כתבה

מה לעשות השבוע (30.1-2.2)

כל האירועים הכי נכונים במשך השבוע הקרוב

בוטלג. צילום: יח"צ
בוטלג. צילום: יח"צ

שני (30.1)

The Orions

לאוריונז הייתה שנה עמוסה עם אלבום חדש ("Lightning Stroke Twice") ושני סיבובי הופעות באירופה. עכשיו הם פותחים שנה חדשה בהופעה ברוטשילד 12.
רוטשילד 12 תל אביב, 22:30, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

על הסכין

ערב החוגג מלאות 55 שנה לסרטו העלילתי הראשון של רומן פולנסקי, "על הסכין". באירוע יוקרן הסרט על מסך מפוצל במקביל להקרנת החידוש מ־2001. שדרן הרדיו לאון פלדמן, שהשתתף בחידוש, יעביר הרצאה קצרה בנושא.
רומנו, דרך יפו 9 תל אביב, 20:00, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

לגרום להם להקשיב לך – עמידה מול קהל

רוצים למכור רעיונות כמו דון דרייפר, או לכל הפחות לעשות פרזנטציה מוצלחת לסמינר המשמים שלקחתם על עצמכם לכתוב? אורי ליפשיץ יציג סדרה של עקרונות שיאפשרו לכם להעביר את הידע שלכם בצורה ברורה ומעניינת.
דיזי פרישדון, דיזנגוף 121 תל אביב, 19:00. לפרטים נוספים

ניקוי רעלים: איך עושים את זה בבית?

זה מרגיז כשנושאי שיחות הברזייה המשרדיות עוברות לדיאטות מיצים, וזה מרגיז אף יותר כשנשארים בחוץ ולא נהנים מההון הסימבולי המוקנה על ידי אורח חיים בריא. בדיוק לשם כך סדרת ההרצאות Incredible Bar Talks תביא ליאסו תל-אביב את מומחית התזונה אלמוג גולד כדי להוכיח שלא צריך לשלם מאות שקלים על מיצי פירות הדר, ובמילים אחרות, שאפשר לעשות ניקוי רעלים פוטוגני ויעיל גם בבית.
יאסו תל אביב, הירקון 105 תל אביב, 20:00, 40 ש"ח. לפרטים נוספים

הגולם חי

עיבוד לסיפור מתוך המיתולוגיה היהודית: גולם ענקי נוצר מאפר במטרה להגן על הקהילה היהודית בפראג, אך עד מהרה מתהפכות היוצרות ויוצרו של הגולם צריך להגן מפניו על הקהילה כולה.
תיאטרון תמונע, שונצינו 8 תל אביב, 21:00, 70 ש"ח. לפרטים נוספים

שלישי (31.1)

סשה דמידוב

שחקן הטלוויזיה והתיאטרון סשה דמידוב ("קלרה הקדושה", "הדיבוק") בהרצאה שבה יספר על תחנות בחייו כשחקן: ילדותו בקזחסטן, העלייה לארץ ושינוי הקריירה בגיל מבוגר ממהנדס לשחקן.
דיזנגוף סנטר, מתחם בוטיק המעצבים קומה 1-, דיזנגוף 55 תל אביב, 20:00

Mellow Pop

גלריה לקסוס מציגה סדרת תערוכות מתחלפות המקדמות אמנים עכשוויים צעירים. את הסדרה תפתח תערוכתה של יפעת בצלאל המציבה את דמותה המוכרת של אליס בארץ הפלאות על רקע נופים שונים.
גלריה לקסוס, קרליבך 37 תל אביב, 20:00. לפרטים נוספים

ברוך שעשני כרצונו

מייקל אלרוי יספר את סיפור חייו הייחודי: החל מילדותו בדרום אפריקה, דרך ההתבגרות במשפחה מסורתית ועד ההבנה כי הוא טרנסג'נדר – המשמעויות, ההשלכות והתהליך המורכב שעבר לאורך השנים.
דיזי פרישדון, דיזנגוף 121 תל אביב, 19:00, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

