100 שנים של בידוד: המדריך הפריווילגי להישרדות בימי הקורונה

סטייקיישן בימי קורונה (איור: שאטרסטוק)
סטייקיישן בימי קורונה (איור: שאטרסטוק)

היום שבו כל המדינה תהיה בהסגר בגלל הקורונה קרוב מתמיד, אבל עד אז – אלו השירותים שתוכלו לקבל עד הבית: אוכל, פארם, כביסה, לימודים וכל הדברים שיצילו אותנו מעצמנו

12 במרץ 2020

ביום הראשון זה נשמע נחמד. הרעיון הזה של מנוחה, שקט מאנשים, אי היכולת ללכת לכל מיני מפגשים שניסיתם לדחות גם כך. ביום השני כבר סיימתם מטלות שדחיתם זמן רב בעבודה (או ביום השלישי אם אתם לא אנשים פרודוקטיביים), עשיתם ספונז'ה וקיפלתם בגדים. ביום השלישי כבר מאסתם בנטפליקס והבנתם שצריך קצת זיקה לחיים שבחוץ. ולכן, הנה רשימה מעודדת ומקיפה שתאפשר לכם לנהל את החיים התל אביבים הפריווילגיים שלכם בממלכה הביתית המבודדת מבלי להרגיש אשמה על זה שהייתם בבלומפילד או בחו"ל בתזמון הלא נכון. והכי חשוב: החזיקו מעמד ותהיו בריאים.

1. איך לשנע דברים הביתה

בין אם שכחתם את המטען בעבודה ובין אם אמא שלכם רוצה לצ'פר אתכם בתפנוקים מנחמים בלי לעשות את הנסיעה לעיר או לרחוב שלכם, תוכלו לפתוח את אפליקציית Gett ולבקש שהשליחים של גט דליברי יביאו לכם עד פתח הדלת הסטרילית שלכם את שרציתם, ואפילו אפשר לעקוב אחר מסלול הנסיעה שלהם ולראות מהי הדרך והזמן שמפרידים ביניכם לבין מה שהזמנתם כמשלוח. ממש כמו עוזר אישי שיכול לנסוע במקומכם להביא את מה שחסר לכם. אל תשכחו לשים מסכה כשאתם פותחים את הדלת לשליח (ואם אפשר, שישאיר לכם את זה מחוץ לדלת. בשביל מגע אנושי תציירו פרצוף על כדורעף). 

שירות גט. הפלוס הגדול: אין שיחות עם נהגי מוניות (צילום: שאטרסטוק)
שירות גט. הפלוס הגדול: אין שיחות עם נהגי מוניות (צילום: שאטרסטוק)

2. איך להשיג אוכל טוב

צריך להודות באמת הקשה כפי שהיא: גם במצב שאינו בידוד והסגר ל-14 ימים בבית, שירותי המשלוחים החכמים כמו וולט ותן ביס הם חברינו הטובים והאהובים ביותר. האפליקציה של וולט, ששליחיה הכחולים משתלטים על כל חלקת דיווש טובה בעיר, יכולים לספק לכם משלוח של מה שבא לכם לאכול ממגוון ענק של מסעדות בעיר וכך גם חברת המשלוחים תן-ביס יכולה לספק לכם משלוח אוכל, שמאפשר לצפות בזמן ההגעה, ואם אתם מעובדי המשרד ברי המזל האלה שיש להם יתרה לנצל, תוכלו להזמין את האוכל אליכם בתן-ביס בכרטיס העובד שלכם.

שליח של וולט. צדיקים אחד אחד (צילום: שאטרסטוק)
שליח של וולט. צדיקים אחד אחד (צילום: שאטרסטוק)

3. כך תתקמבנו על פירות וירקות

כן. זה מתנגש עם הסעיף הקודם, אבל ככה אנחנו אוהבים פרדוקסים (וגם לחסוך כסף זה רעיון לא רע). המודעות לאכילה נכונה ובריאה נמצאת גבוה בלייף סטייל התל אביבי ואם אתם נמנים באנשים שמעדיפים עגבניית תמר נחשקת במקום טוסט אלישע באמצע הלילה, שווה שתירשמו לשירות משלוחים שיעזור לכם לאכול כמו שצריך בבידוד. המגוון פה רחב: אפשר להזמין דרך shookit, כרמלה, או אפילו ירקות אורגניים דרך משק חביביאן או חקלאים אחרים (ואם אתם בעניין של הזמנות מסופרמרקט אז קשת טעמים היא הפייבוריטית החדשה שלנו). באנו לומר – יש חיים ירוקים גם באונליין, והרבה מהם, אז תגגלו ותמצאו את שחשקה נפשכם הבריאותית.  

