לקראת השבעת הממשלה

הבוקר: ארגוני המחאה בכנסת; הערב: ארגוני הלהט"ב בעזריאלי

אנחנו כמעט הרוב, חזרנו לרחוב. הוורודות בהשבעת הכנסת ה-23 (צילום: עמנואל דונאנד\גטי אימג'ס\AFP)
אנחנו כמעט הרוב, חזרנו לרחוב. הוורודות בהשבעת הכנסת ה-23 (צילום: עמנואל דונאנד\גטי אימג'ס\AFP)

יום של הפגנות סוערות נגד השבעת ממשלת הימין הקיצוני: כל ארגוני המחאה יתייצבו מחוץ לכנסת בשעה 10:00 לקראת השבעת הממשלה, ובשעה 18:00 יתאספו ארגוני הלהט"ב מול קריית הממשלה בתל אביב. צפויים שיבושי תנועה והציבור מתבקש לחפש דרכים חלופיות (או להצטרף להפגנה בעצמו)

הבוקר בשעה 10:30 תחל השבעתה של הממשלה החשוכה והקיצונית ביותר בתולדות מדינת ישראל, עם שלל הסכמים קואליציוניים שמבטיחים לרסק את מערכת החינוך, לפרק את מערכת הביטחון ולהכפיף אותן ואת משרד האוצר והשיכון לגחמותיהם של פוליטיקאים גזענים, מתנגדי שוויון, אנטי-דמוקרטיים ואנטי-ציונים. עשרות ארגוני מחאה יעלו הבוקר לירושלים ויתייצבו החל מ-10:00 מול הכנסת לקראת התחדשות המחאה נגד בנימין נתניהו וממשלתו.

עשרות ארגוני מחאה צפויים להתלכד הבוקר בירושלים במחאה נגד הממשלה החדשה, ובראשן האגודה לזכויות האזרח, התנועה הרפורמית, שלום עכשיו, שוברים שתיקה, ישראל חופשית, לוחמים לשלום, הדגלים השחורים וכל ארגוני מחאת בלפור שהתעוררו מחדש בשבועות האחרונים. שיירת מחאה מיוחדת תתצא אל הכנסת מלטרון בשעה 09:00 בבוקר.

כמה שעות מאוחר יותר צפויים כל ארגוני הלהט"ב להתאחד בהפגנת מחאה משמעותית מול קריית הממשלה בצומת עזריאלי תחת הכותרת "קו אדום לשנאה", במה שאמור להיות יריית הפתיחה למחאה מתמשכת ורציפה נגד המשטר החדש. "אחרי שמפקירים את הזכויות שלנו, מנסים להחזיר אותנו לארון ומדירים אותנו מהמרחב הציבורי, זאת השעה של כולנו, חברי חברות הקהילה הגאה וכל מי שתומך בישראל שיווניות וסובלנית לעמוד בקול ברור נגד האפליה והשנאה. מול נסיונות מוצהרים וקונקרטיים לפגוע בחיים שלנו- זה הזמן לומר באופן שלא משתמע לשתי פנים: לא נהיה אזרחים סוג ב׳ ונילחם על המקום שלנו במדינת ישראל".

שר המשפטים הבא יריב לוין ויו"ר הכנסת הנכנס אמיר אוחנה תדרכו אמש את המשטרה ואת התקשורת נגד המחאות הצפויות, ואף טענו כי קיים חשש לאירועים בנוסח ניסיון ההפיכה של דונאלד טראמפ בגבעת הקפיטול בוושינגטון בינואר 2022, אך בקרב ארגוני המחאה מבטלים את תעמולת החששות בגיחוך ומזכירים כי מי שעברו על החוק שוב ושוב הם דווקא חברי הממשלה הנכנסת.

הפגנת ארגוני הלהט"ב בצומת עזריאלי עשויה לגרום לשיבושי תנועה קשים באזור מחלף השלום, ומומלץ להיצמד לאפליקציית ווייז ולהשתמש בדרכים חלופיות (אם כי תמיד אפשר פשוט לשים את הרכב בצד ולהצטרף למפגינים). כאן ב"טיים אאוט" נמשיך ונעדכן לאורך היום במקרה הצורך.