סדנת קונדיטוריה לילדים

הילדים הולכים בכל מקרה לצרוך כמויות משוגעות של סוכר עד שיגדלו, אז בואו לפחות ללמד אותם איך לעשות את זה בעצמם בסדנת הקונדיטוריה במרכז הקהילתי בפלורנטין. ואז תוציאו את כל הסוכר מהבית.
מרכז קהילתי פלורנטין, אברבנאל 75 תל אביב, 17:15, 15 ש"ח, לבני 4־6. לפרטים נוספים

ממורנדום

להקת קולבן דאנס במופע על זיכרון ושכחה. הרקדנים יוצאים במסע בין יצירות ישנות של הלהקה, במטרה למצוא בהן את מה שאבד או לא זכה לתשומת הלב הראויה בסיבוב הראשון.
מרכז סוזן דלל, יחיאלי 5 תל אביב, 21:00, 95־140 ש"ח

רביעי (1.2)

נשים ומגדר באמנויות

נראה שאנחנו עומדים בפני גל מבורך של עיסוק באמנות נשים. הכנס בן היומיים בהשתתפות מיטב חוקרות ונשות האמנות בארץ מנסה גם הוא לעורר מחדש את המחקר על נשים יוצרות ועל נושאי מגדר באמנויות.
הפקולטה לאמנויות, אוניברסיטת תל אביב, חיים לבנון 55 תל אביב, 9:30. לפרטים נוספים

צנזורה

חלל האמנות Aza 13 מארח תערוכה קבוצתית על אחד הנושאים הכי מדוברים של השנים האחרונות. בתערוכה ישתתפו כ־30 אמנים מתחומי אמנות שונים: ציור, וידיאו ארט, מיצב ועוד.
Aza 13, עזה 13 יפו, 19:00, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

שקל

המפיק של נצ'י נצ' צועד לקדמת הבמה בהופעת בכורה לאלבום הסולו שלו יחד עם קפה שחור חזק, לוקץ', טונה, נצ'י כמובן ועוד אורחים רבים.
בסקולה, הרכבת 72 תל אביב, 20:00, 63־80 ש"ח. לפרטים נוספים

חמישי (2.2)

לא פחות יפה מהפרי עצמו

תערוכה וערב שירה מיוחד שיעסקו בחלום התמזגות הסימביוטית, האינפנטילית, שכולנו חולמים. בהשתתפות המשוררים דוד ניאו בוחבוט, עודד כרמלי, נדב נוימן, נח אנגלהרד ויואב עזרא, לצד תקלוט של תום קורן.
גלריה גבירול, אבן גבירול 108 תל אביב, 20:00, כניסה חופשית. לפרטים נוספים

אהוד בנאי וברי סחרוף: היא הופיעה כמו הרוח

אהוד בנאי וברי סחרוף בהופעה להשקת האלבום המשותף "היא הופיעה כמו הרוח" המכיל שירי לדינו בעברית.
היכל התרבות תל אביב, תרס"ט 2 תל אביב, 21:00, 125-235 ש"ח. לרכישת כרטיסים

מופע מחווה ל-Tenacious D

מופע מחווה להרכב שהמציא את ז'אנר שירי הצחוקים מחדש.
אוזןבר, קינג ג'ורג' 48 תל אביב, 22:20, 35/45 ש"ח. לפרטים נוספים

שטובי ונערות בבל בלוסט פנדה 

דאבל פיצ'ר במיקום מפתיע. הרכב האר אנ' בי נערות בבל המשלב בין מוזיקה פופולרית, אלקטרוניקה ואלמנטים אתניים יופיע לצד שטובי, הרכב קונצרט מודולרי עם השפעות פ'אנק, ג׳אז וגרוב. שווה.
לוסט פנדה, אבן גבירול 76 תל אביב, 22:00, 30 ש"ח. לפרטים נוספים