משלוח ירקות. זה הזמן לגלות מה הטעם של קרמבולה (צילום: שאטרסטוק)
משלוח ירקות. זה הזמן לגלות מה הטעם של קרמבולה (צילום: שאטרסטוק)

4. פארם, פארם, פארם

חנויות פארם הן תמיד שילוב בין כמיהה צרכנית לבין צורך אמיתי במוצרים כמו חיתולים לתינוק, קרמים ותרופות (חמסה חמסה!). בזמן בידוד, ייתכן שיעלו צרכים כאלה ואפשר לספק אותם במגוון אתרים שמאפשרים לקנות מוצרי פארם וגם להזמין את המוצרים במשלוח:

מדי-לינק: אתר שמספק פלטפורמה להרבה מותגי פארם וכולל אפשרות למשלוח ומבצעים 

סופר פארם אונליין: מאפשר גם הוא לקיים משלוחים ולצפות בהטבות מיוחדות לאתר 

 Be online – רשת הפארם של רשת שופרסל מספקת שירות משלוחים גם היא 

View this post on Instagram

Alcogel 75 ml 20kr! #alcogel#handsprit

A post shared by Dollarstoreborås (@dollarstoreboras) on

5. עכשיו כבר מותר להשוות? 

אז כבר אמרנו: להזמין מוצרים ומצרכים בסופרמרקט זה מה שצריך עכשיו, ואפילו די בקלות ביעילות גם כשמערכי המשלוחים קורסים מעומס. תהיה רשת הסופרמרקטים המועדפת עליכם אשר תהיה, המצוקה הכלכלית המסתמנת מבליטה את מיי סופרמרקט, שירות חינמי וחשוב שזמין גם באפליקציה וגם באתר אינטרנט נגיש, ומאפשר להרכיב סל קניות ולאחר מכן לבחור את הרשת שבה הסל הזה הכי משתלם. בנוסף, תוך כדי הרכבת הסל, האתר מאפשר כל מיני המלצות להחלפת מוצרים דומים במחיר זול יותר כדי לחסוך לכם עוד כמה שקלים. תודו לעצמכם אחר כך. 

קרן מור ב"קופה ראשית"
קרן מור ב"קופה ראשית"

6. להוציא את הכביסה המלוכלכת

אנחנו חלוקים בעניין הסעיף הזה. מצד אחד, נראה לנו שבידוד מספק זמן רב להשלים את כל הכביסות שדחיתם ואפילו לטפל בסלסלה הזאת שמרכזת את כל הגרביים שלא מוצאים להם התאמה כבר יובל. מצד שני, אם אין לכם מכונת כביסה או שבכל זאת הבידוד לא החדיר בכם מוטיבציה להקמת מפעל כביסה ריחנית בדירה, דרך האפליקציה של כביסי תוכלו להזמין שירות כביסה או גיהוץ ולעקוב אחר הסטטוס של ההזמנה שלכם. יעיל, פשוט וטוב. אפשרות אחרת היא פשוט לזרוק הכל לאמבטיה מלאה באלכוג'ל, רק בהצלחה עם למצוא אלכוג'ל.

השירות של כביסי. אולי בכל זאת תעשו בבית, יא עצלנים? (צילום: יח"צ)
השירות של כביסי. אולי בכל זאת תעשו בבית, יא עצלנים? (צילום: יח"צ)

7. דמיינו שאתם בקייטנה

אם אתם מוצאים את עצמכם בבידוד, חל"ת או עבודה מהבית, כל מה שחסר לכם כדי להרגיש את טעם החופש – ממש כמו כשהייתם ילדים – זה שוקו ולחמניה. איך קסם לנו השירות הזה בצעירותנו, חלום על סנדוויץ' מפנק מחוץ לדלת כשאנחנו מתעוררים. ישנן מיני חברות בוקר שמספקות משלוחים עד פתח הבית של גבינות, לחמניות, לחמים ומאפים, כך שתוכלו לפתוח את היום באנרגיות טובות של קייטנה. טרי על הבוקר יביאו לכם את כל הגודיז עד השעה 06:30, במחירי מכולת ותוספת עדינה של 2.10 ש"ח עבור דמי שירות (התשלום בסוף החודש באשראי, לא מגיעים לכל האזורים בתל אביב); גם בשירות החביב מילקמן יספקו לכם דברי מאפה שווים לבחירתכם באפליקציה.

