המנות שהילדים שלכם (וגם אתם) ישמחו לקבל בקופסת האוכל

כריכים לבית הספר או לעבודה זה משעמם. שירי כץ שוטטה בין חנויות האוכל המוכן בעיר וקיבלה השראה מה לשים לילדים בלאנץ' בוקס. עשר ארוחות עשר אחרות לפתיחת שנת הלימודים, שגם גדולים יאהבו

בנטו בניני האצ'י. צילום: דניאל לילה
בנטו בניני האצ'י. צילום: דניאל לילה
27 באוגוסט 2015

המנות שלפניכם מתאימות לאריזה ולאכילה מחוץ לבית והן יחכו לכם (רצוי בתיק תרמי) שעתיים־שלוש עד שתהיו רעבים. או אז תוכלו לשלוף ולאכול אותן במיטבן בלי לחפש נואשות מיקרוגל. רוב המנות שבחרנו קרות ונטולות גלוטן. כמו כן השתדלנו לשלב בהמלצות פחות חומרי גלם שרגישים לטמפרטורה ומתקלקלים בקלות, כמו בשר ודגים. תוכלו לרכוש את המנות בכל אחד מהמקומות שהזכרנו, או לקבל השראה, להכין בעצמכם בבית ולשמור במקרר או במקפיא עד שיוצאים בבוקר לעוד יום עמל.

להוציא ת'מיץ

פניני טפיוקה ופירות

ההתלבטות מול המקרר של גריניץ', שבו מחכות מנות מוכנות, מיועדת לאנשים שיודעים לחתוך החלטות באכזריות. מתוך מבחר של סלטים וקינוחים נבחרו פניני הטפיוקה, נשנוש עמילני קליל ומשביע האופייני למזרח הרחוק. הפנינים מבושלות במים עד שהן נעשות שקופות, ואחרי שמנקזים את המים יוצקים על הפנינים מיצים ורטבים של פירות ומגישים עם קוביות פרי טריות. אפשר להכין מראש צנצנות טפיוקה, להוציא בכל בוקר אחת מהמקרר, לצקת מיץ ולקחת אתכם. בגריניץ' הצנצנת עם התכולה הכתומה מכילה פניני טפיוקה עם תפוזים, חלב קוקוס ושזיפים חתוכים (16 ש"ח). אל תשכחו לקחת כפית!

לגריניץ'

טפיוקה בגריניץ'
טפיוקה בגריניץ'

לאחוז במקלות

סלט אטריות אורז דקיקות

בקפיטרי תמצאו מנות קטנות שמבחר מהן יכול לפתוח לכם בכיף שולחן מזטים לארוחה שלמה (למשל כרובית בטחינה וסילאן). שולחן כזה בטוח יהפוך אתכם לאנשים שהכי כיף לחלוק איתם את האופן ספייס לחאפלות פרועות, אבל עלול להיראות לא פרקטי בעיני הבוס. לפיכך היינו ממליצים על מנת נודלס קר שנקראת כאן: סלט אסייתי עם אטריות אורז דקיקות, טופו, כוסברה, אצות, רוטב סויה וג'ינג'ר טופו (27 ש"ח). התאבזרו בצ'ופ סטיק ובמפיות ואל תאכלו מעל המקלדת.

לקפיטרי

לצד סרירצ'ה

קציצות טופו ואדממה

לאנץ' בוקס כולה מורכבת מטורי מקררים ועליהם מנות שלוקחים הביתה. כל המנות נבנו בהתאם לייעוץ של תזונאית, כך שאכילה קבועה כאן תותיר אתכם במצב רוח טוב ובלי צמיגים עודפים על המותניים. עשר מנות לפחות התאימו לפרמטרים שלנו לארוחה מתאימה לקחת לבית הספר או ליום עבודה. בסוף בחרנו בקציצות טופו ואדממה עם אורז, כרובית ושעועית שחורה (29 ש"ח). שמרו בקבוק סרירצ'ה במשרד, ולפני שאתם מתיזים על הקציצות ולועסים הכינו כוס מים לכיבוי שרפות.

ללאנץ' בוקס

להקפיא ולשלוף

לביבות עדשים ובטטה

המסעדה/מעדנייה של ביסל'ה מתאימה קודם כל למצדדי התזונה הפליאוליתית. במקרר מבחר מנות נטולות גלוטן ועשירות בירקות, וחלקן מתוגברות בעופות ובדגים. מנה שיכולה להמתין לכם בתיק האוכל היא לביבות עדשים ובטטה עם עדשים כתומות, בצל, ביצים, שמן זית, ג'ינג'ר, כוסברה, שום ומלח (25 ש"ח ל־200 גר'). תוכלו להכין לביבות כאלה גם בבית לכל השבוע, להקפיא ולשלוף בכל בוקר כמות קטנה. רצוי להביא אתכם צנצנת רוטב טחינה לימוני לטבילה של הלביבות.

