המדריך לתל אביבי התפרן: 15 דרכים לשרוד את החיים בעיר בזול

אנחנו רוצים לגור בדירה מושקעת, להתלבש יפה, לאכול טוב ולהשתכר כל ערב - אבל לחיים בעיר הגדולה יש מחיר גבוה מאוד. בשביל שלא תגדילו עוד יותר את המינוס, אספנו לכם את כל הסודות והטריקים של מיטב תפרני תל אביב. ויש גם טיפ בונוס

ברוד סיטי
ברוד סיטי
14 בדצמבר 2017

1. לקנות אלכוהול במחירי ברלין

לא הרבה יודעים, אבל במעמקי שוק אלנבי רוטשילד ההומה ובעל המיקום האסטרטגי, נמצא בר שמציע את האלכוהול הכי זול בעיר. בירות מהחבית ב-10 ש"ח, בקבוקים במחירי סופרמרקט וכוסות יין ב-20 ש"ח. כך שבמקום להוציא את כל כספיכם על ניסיון כושל להשתכר משתי כוסות יין ב-80 ש"ח ברוטשילד 12, תנו קפיצה לשוק (כן, תיאלצו להתגבר לרגע על הפאסון ההיפסטרי) ותתפנקו בשעה קלה של שתייה זולה. לפעמים אפילו יש שם מוזיקה טובה.

  1. ועוד כמה כתבות שיעזרו לכם לשרוד את החיים פה בזול:
    המנות הכי טובות בתל אביב עד 25 ש"ח
  2. 29 סיסמאות WIFI מבתי קפה שיקלו על חבילת הגלישה
  3. בדקנו קונסילר יקר מול זול, ויש לנו מנצח
  1. 2. הלובי המפואר שמותר לכם להנתחל בו

רוצים לשבת לעבוד עם הלפטופ או אפילו עם חבר אבל פחות בא לכם לשלם בבית קפה? יש לנו עבורכם את הפתרון המושלם. לאלה מכם שפספסו את הפרקים הקודמים, נזכיר כי בלובי הבניין המפואר ברוטשילד 22 ישנה "זיקת הנאה לציבור", כלומר מדובר בשטח שהציבור זכאי להשתמש בו. הנהלת הבניין אמנם מנסה להסתיר את הדבר מידיעת הציבור ונאבקת בפעילים החברתיים שמגיעים למקום – אבל מותר לכם לשהות שם ככל שתרצו על פי חוק. יש מזגן.

  1. 3. בלי בושה: להרים צ'ייסרים בקופיקס

הגרסה הפחות נעימה (אבל הרבה יותר זולה) של שוק אלנבי רוטשילד היא הרמת צ'ייסרים ב-5 ש"ח בקופיקס בר. את הטריק הזה רבים מכירים, אולם מעטים האמיצים שמוכנים להיכנס לסו-קולד-בר הזה בחמישי בלילה. אם המצב בחשבון הבנק ממש קשה, או שסתם נמאס לכם לשלם 20 ש"ח לצ'ייסר – הבר הידוע לשמצה מחכה ממש מעבר לפינה. בהצלחה.

  1. 4. לעקוץ את נטפליקס

לרוב התל אביביים הצעירים אין כסף או סיבה לשלם 300 ש"ח בחודש על מנוי כבלים ליס או הוט. רבים בוחרים באלטרנטיבה החביבה של סלקום TV – או פשוט במנוי לנטפליקס. למודי הניסיון עם אתר הסטרימינג הפופולרי מספרים על שתי שיטות ערמומיות לחסוך כסף: האחת, לעשות מנוי במתכונת חודש ראשון חינם – לבטל אותו אחרי תקופה זו ולחזור בעת הצורך (כשתגיע העונה הרביעית של מראה שחורה למשל) ואילו השנייה, אותה משתמשים רבים מאמצים – היא פשוט לחלוק את המנוי עם השותפים או החברים שלכם, שכן הוא מאפשר צפייה בכמה מסכים במקביל.