אפליקציית מילקמן
אפליקציית מילקמן

8. הבר פתוח: אלכוהול לא יזיק

דעיכתם הצפויה של חיי הלילה תהיה שעתו הגדולה של הבר הביתי בסלון שלכם. יין צרפתי, שמפניית מגדלים או ג׳ין בוטיקי הם מוצרי צריכה בסיסיים, בטח אם אתם בבידוד. גם את אספקת האלכוהול שלכם תוכלו לקבל במשלוח עד הבית, למשל באתר של רשת דרך היין, באתר המשלוחים פאנקו או, אם אתם באמת מפונקים, בחנות היין ג׳יאקונדה המתמחה ביינות מיוחדים ממבחר אזורי גידול שלא תוכלו להגיע אליהם בחודשים הקרובים או ברשת מאנו וינו שמחזיקה מבחר של יינות משובחים במחירים נוחים. אלכוהוליזם לא נראה כמו בעיה כרגע. 

דרך היין (צילום: יח"צ)
דרך היין (צילום: יח"צ)

9. דוגי סטייל: לרדת על ארבע

החברים הכי טובים שלכם, אלו שאתם שואבים כל היום את שערותיהם ברחבי הבית, לא כלולים בחובת הבידוד. הם צריכים לטייל ולעשות את צרכיהם בשלווה. תוכלו תמיד לנסות את השיטות המסורתיות יותר לאיתור דוגווקר/ית אמינים כמו פוסט פייסבוקי לחיפוש, או שתוכלו להקל על עצמכם ולהוריד את האפליקציה של דוגיז שמאפשרת לאתר דוגווקר מקצועי וגם לעקוב בזמן אמת אחר הטיול שמתקיים. כמו כל אפליקציה שירותית יש גם שירות לקוחות וצ'אט כך שתוכלו להיות בקשר על כל מה שאתם צריכים. ווף ווף. 

דוג ווקר לימי הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
דוג ווקר לימי הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

10. קחו מספר: בירוקרטיה עכשיו

עכשיו אתם לבד בבית ונגמרו לכם הדברים לעשות. אין מנוס מלטפל בכל המשימות הבירוקרטיות שדחיתם כבר חצי שנה (ובצדק). זה בדיוק הזמן לשלם חשבונות, לבחון בדקדקנות את חיובי האשראי, לבדוק את הפנסיה שלכם, לקבוע תור דיגיטלי לרופא מומחה ולהשכיל קצת לגבי ההטבות שאתם זכאים להן במהלך התפרצות הקורונה בארץ. למשל, הידעתם שאם אתם בעלי עסק ונפגעתם מהמשבר הנוכחי, אתם זכאים להלוואה בערבות המדינה? תוכלו לקבל פרטים נוספים כאן.

11. שתו מים ועקבו אחר ההוראות

כל מה שצריך לדעת ולעשות בהקשר של נגיף הקורונה באפליקציה אחת. דיווח על בידוד? מידע על התפשטות? הודעות מהרשויות. אפליקציה בשם CoronApp, שהושקה על ידי משרד הבריאות כדי לתת מידע ותמיכה בכל הנוגע לנגיף שהשאיר אותכם בבית מלכתחילה, היא המקום הנכון לעקוב. זה הזמן להוריד אותה אל המכשירים שלכם.

רק לא לאכול סרטים. וירוס הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
רק לא לאכול סרטים. וירוס הקורונה (צילום: שאטרסטוק)

 12. למה אתם לא לומדים?