לביסל'ה

צילום: שרית גופן
צילום: שרית גופן

רוטב בצד

סלט ניסואז

בכתובת החדשה של מאפיית לחמים הוצב מקרר תצוגה למבחר של מנות מוכנות שבאופן מפתיע לא כוללות לחם. תמצאו פה את אחד הסלטים שהכי יודעים לתפקד כארוחה: ניסואז. לבבות חסה, שעועית ירוקה, עגבניות שרי, תפוחי אדמה מבושלים, זיתי טאסוס, ביצים שבושלו להיות כמעט קשות והם עדיין צהובות חלמון, טונה ורוטב ויניגרט צרפתי (42 ש"ח). אם אתם מכינים ניסואז בבית, הביאו את הביצה הקשה בקליפתה בנפרד ותוסיפו אותה לפני הארוחה, והכי חשוב להוסיף את הרוטב בדיוק כשמתכוונים לאכול כדי שהחסות לא יהפכו לסמרטוט בהמתנה.

ללחמים

עם או בלי פירות

גביע יוגורט וגרנולה

השפית אביבית פריאל אביחי הקימה מעדנייה בתוך בית הקפה החדש שלה. בין השאר היא אופה כאן גרנולה מחומרי הגלם המשובחים ששוק לוינסקי יודע להציע. גביע יוגורט עם 250 גר' גרנולה ביתית העשויה שיבולת שועל, אגוזים, שקדים, קוקוס, פירות מיובשים או קקאו והדרים הוא פתרון אופטימלי לארוחת עשר בתיק תרמי. אם תבקשו יארזו לכם את המנה עם סלט פירות (32 ש"ח עם סלט פירות, 24 ש"ח).

ל-The Cook Book Cafe

הפטיש של הפודיז

אטריות סובה יפניות

אטריות סובה יפניות הן הפטיש החדש של הפודיז בעיר. באובן קובן מגישים סלט עם אטריות סובה, אדממה, צנוניות, גזר, בזיליקום ובצל ירוק בוויניגרט סויה (29 ש"ח). זאת מנה כל כך נכונה ליום עבודה, שאובן קובן פתחו סניף שני ברחוב הברזל בדיוק עבור עובדי המשרדים של רמת החייל.

לאובן קובן

סלט סובה באובן קובן. צילום: אפיק גבאי
סלט סובה באובן קובן. צילום: אפיק גבאי

לא מתייבשות

כופתאות באו

בדים סאם שופ הזהירו אותנו שלחמניית באו מתייבשת בהמתנה. לעומת זאת כופתאות באו יוכלו לחכות לנו בקופסה אטומה בקלות עד לארוחת עשר. תוכלו לקנות פה באו ירקות (5 ש"ח ליחידה) או קופסה של חמש כופתאות קפואות לאידוי בבית (23 ש"ח). אל תשכחו להביא אתכם כוסית של רוטב סויה או טריאקי.

לדים סאם שופ

אובר דה ריינבו

כדורי אורז של סושי

הכנת קופסאות בנטו היא אמנות. כדורי אורז של סושי עם קצת תוספות כמו טמאגו, קנפיו, מלפפון ואבוקדו ישמחו כל אחד. בניני האצ'י בחרנו בקומבינציה צמחונית, שכוללת שלושה רולים עם טופו וקנפיו עטוף באבוקדו, רול בטטה קריספי ורול ריינבו עם מלפפון, גזר, אבוקדו ואספרגוס (62 ש"ח). המנה תחזיק ארבע שעות במקרר של המשרד ושלוש שעות בצידנית או בנקודת היציאה של האוויר הקר מהמזגן. כמובן, בתנאי שתשגיחו שאף אחד לא מחסל לכם את האוצר בזמן שאתם יוצאים לרגע מהאשקובית.

לניני האצ'י

בנטו בניני האצ'י. צילום: דניאל לילה
בנטו בניני האצ'י. צילום: דניאל לילה

משתבח בקופסה

סלט חיטה וסלק

ביוחנן מציעים מבחר משתנה מדי יום של סלטי קטניות כמו סלט גרגירי חומוס, שעועית, עדשים ועוד, מבושלים, מצוננים ומוגשים עם לימון, שמן זית, ירקות טריים או קלויים ועשבי תבלין קצוצים. הסלטים האלה מצליחים רק להשתבח בהמתנה בקופסת פלסטיק אטומה. במיוחד התפעלנו מסלט ארגמני של סלק, גרגירי חיטה מבושלים, גרגירי רימון, רוקפור ופטרוזיליה קצוצה שמוגש פה רק בימי שלישי (24 ש"ח). היינו מוסיפים לזה גם גביע יין לבן אבל אז ניאלץ להשניץ עוד לפני ארוחת צהריים.

ליוחנן

ארזתם לבד?

כך תביאו אוכל בקופסה הכי יפה בגן

קופסת האוכל של אלדין תמנע מעיכה של הארוחה ותשמור על כל מנה ותוספת שלא תתערבב עם האחרות.

99 ש"ח ב־BrassBrands בנמל תל אביב, 6243203־03.

קופסת אוכל של אלדין
קופסת אוכל של אלדין

בנטו בוקס של אלדין מבטיחה סגירה הרמטית, כך שהרוטב לא יטפטף בתוך התיק והחום יישמר לפרקי זמן ארוכים יותר.

129 ש"ח ב־BrassBrands בנמל תל אביב, 6243203־03.

קופסת אוכל של Brassbrands
קופסת אוכל של Brassbrands

תיק אוכל מתוך המבחר של תיקים תרמיים מעוצבים וצידניות אישיות של סטודיו בוטן. לרכישה מקוונת