מקום של נשים שאוהבות נשים: העיר של הקולנוענית אסתר אלקיים

אסתר אלקיים. צילום: גיל שני
אסתר אלקיים. צילום: גיל שני

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: אשת הקולנוע שסרטה "שתיים" יפתח בחמישי את הפסטיבל הבינ"ל לקולנוע גאה בסינמטק. עד אז תמצאו אותה בברים צבעוניים, בסמטאות יצירתיות ובחוף. לא משנה איזה

1. סינמטק תל אביב

מעבר לאווירה המיוחדת המרחפת ברחבת הסינמטק, המקום הזה הוא מקדש לקולנוע איכותי ומחדש. לבד או ביחד, עם או בלי מצב רוח, לבושה יפה או עם טרנינג, זה מקום שהוא תמיד בחירה טובה ללכת אליו, גם בלי לתכנן. צפיתי שם בהמון סרטים שחד משמעית עיצבו לי את התודעה, העשירו אותי ונצרבו בי רגשית, כמעט כמו חוויה אישית. דווקא כשהייתי מועמדת לפרס אופיר לפני שנה עם 'שתיים', סגרו לנו את בתי הקולנוע, איזה מזל שעכשיו הסינמטק נפתח מחדש.
הארבעה 5

סינמטק תל אביב | צילום: shutterstock
סינמטק תל אביב | צילום: shutterstock

2. אריאלה בר

היו לי יותר מדי לילות טובים במקום הזה. מעבר לזה שזה מקום המפגש הקבוע לדרינק מבחינתי, אני מרגישה שאני והבר עברנו שינויים והתבגרנו באותו הזמן, מעין טרנספורמציה בריאה כזו. זיכרונות של לילות ארוכים מלאי אלכוהול ושאר העניינים, לבילוי של ערב עם אוכל טוב ודרינק (או יותר) וכמובן, אריאלה. מקום של נשים שאוהבות נשים, אבל לא רק. שם הכרתי אהבה גדולה מאוד וגם כמה אהבות קטנות. פשוט לא מדמיינת את תל אביב בלי הבר הזה.
מקווה ישראל 1

בית אריאלה. הבר. כמובן. צילום: ספי קרופסקי
בית אריאלה. הבר. כמובן. צילום: ספי קרופסקי

3. העמודים והגוגיס

כחובבת ברים, יש שני מקומות צמודים זה לזה שאני מאוד אוהבת. כותבת את שניהם יחד כי מבחינתי זה תמיד להגיע לשם ולבחור באותו הרגע איפה לשבת לפי המרגש. האחד הוא בר העמודים, מעין קפיצה קטנה לחו״ל, בר קטן ומעוצב ובו הופעות ג׳אז משובחות. יושבים ממש קרוב לנגנים וזו פשוט מדיטציה. מומלץ לא רק לאוהבי ג׳אז. בסמוך אליו, בר הגוגיס, שהוא פשוט הזייה שאין כדוגמתה בעיר. כיף לשבת בו בחוץ, אבל השוס לדעתי הוא המקומות בפנים: החלל מעוצב בסגנון מטורף ושונה וזאת חוויה. גם המוזיקה לרוב טובה והמחירים סבבה לגמרי. יצא לי אפילו להגיע לשם עם הילדה שלי וגם היא נהנתה.
רמב"ם 12 ו-14

גוגיס ברמב"ם. מתוך הפייסבוק הרשמי
גוגיס ברמב"ם. מתוך הפייסבוק הרשמי

4. חוף גאולה וכרם התימנים

אני ילידת אילת, גרתי בכנרת כסטודנטית לקולנוע ושנים גרתי ביפו מול הים. אני מאוד אוהבת את הים ובכלל לא פיקית כשמחליטים לאיזה חוף ללכת. כמו בנשים, אני יכולה למצוא את היופי בכל חוף. בחרתי את חוף גאולה כי זה החוף היחידי במרכז תל אביב שאפשר לגלוש בו בקייטסרף, ענף ספורט אקסטרים של גלישה עם גלשן ועפיפון, שאני ממליצה עליו לכל אחת שקוראת את זה (וזה ממכר). אחרי שמוציאים המון אנרגיה בגלישה, אין מצב שלא להיכנס לכרם ולבחור מבין שלל המקומות המעולים שם מקום לאכול ולשתות משהו, בעיקר בחורף.

כרם התימנים שוקק (צילום: אנטולי מיכאלו)
כרם התימנים שוקק (צילום: אנטולי מיכאלו)

5. תיאטרון הסימטה

כמו שמו, המקום מצוי באחת הסמטאות בעיר העתיקה ביפו, רק להגיע לשם זו חוויה של מסע בזמן. זה תיאטרון קטן מאוד והתכנים העולים שם, הם פיסות נשמה של היוצרים שלהם. נכנסים לאולם שהוא כמו רחם, יושבים כל כך קרוב לשחקנים שזה מרגיש כמו להיות אתם על הבמה, כך שאין בכלל אופציה לברוח כמו באולמות של תיאטרון רפרטוארי (שגם אותו אני מאוד אוהבת). יש משהו באינטימיות הזו שעושה לי את זה. אם אתם ביפו קחו שעה ותקפצו בספונטני לראות הצגה, זה לא יקר וזה שווה כל רגע, אתם לא תצטערו.
מזל דגים 8

סרטה של אסתר אלקיים "שתיים" יפתח את הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה בחמישי (11.11) לאחר שהוקרן בעשרות פסטיבלים ברחבי העולם. לפרטים נוספים