בזמן שכולנו מסוגרים בבית, כולנו אונליין. ובזמן שכולנו אונליין, כולנו יכולים ללמוד משהו. הנה הזדמנות: קמפוס IL, המיזם הלאומי ללמידה דיגיטלית, ביוזמה משותפת של מטה ישראל דיגיטלית במשרד לשוויון חברתי והמועצה להשכלה גבוהה, היא פלטפורמה נוחה ביותר שמאפשרת לימודים עצמאיים של קורסים אקדמיים או מקצועיים בקצב ובזמן שלכם – ובחינם. יש אפילו תת קטגוריה של קורסים בעת בידוד שיוכלו לגוון לכם את הזמן, כמו לימודי מבוא לפסיכולוגיה או רעיונות מרכזיים בפיזיקה או אפילו word אם תרצו לרענן כישורי מחשב. נותנים לכם – תקחו.

13. מה קורה? אני קורא

אז כן, אתם הולכים לחרוש את האמא של הטלוויזיה ולטחון את נטפליקס, אבל יגיע שלב שבו תרצו שקט מהמסכים, שיאפשר לכם לממש סוף סוף את ההבטחה התמידית לסיים את הספר ששמתם לקריאה ליד המיטה. ומה קורה אם בא לכם ספר חדש או שתרצו דווקא להאזין לסיפור? הנה שתי המלצות חמות: 1. פרויקט הסיפור הקצר, עם סיפורים מסודרים היטב לפי נושאים, בחלקם יש אפשרות לשמוע את הסיפורים מוקראים. יש תרגומים מצוינים ואפילו אומדן לזמן קריאה, והכי כיף – האתר הוא חינמי, איכותי ונעים2. לבלוע ספרים באתר עברית, בו תוכלו לרכוש עותקים דיגיטליים אבל גם להזמין משלוח פיזי שיביא אליכם את הספר עד הבית.

(צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

14. יוטיוב, שבנו אליך שנית

האתר הזה ממש לא חדש, בטח שמעתם עליו, אבל ידעתם כמה זמן אפשר לשרוף בו ביעילות ובחוכמה אם עושים בו בינג' מדויק? אפשר ללמוד שיעורים בנושא שמעניין אתכם, לשמוע הרצאות שהועלו אונליין, לצפות בסרטונים על ספוקלציות חייזרים, לקבל השראה ממתכונים, ללמוד איך אפשר להכין דברים בבית DIY סטייל כהכנה לאפוקליפסה ואפילו לעשות אימוני כושר כמו יוגה וזומבה אם בא לכם קצת לרקוד ולשרוף קלוריות. כנסו, חפשו משהו שמעניין אתכם ותנו לאלגוריתם למשוך אתכם אל תוך החור השחור המסחרר של התוכן. התמכרות מובטחת.

15. חידה: מה זה קליקבייט?

אם כבר אנחנו במסכים, ואם כבר אנחנו בבית, עדיף שנדע איפה אנחנו מדורגים בכל מיני חידונים. כי זה מאוד מאוד חשוב לנו לדעת כמה אנחנו זוכרים מהנייניטיז וכמה רחובות אנחנו מזהים בתל אביב, וקריטי לנו בשעת משבר לדעת כמה טוב אנחנו מכירים את "חברים". לכל החידונים הכי כיפים של טיים אאוט, לחצו כאן.

16. קידום עצמי חסר בושה

אתם ודאי כבר יודעים שהשעמום הוא אויבו המר של המתבודד. כאן נכנס לתמונה אלמנט ההפתעה: מארזי ההפתעה של הקולגות שלנו במגזין "את" – ביוטיבוקס ו"את VIP BOX" –  יכסו את יומכם המשמים בדוק של ציפייה מענגת. המארזים, שמגיעים עד הדלת עם שליח, מכילים מבחר מוצרים שנאצר בקפידה, לצד הגיליון החדש של מגזין הלייפסטייל הכי שווה והכי פמיניסטי שאנחנו מכירים. ביוטיבוקס מכיל מוצרי איפור וטיפוח של חברות מוכרות לצד מותגים מקומיים וחדשים שכדאי להתנסות בהם, ובמארז "את VIP BOX" תמצאו גם מוצרי טיפוח וגם פריטי אופנה, תרבות ועוד מיני גודיז שוברי שגרה. ומה תעשו עם מוצרי הביוטי החדשים שלכם כשאסור לכם לצאת מהבית? א. בידוד הוא הזדמנות מושלמת להנהיג את רוטינת הניקוי+טיפוח שתמיד רציתם ולא הספקתם. ב. טוטוריאל איפור באינסטוש לייב, כמובן.