הממשלה פתחה במלחמה נגדנו. תל אביב תחזיר לה מלחמה. התחלנו

דגל הגאווה בהפגנה מחוץ לכנסת בזמן השבעת הממשלה (צילום: גטי אימג'ס)
דגל הגאווה בהפגנה מחוץ לכנסת בזמן השבעת הממשלה (צילום: גטי אימג'ס)

תחושת החירום שליוותה את חסימת האיילון בחמישי בלילה היא רק ההתחלה: עוד לפני השבעתה המחישה הממשלה כמה הרס וחורבן מחכים לנו בעונה השישית של הנתניהו'ז. הממשלה האנטי ישראלית הראשונה חייבת ליפול כמה שיותר מהר והתל אביבים יצטרכו לעשות את העבודה גם בלי הנהגה פוליטית

1 בינואר 2023

לרוב אנחנו מבליגים בסוג של בוז, או התעלמות מוחלטת, לאמירות מכפישות על שותי האספרסו של תל אביב. אנחנו, עם הטרלול הפרוגרסיבי שלנו, הפרופגנדה הלהט"בית ושיעורי המגדר מגיל שנה. הפעם, תל אביב זיהתה מהר מאוד את הסכנה המתקרבת: הממשלה החדשה של ישראל הצהירה מלחמת חורמה כללית מטורגטת ישירות אלינו.

נראה שחוץ מלשים ברקע את מוזיקת הכניסה של דארת' ויידר בזמן השבעת הממשלה, הממשלה החדשה עושה הכל כדי להמחיש לנו כמה הרס וחורבן מחכים לנו בעונה השישית של ממשלת נתניהו'ז: חוקים פרסונליים תפורים לפולטיקאים מושחתים כרוניים, שחיתות, אפליה, העמקת הכיבוש, הפרטה של כוחות הביטחון, הדתה כפויה, הסברים בשפה פשוטה על מניעת שירותי בריאות ומלונאות מלהט"ב.

עוד לפני שהתיישבו על הכיסאות המפנקים שלהם סביב שולחן הממשלה, השרים והח"כים החדשים הספיקו כבר לקומם עליהם במחאה את השוק העסקי, את תעשיית ההייטק, את בתי החולים והרופאים, מועצות מקומיות ועיריות, בנקים, מלונות, משפטנים, מוסדות חינוך ואקדמיה, ובעיקר הרבה מאוד אנשים שעלה להם. יש כל כך הרבה חושך בהסכמים הקואלציונים שנתניהו חתם עליהם, כל כך הרבה בוז למדינה ולאזרחיה במינויים הפוליטיים שעשה, והכל באמתלה מבישה של חיזוק היהדות ו"אמונה דתית". שמישהו יבדוק עם היהדות אם היא צריכה חילוץ, כי נראה שחטפו אותה.

אשכול נבו כתב בטור שלו בידיעות: "הממשלה האנטי ישראלית הראשונה חייבת ליפול כמה שיותר מהר, עם ישראל כולו הוא זה שצריך להפיל אותה". ומי יותר מתאים לעבודה מתל אביב?

 

יום השבעת הממשלה הזו היה גם יום אופטימי. בזמן השבעת הממשלה בכנסת הפגינו בחוץ אלפי אנשים, מארגוני החברה האזרחית יחד עם תנועות נוער, מכינות קדם צבאיות ועוד אזרחיות ואזרחים שבאו להזכיר לממשלה החדשה שאין לה מנדט להרס הדמוקרטיה הישראלית, ושהשבועה שלהם היא למדינה דמוקרטית ויהודית, לא לתיאוקרטיה בניחוח איראן. מאוחר יותר באותו הערב, בתל אביב מול קריית הממשלה, נערכה עצרת תמיכה בקהילת הלהט"ב בהובלת קשת האירגונים שקשורים בקהילה ועם אלפי אנשים שאמרו בקול ברור ובמלים קשות שלא ניתן שיקחו אותנו אחורה, אחרי שהזכויות המעטות שלנו כאן נקנו ביזע, דמעות ודם. 