  1. 5. וגם את אפל מיוזיק

דין נטפליקס כדין אפל מיוזיק. שירות המוזיקה של אפל מאפשר שלושה חודשי ניסיון בחינם (אתם כבר יודעים מה לעשות איתו) וכן מנוי "פמילי" ב-15 דולר לחודש. כך, תוכלו לפרגן לחברים שלכם ותמורת 15 דולר בחודש לעשות מנוי שבו שישה (!) מכשירים שונים יוכלו להשתמש ולהנות מכל המוזיקה בעולם. אל תדאגו, יש הפרדה בין המשתמשים והמוזיקה הגרועה של החברים שלכם לא תופיע אצלכם.

  1. 6. לאכול בחינם באוניברסיטה

מה משותף לפחזניות, בורקסים ופוקאצ'ות? את כולם אתם יכולים למצוא מונחים במסדרונות האוניברסיטה, מחכים להיאכל על ידכם רגע לפני שהם נזרקים לפח. עמוד הפייסבוק "אוכלים חינם באוניברסיטת תל אביב" הוקם במטרה לעזור לסטודנטים הרעבים והעניים לאתר אוכל חינמי שנשאר מכנסים משעממים ברחבי הקמפוס. על מנת לקבל עדכונים בזמן אמת מהעמוד, מסבירים מנהליו, עליכם לעשות לייק, לבחור בהתראות – All Posts, ובחלון שיפתח לסמן וי. לאחר מכן עברו ללשונית News Feed ובחרו ב-See First. זהו, אתם מסודרים לכל התואר.

  1. 7. להיפרד מהארנונה

אם אתם סטודנטים שלא מספיקים לעבוד הרבה בזמן הלימודים, יכול להיות שאתם זכאים להנחה של מאות שקלים בשנה בארנונה. העירייה מאפשרת לבעלי הכנסה נמוכה (שנקבעת מדי שנה על פי כמות הנפשות בדירה) להגיש בקשה מיוחדת לקבלת הנחה אישית במסים, שלעתים יכולה להגיע ללמעלה מ-50 אחוז. אנחנו יודעים שאתם מפחדים מבירוקרטיה, אבל זה כנראה יהיה שווה את זה.

  1. 8. להפסיק לשלם על טיפולי שיניים

רובנו מתעצלים ללכת לשיננית או לטפל בחור ההוא שיש לנו שם מאחורה, אבל הפתרון הזה אולי ייתן לכם תמריץ לטפל בעצמכם: במרפאות לבריאות הפה והשיניים באוניברסיטת תל אביב מציעים את כל הטיפולים במחירי רצפה ואפילו בחינם למי שיסכים להפקיד את פיו בידי המתמחים והסטודנטים. אל תדאגו, הטיפולים מבוצעים בהשגחת רופאים בכירים ומומחים.

    1. 9. וגם על פסיכולוג

    2. העלות הגבוהה הפכה את הטיפול הפסיכולוגי לנחלתם של בורגנים בעלי יכולת כלכלית בלבד (אלא אם כן ההורים משלמים לכם עליו). תל אביבים רבים שזקוקים לטיפול מוותרים עליו כיוון שאינם יכולים לשלם 2,000 ש"ח בחודש, ונותרים ללא תמיכה נפשית ראויה. אך לא הרבה יודעים שאפשר גם אחרת: דרך קופות החולים. אמנם ישנה שמועה רווחת שפסיכולוגים שמסובסדים על ידי שירותי הבריאות אינם טובים כמו אלו הפרטיים – אך היא אינה בהכרח נכונה. ההיצע, בעיקר בתוך תל אביב, מאוד רחב ובאמצעות איסוף המלצות ותחקיר קטן תוכלו למצוא את האחד, ובמחיר שפוי בהחלט, שלא עולה על 150 ש"ח לטיפול – כחצי מהמחיר המקובל בשוק הפרטי.

