שם אנשים מפעם שותים עם צעירים של היום. זו העיר של אורנה רוטברג

אורנה רוטברג. צילום: ג׳ני לויט
אורנה רוטברג. צילום: ג׳ני לויט

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: השחקנית שאולי זכורה לותיקים בתור אנה מהסרט "בנות", לצעירים מסדרות כמו "פמתא" ולצפון תל אביבים מהחזרות בפארק הירקון

1.פארק הירקון

ברחוב אוסישקין שעל פארק הירקון זה שמשתרך לאורך כל נחל הירקון הקמתי משפחה: בן זוג, שני ילדים וכלבה. אני אוהבת את הבית ואת השכונה. הירקון מכיר ושותף לכל רגע בחיים שלי הוא יודע עלי הכול. הוא מסלול ההליכה שלי של המשפחה של הכלבה, כל ימי ההולדת של הילדים שלנו נחגגו בו. הוא מקום מפגש עם חברים לפעמים עם שותפים לעבודה, אז הוא הופך לחדר חזרות. בתקופת הקורונה הוא תפקד פול טיים ככזה, על השולחנות ישבנו כתבנו ולמדנו טקסטים בעל-פה. הוא מקום ההתבודדות שלי, מקום שאני יכולה לקיים בו שיחות רוחב ועומק עם העצים שיודעים איזה דבר וחצי על החיים. כשאני לא לבד, אני מתיישבת על הספסלים מרביצה שיחות נפש עם חברים. הירקון לוקח אותי ברגל אל הים לאורך טיילת מקסימה. לפעמים עד החוף הצפוני של תל-ברוך עם עצירת אמצע במגדלור, בחורף כדי לשתות צ'אי חם ובקיץ אספרסו עם סודה ולימון. בשנים האחרונות תל אביב העיר האהובה שלי מתפתחת באינטנסיביות מטורפת, ופארק הירקון הוא החמצן, מרחב הנשימה והמפלט האולטימטיבי שלי.

אגם בפארק הירקון (צילום: shutterstock)
אגם בפארק הירקון (צילום: shutterstock)

2.תיאטרון בית-לסין

הפעם הראשונה שבה שיחקתי בתיאטרון בית-לסין הייתה במשכן הראשון שלו ברחוב וייצמן. ב-2019, אחרי שיפוץ רציני, נחנך ונפתח התיאטרון מחדש, מה שמאפשר חווית עבודה נוחה וטובה כל-כך. לקראת סוף הקורונה כשהתיאטרון התחיל להיפתח קצת, התחלתי בו חזרות על הקומדיה "ארבע אימהות", שרצה בהצלחה גם היום. תענוג לעבוד בו ולהגיע אליו. המיקום פרישמן דיזינגוף בואכה כיכר דיזינגוף, מה יותר מרכזי ותל-אביבי מזה. אין כמו לצאת מחזרה או הצגה שזה הזמן שבו מתעוררים אצלי צרכים חשקים וגם סידורים. הרדיוס הזה סביב התיאטרון הוא מענה מושלם. הרבה אדרנלין וסרוטונין. כיף.
פרישמן 44

בית ליסין (צילום מקור: משה פרידן, לע"מ)
בית ליסין (צילום מקור: משה פרידן, לע"מ)

3.פאב עמירם

את הפאב של עמירם שנמצא ברחוב התערוכה פינת אוסישקין הכרתי לפני המון שנים כשעוד לא גרתי בתל-אביב. זו הייתה כבר אז אהבה ממבט ראשון- מלגימה ראשונה. מאז שעמירם ואשתו ניהלו את הפאב המיתולוגי מים רבים זרמו בירקון. תל- אביב השתנתה לגמרי והתמלאה באינספור בארים. למרות ההיצע המטורף שמציעה תל-אביב זה הפאב הכי אהוב עלי. היום מנהלת אותו חגית. הוא קטן ואינטימי, פתוח משעות הצהריים האווירה בו נעימה האלכוהול משובח האוכל טעים והשירות מושלם. גם כשאני מגיעה ומתיישבת לבד על הבאר נעים לי. יש בו איזו תערובת אנושית מקסימה של אנשים מפעם והמון צעירים של היום.
התערוכה 8

4.ספריית בית-אריאלה

תל-אביב משופעת במרכזי תרבות משגעים, אבל, איכשהוא המקום שאני מגיעה אליו הכי הרבה בשנים האחרונות הוא ספריית בית-אריאלה ששופץ והורחב לעילא ולהילה. אני מחליפה בו ספרים יושבת קוראת כותבת בו. ההיצע מטורף: ספריית המבוגרים, האוסף של ספרי השירה העברית גם המתורגמת הוא פשוט עצום. הארכיון של התיאטרון מכיל אוצרות וכל-כך הרבה דברים מיוחדים, אם רק היה לי זמן מיותר הייתי מבלה בו הרבה יותר. חדרי הלימוד בו מעולים. פשוט תענוג!

ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)
ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)

5.גוגא – קפה ויין

אחד המקומות החמודים בתל-אביב נמצא ברחוב צייטלין 1 מול כיכר רבין. גוגא זה מקום שנכנס לך ישר ללב וגם מחמם אותו. יש בו קסם ואנרגיה ביתית משפחתית כזו, אתה יכול לשבת שם שעות ולא להרגיש את הזמן שטס. העיצוב יפה והיחס כל-כך אישי. האמא והבת שמנהלות את המקום  מפנקות ביינות ממש טובים, האוכל מוקפד טרי וטעים. מנת הסלט הקצוץ המושלם קבועה אצלי בתפריט. הטוסטים שנעשים במכשיר של וופל ממש טעימים. המלצרים חמודים בכלל, כולם שם כל-כך נדיבים שבכל פעם שאני מזדמנת לאזור של כיכר רבין, אני שם.

אורנה רוטברג מככבת בימים אלו בקומדיה "ארבע אמהות" של בית לסין ומריצה הצגת יחיד ביידיש ועברית "געפילטעפיש"