כנראה שהאנרגיה החירומית הזאת, שמבליחה ברגעי משבר של הקהילה וגם אחרי מקרים מזעזעים של אלימות כלפי נשים, לא נתנה להפגנה להסתיים בצורה מנומסת כמו רוב ההפגנות (שבוע קודם לכן נערכה הפגנה בכיכר הבימה בדרגת עצימות מנומסת עד מנומנמת). ההפגנה גלשה לצומת עזריאלי, ואחרי נסיונות חסימה של המשטרה, גלשה גם לאיילון בקריאות "אין שוויון – חוסמות את איילון" ו"ממשלה בושה". נכון, זה לא יפה לגרום לאנשים לעמוד בפקק על איילון ואנחנו לא הולכים לעשות את זה כל חמישי, תנוח דעתכם. למרות שבינינו, יום חמישי ב-20:00 בערב על האיילון נראה ככה גם בלי אזרחים כועסים על הכביש.

קריאה נוספת, רמה במיוחד, שנשמעה על איילון הייתה "אוחנה תתפטר". משום מה זה מאוד מפתיע אנשים מסוימים, גברים סטרייטים יהודים ברובם, שציפו כנראה שנקפוץ למזרקה בכיכר רבין מיד עם השבעתו של אוחנה ליו"ר הכנסת ההומו הראשון. בואו שניה נעשה פה סדר: אמיר אוחנה לא מייצג את הקהילה, הוא לא רואה את עצמו בן ברית של הקהילה ומעולם לא התיימר להיות נציג שלה. הוא מעולם לא הופיע בפומבי במצעד גאווה כאות תמיכה. מה עוזר לנו שהוא "סמל שלטון"? זה מוסיף לדקורציה של הכנסת?

לדרוש מאיתנו לשמוח מזה שאמיר אוחנה הוא יו״ר הכנסת זה על גבול ההומופוביה. אמיר אוחנה מייצג להט"בים בערך כמו שח"כ טלי גוטליב מייצגת נשים (ההיא שנכנסה על תקן ״אישה חדשה״ בליכוד, עורכת דין שעשתה את הונה בהשפלת קורבנות אונס והטרדה מינית בבית המשפט). נראה לכם ששני אלה יהיו מי שיעמדו מול מפלגת נועם ושאר ההומופובים ושונאי הנשים בממשלה החדשה? המקסימום שהם יעשו זה להוריד במחאה את הראש לשולחן.

כבר הראנו בעבר שאנחנו נלחם על העיר שלנו ועל מה שהיא מייצגת במדינת ישראל, גם בלי הנהגה פוליטית, והפעם זה נכון כפליים. המאבק הבא יהיה ביום חמישי בדיון בבג"ץ בעניין חוק דרעי. זוכרות שפעם חוק פרסונלי היה משהו שמזדעקים עליו? כנראה שזה המקרה רק כשמדובר בחוק שמונע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה. חוק שמאפשר למי שהורשע במאסר בפועל וקלון לחזור ולכהן כשר זה סבבה לגמרי מבחינתם. אבל זה לא העניין. העניין הוא שאם בג"ץ יפיל את חוק דרעי, הכנסת תעביר את פסקת ההתגברות. ואז באמת, כמו שאומרים בלעז, החרא יפגע במאוורר.

צריך לזכור שאת רוב הזכויות לקהילה הגאה, וגם לא מעט צעדים חשובים קדימה בזכויות נשים ומיעוטים השגנו בפסקי דין של בג"ץ, ולא מתוקף הרצון הטוב של בית מחוקקינו. באמת שאין לנו את הפריווילגיה לוותר על המבצר הזה. הקפיטול לא ייכבש פה עם המון זועם עם כובע קרניים. הוא כבר נכבש מבפנים על ידי אנרכיסטים וסוכני כאוס אנטי-ישראלים, חובשי כיפה ונושאי אקדחים, מושחתים בעבר ובהווה, שונאי נשים, ערבים ולהט"ב. דרך אגבֿ נראה לכם שהסמל של הקאדילק של רבין היה בכיס של בן גביר בזמן שהוא נשבע אמונים למדינת ישראל, או שהוא כבר תלוי על הקיר במשרד החדש לביטחון לאומי? אשכול נבו אמר בטור שלו בידיעות: "הממשלה האנטי ישראלית הראשונה חייבת ליפול כמה שיותר מהר, עם ישראל כולו הוא זה שצריך להפיל אותה". ומי יותר מתאים לעבודה מתל אביב?