומו שמשלב בין הופעת הניצנים של נינט טייב לדור החדש, וכמובן, הצטרפותה של נינט עצמה לפאנל השופטים (לצד שירי מימון, האיחוד השני שלא באמת ביקשנו החודש, אחרי "חברים"). זה בסדר, הם הרוויחו את הזכות לטפוח לעצמם על השכם, אבל הסיבה לתזכורת האגרסיבית הזו היא לא רק סיבוב פאסון של יצרני כוכבים, אלא גם פיצוי על אובדן הרכיב הכי מהותי של "הכוכב הבא" בשנים האחרונות – הזכות לבחור את הנציג לאירוויזיון. 

בכל זאת, תוספת קצת לא ברורה לפאנל השופטים. נינט טייב ב"הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)
בכל זאת, תוספת קצת לא ברורה לפאנל השופטים. נינט טייב ב"הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)

ששת זמרי האירוויזיון האחרון, בינהם זוכה אחת, נבחרו על בימת "הכוכב הבא" במה שהיה המנוע המוזיקלי והיצירתי העיקרי של התוכנית. הפרס יוצא הדופן, פוטנציאלית, שווה יותר מכל סכום של כסף, והוכיח את עצמו עבור המשתתפים (כמקפצה לקריירה), התוכנית (מקפצת רייטינג) והקהל (יותר מותח על המקפצה). חוץ מזה, תראו לי בן אדם אחד שזוכר את רמי שירקוב, הזוכה של העונה הראשונה ונטולת האירוויזיון. נו, רואים? אפילו לא שמתם לב שזה סתם שם שהמצאתי, כי הזוכה האמיתי אביתר קורקוס לא השאיר חותם. מי יודע, אולי גם את השם הזה המצאתי.

שוחררו מחדר הארונות המוזר של העונות הקודמות. אסי ורותם ב"הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)
שוחררו מחדר הארונות המוזר של העונות הקודמות. אסי ורותם ב"הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)

עם כובד המשקל הזה, ומיליון שקלים בקצה הקשת כתחליף לאירוויזיון, העונה השמינית נפתחה פחות או יותר באותו הפורמט מהודק שהוכיח את עצמו – רכבת אודישנים בלתי נגמרת שמרווחת בעזרת טיפה לרלרת לא מזיקה (כשהיא במידה) מצד אסי עזר ורותם סלע. טוב שהם נדחקו מאחורי שולחן הייטקי מוזר כי חדר הארונות ממנו שדרו בעונות הקודמות היה מוזר אפילו יותר, ואפילו טוב מכך שזמנם קוצץ, כי זה בדיוק היה השומן שגרם לי להעביר ערוץ עד הביצוע הבא. במקום לרלרת קיבלנו שישה ביצועים מעניינים מאד לפתיחת העונה ושולחן שופטים ארוך מדי מכדי להכיל בפריים.

פחות זמן להשחרות של אמדורסקי וחבל. סטטיק ובן אל ב"הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)
פחות זמן להשחרות של אמדורסקי וחבל. סטטיק ובן אל ב"הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)

האמת שקצת לא ברורה התוספת של נינט לפאנל השופטים. יחד עם מימון, איתי לוי, אסף אמדורסקי, קרן פלס, סטטיק ובן אל מדובר בשבעה שופטים, וזה לא שנינה מביאה איזו דינמיקה חדשה ומעניינת. למעשה, למרות ההושבה שלה ליד מימון, לא הייתה לה שום כימיה עם הקולגה לגמר לשעבר, או עם כל שאר השופטים לצורך העניין. הדבר היחיד שזה באמת שינה הוא שעכשיו לאמדורסקי יש פחות זמן מסך להשחיר מתמודדים, וחבל, כי הרנטים חמורי הסבר שלו הם עדיין הדבר הכי טוב (ומדויק) בתוכנית כולה.

יותר מעניין מהסמול-טוק המביך בין שירי ונינט. הכוכב הבא (צילום מסך: קשת 12)
יותר מעניין מהסמול-טוק המביך בין שירי ונינט. הכוכב הבא (צילום מסך: קשת 12)

יש לזה עוד זמן להשתנות, ויכול מאד להיות שנינט תביא יותר מרק את השם, אבל כרגע עם תגובות גורפות של "מהמם" ו-"איזה קול" היא לא עושה שום דבר שקרן פלס לא עשתה כבר. אם כן, הדרך היחידה של הכוכב הבא להתגבר על היעדר הפרס האירוויזיוני היא, כיאה לשמם, למצוא את הכוכב הבא, ואפילו יותר מהשופטים, זה תלוי במתמודדים.

ילדי פופ קסומים ומוכשרים שהגיעו משום מקום. "הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)
ילדי פופ קסומים ומוכשרים שהגיעו משום מקום. "הכוכב הבא" (צילום מסך: קשת 12)

הכוכבים הכי מעניינים מהשנים האחרונות היו למעשה ילדי פופ קסומים ומוכשרים שהגיעו משום מקום והרימו את המסך בסערה, אבל השנה משהו השתנה. "לא מחפשים עכשיו מישהו שצריך לקפוץ מחבל, הכל פומפוזי פה", תיאר יפה איתי לוי את ההבדל מהשנות האירוויזיון. "פה מחפשים זמר". ואולי זה בדיוק השינוי ש"הכוכב הבא" הייתה צריכה. לא עוד שופטת ולא להשתיק את המיקרופונים של אסי ורותם (למרות שזה לא יזיק). כיוון מוזיקלי חדש. כזה שלא מנסה בכח לייצר כוכב לתחרות האירופאית, אלא שמחפש מי שיהיה כוכב לקהל הישראלי. לכל הפחות, יהיה מעניין לראות אותם מנסים. בטח יותר מעניין מהסמול-טוק המביך בין שירי לנינט.