  1. 10. לחסוך באסוס

כולם מזמינים בגדים מאסוס (למי יש כוח לצאת מהבית?), רבים מתהדרים בידע שלהם על ההנחות המשמעותיות בין מדינה למדינה – אבל מעטים מכירים את הנחת ה-17 אחוז. ברכישות שסכומן עולה על 50 פאונד תוכלו להזין את הקוד IL17 שיעניק לכם הנחה אוטומטית על ההזמנה כולה. רק שימו לב שאתם לא מגזימים: משלוח שיעלה על 75 דולר יקבל בארץ תוספת מע"מ ויחזיר לכם את כל ה-17 אחוז. עם ריבית.

  1. 11. להשריש צמחים

אם לפני כמה שנים כל מה שהיפסטר היה צריך לטפח זה זקן מוגזם, היום הוא כבר נמדד גם במספר הסוקולנטים שיש לו בסלון. אלא שרוב התל אביבים בכלל לא יודעים איך לגדל את העציצים שלהם בצורה נכונה, ומוצאים את עצמם במשתלה כל שישי מחדש. נכון, אולי לתמונת אינסטגרם טרנדית זה מספיק, אבל עבור מי שבאמת מעוניין לתחזק את העניין לאורך זמן ולמלא את דירתו בירוק מדובר בעסק יקר. מה שרבים לא יודעים, זה שישנם סוגי צמחים (בעיקר הסוקולנטים) שמתפשטים כמו מגפת שפעת. עציץ פלסטיק ריק, קצת אדמה וכמה עלים – ותוך שבוע יש לכם עשרה עציצים חדשים. רק אל תשכחו להשקות אותם.

    1. 13. להתלבש על WiFi של בתי קפה

    2. כמעט כל בית קפה שמכבד את עצמו יספק לכם גישה לרשת ה-WiFi המקומית אם רק תבקשו. אבל קפה עולה כסף, ויש גבול לכמה שעות תרגישו בנוח לשבת על אספרסו וחצי. לשם כך קיבצנו עבורכם סיסמאות WiFi של בתי קפה ברחבי העיר. שבו על ספסל ברדיוס הקרוב לבית הקפה – ונסו את מזלכם. אם אתם גרים מעל אחד כזה אז בכלל הרווחתם.

  1. 14. לקרוא הארץ בחינם

  2. אנחנו יודעים, אתם מתים לקרוא הארץ – אבל פחות בא לכם לשלם על מנוי חודשי לאתר או לפרינט. ישנן מבחר תאוריות קונספירציה ברחבי הרשת על דרכים לעקוף את הכתבות החסומות ולהנות מהתוכן האיכותי בחינם: למשל היכנס דרך הפייסבוק או הטוויטר או לשנות את הכתובת ל-mobile. אולם שיטות אלו לא תמיד עובדות, וזו שמצאנו יעילה ביותר היא להתקין תוסף פשוט לדפדפן שלכם. כל שעליכם לעשות הוא להוריד את התוסף, להיכנס ל-Extensions, לסמן Developer mode, לטעון את הקובץ שהורדתם – וזהו. תהנו.

  1. 15. לצאת עם עיתונאים

בואו נודה באמת, הדרך הכי טובה להשיג דברים בחינם היא פשוט לצאת עם עיתונאי/ת. החל מהופעות בחינם, דרך כרטיסים לסרטים ועד משלוחי אוכל – אפשר לומר שיש כמה פלוסים למקצוע, אפילו שלא מדובר במשכורת של הייטקיסטים. אם אתם רוצים לקבל טעימה (ליטרלי) מכל הטוב הזה, אנחנו מציעים לכם להתלבש על איזה עורך או כתבת. יש לנו אפילו כמה פנויים במערכת.

[interaction id="5a294d9608855f0001e76c38"]