החלום: לארגן מסיבה ענקית בדיזנגוף סנטר. העיר של ירון טראקס

ירון טראקס. תמונה עצמית
ירון טראקס. תמונה עצמית

"העיר שלי" - מדור שבו בוחרות דמויות עירוניות מוכרות את המקומות האהובים עליהן. והפעם: הבעלים של מועדון הבלוק שמחר (ו') תתארח בו הדיג'יית האוקראינית דאריה קולסובה כשחלק מההכנסות יועברו לארגונים הומניטריים באוקראינה. מסיורים בבית הקברות להמפסטד הית׳ של תל אביב

1. בית הקברות בטרומפלדור

בית הקברות הישן בטרומפלדור הוא פינת חמד של שקט, שמים פתוחים והיסטוריה באמצע העיר. בימי הרווקות שלי הייתי מביא לשם דייטים באמצע הלילה כי זה היה נראה לי רומנטי להתמזמז על הקבר של ביאליק (למרות שברוב הפעמים נדמה לי שזה לא הוסיף לי נקודות). שנים אחר כך, כמשפחה, גרנו ממש צמוד לשם במשך שנתיים, אפשר היה לטפס על החומה של החצר של הדירה שלנו ולקפוץ ישר לבית הקברות והייתי לוקח את שלושת הילדים הקטנים שלי לטיולים, לקרוא את הכיתוב על המצבות, להסתכל על העננים ולהתחבר עם חתולים משוטטים.

בית קברות טרומפלדור. צילום: שאטרסטוק
בית קברות טרומפלדור. צילום: שאטרסטוק

2. קריית המלאכה

זה אזור שאני אוהב במיוחד כי שניים מהפרויקטים החשובים ביותר עבורי בשנים האחרונות קשורים לשם: המיקסר שאני מפתח עם מהנדס האלקטרוניקה יבגני קלוקין שהמעבדה שלו נמצאת במתחם, ופרויקט הווידאו ארט שעבדתי עליו בתקופת הקורונה ביחד עם האמן הישראלי אורן אליאב שהסטודיו שלו נמצא גם הוא במתחם. כך שמצאתי את עצמי מטפס במדרגות של המבנים שם או נשען על המעקה ומשקיף על הבלוקים התעשייתיים הארוכים הרבה מאוד פעמים בשנים האחרונות, תמיד עם תחושת התרגשות של יצירה בלב.

קריית המלאכה. צילום: מערכת טיים אאוט
קריית המלאכה. צילום: מערכת טיים אאוט

3. הבלוק

הבלוק הוא מגרש המשחקים שלי, האקוסיסטם האלטרנטיבי, המרכז הקהילתי, החברה המתוקנת, הפנטזיה, הבית. אני באמת לא יודע אם כל זה יגמר בקרוב או יימשך עוד שנים, ויש משהו מעורר בחוסר הוודאות הזו. זה גורם לי להודות על כל רגע שזה עדיין קורה.
דרך שלמה 157

הבלוק (צילום: גוני ריסקין)
הבלוק (צילום: גוני ריסקין)

4. דיזנגוף סנטר

דיזנגוף סנטר הוא נוף ילדותי. תמיד הרגשתי בו כמו ברחם ענקי חמים ומוגן, באווירה רטרו עתידנית, כמו שדמיינו את העתיד בשנות השבעים. משהו באדריכלות, במעגליות, פשוט נעים ומרגיע. תמיד חלמתי לעשות מסיבה ענקית בסנטר, לא מתחת לקניון, במערה החשמלית, אלא במסדרונות הארוכים המסתלסלים. חוץ מזה זה מקום סקסי בטירוף, אף פעם לא הבנתי איך זה בדיוקהעיר שלי קורה אבל תמיד יש שם אווירה מעוררת.
דיזנגוף 50

דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)
דיזנגוף סנטר (צילום: shutterstock)

5. קריית ספר

קריית ספר היא ההאמסטד הית׳ של תל אביב, כמובן שבגודל קטנטן לעומת הפארק הלונדוני, אבל משהו במבנה של המקום, הגבעה, בריכת הדגים, המתקנים, הכל עובד נפלא ביחד ומשרה אווירה נהדרת של רוגע ושקט במרכז העיר.

המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)
המקום הכי קהילתי בעיר. פארק קריית ספר (צילום: shutterstock)

מחר (ו') תיערך בבלוק מסיבה מיוחדת שחלק מהכנסותיה יועברו לארגונים הומניטריים הפועלים באוקראינה. במהלך הערב תנגן הדייג'ית האוקראינית דאריה קולסובה. לפרטים נוספים