מדד הערים הטובות למגורים בעולם: תל אביב יורדת למקום ה-90

בואו, פלורנטינאים, נוסעים לחופשת סופ"ש בצפון העיר. חופי תל אביב (צילום: ברק ברינקר)
בואו, פלורנטינאים, נוסעים לחופשת סופ"ש בצפון העיר. חופי תל אביב (צילום: ברק ברינקר)

השחיתות השלטונית וחוסר היציבות שהביאה ההפיכה המשטרית, העלייה במחירי הדיור וקריסת שירותי התחבורה הציבורית - כל אלה הובילו להידרדרות של תל אביב ב-13 מקומות במדד הערים הטובות ביותר למגורים בעולם של "האקונומיסט". במקום הראשון: וינה

אוי לא: מדד הערים הטובות ביותר למגורים בעולם, מפרויקטי הדגל של המגזין "אקונומיסט", התפרסם ביום שישי והבשורות לתל אביב אינן טובות במיוחד: העיר הידרדרה במורד הדירוג מהמקום ה-77 למקום ה-90, וזאת מתוך 173 מדינות שנסקרו במסגרתו. את הרשימה ערכה חברת המחקר הדיגיטלי של המגזין, תחת הכותרת "אופטימיות תחת חוסר יציבות", ובצד החיובי של הדברים מציין ה"אקונומיסט" שיא של 15 שנה במדד המשוקלל.

מדד ה"אקונומיסט" ל"Global Liveability" מבוסס על חמש קטגוריות מרכזיות המודדות אספקטים של איכות חיים עירונית – יציבות, מערכת בריאות, תרבות וסביבה, חינוך ותשתיות, ביניהן גם תשתיות עירוניות כמו מערכות התחבורה הציבורית ונוחות השימוש בהן, איכות הדירות בעיר ותנאי המגורים בהן ועוד. את הרשימה מובילה בירת אוסטריה, וינה, שמובילה את הרשימה שנה שנייה ברציפות, כשאחריה מדורגות קופנהגן, מלבורן, סידני, ונקובר, ציריך, קלגארי, ג'נבה, טורונטו, אוסקה ואוקלנד.

קצת תרבות לא תזיק. המוזיאון לאמנות מודרנית בוינה (צילום: Shutterstock)
קצת תרבות לא תזיק. המוזיאון לאמנות מודרנית בוינה (צילום: Shutterstock)

את הידרדרותה של תל אביב בדירוג מסבירים במגזין, בין היתר, ביוקר המחייה הגואה, כמו גם בשחיתות השלטונית שמערערת את היציבות והובילה להתפרצותה של המחאה הגדולה בתולדות המדינה. חוסר היציבות בישראל, כמו גם ביוון (שביתות עובדים בלתי פוסקות) ובצרפת (מחאת הפנסיות), הוביל לכמה מהירידות הגדולות ביותר במדד השנה. ב"אקונומיסט" מזהירים כי עליית האינפלציה במדינות שאיבדו את יציבותן עשויה להוביל להידרדרות נוספת בטבלה. רק שלא ניפול.