הפלישה ההולנדית: היינקן משתלטת על העיר

גלריה תת קרקעית בחניון עם שבעה מקרני וידאו, מעבדה קולינרית של מנות מולקולאריות וקונספטים מפתיעים אחרים: הבירה ההולנדית היינקן פולשת לתל אביב

המעבדה הקולינרית של הייניקן. צילום: יח"צ
המעבדה הקולינרית של הייניקן. צילום: יח"צ

בטח גם לכם יצא לאחרונה לשמוע נאום חוצב להבות מפי סטארטאפיסט צעיר ונלהב על המהפכה שהוא עומד לחולל בעולם. אם השתעממתם מעט והסטתם מבט לעבר ידו בוודאי הבחנתם בבקבוק ירקרק של היינקן.

מתברר שמבשלת הפרימיום ההולנדית עומדת מאחורי כמה מהמיזמים התרבותיים העסיסיים ביותר בתל אביב בעת האחרונה. לא רק שהיא מפזרת את בקבוקיה האייקונים במקררים מיוחדים בכל חללי העבודה המשותפים של העיר, היא גם מייצרת כמה מההתרחשויות האורבניות המדליקות ביותר.

המעבדה הקולינרית של היינקן. צילום: אלירן אביטל
המעבדה הקולינרית של היינקן. צילום: אלירן אביטל

מי שנקלע בשעות הערב לחניון ברחוב סעדיה גאון 24, זה שבמרום הבניין המתנשא מעליו נמצא הבר הקולינארי הלוהט Suramare, מצא את עצמו בעיבורו של מיצב אמנותי. שבעה מקרני וידאו מקרינים שם דימויים ויזואליים על הקירות בתוספת סאונד משלים. חלל התצוגה יוצא הדופן בחניונו של בניין המשרדים הרגיל למראה נקרא היינקן גאראז' גאלרי והוא פרי שיתוף פעולה בין בירה היינקן לבין חבורת Suramare ובית הקונספטים אלנבי. בשעות שבהן מתרוקן בניין המשרדים מאנשי עמל היום, מתחילה לפעול הגלריה התת קרקעית. הגלריה,שהוקמה לאחרונה, ניערה את התפיסה המעט מאובנת ומאובקת של הצגת אמנות והזרימה לה עירוי עירוני נחוץ ומתבקש. בימים אלה מוצגת בגלריה תערוכתו של אמן הוידיאו המוערך יואב רודה, ובעתיד הקרוב היא תארח בכל שישה שבועות אמן וידיאו אחר.

הפרויקט הקודם של היינקן התמקד בחזית הקולינרית של העיר: מעבדת פופ-אפ עתידנית של מנות מולקולאריות שיצר השף האמן אלכסנדר לחניש, המוכר בכינוי זונדר. לא רק מי שעקב אחרי זונדר באינסטגרם והזיל ריר על התמונות היפהפיות שהוא העלה, נהה אחריו למעבדה הקולינארית שהוקמה לרגל הפרויקט ברחוב טשרניחובסקי בתל אביב. במעבדה הוצגו שיטות בישול שנדמה שנרקחו במוחו של מדען ואסתטיקן. הקהל שבא לחזות בפלא, יכול היה ליהנות מארוחה בת 10 מנות שהמחישה באיזו קלילות אוכל שתיה ואנשים מתחברים ומתלכדים למונח החמקמק שנקרא אמנות.

היינקן בביאטריס. צילום: יח"צ
היינקן בביאטריס. צילום: יח"צ

פעילויות נוספות המתוכננות לשנה הקרובה בתל אביב הן אירועי אוכל במסעדות ומעדניות נבחרות שיעשו שמח במרחב האורבני. בנבחרת המקומות שיגישו היינקן באירועים קולינאריים ניתן למצוא את מסעדות הקנטינה, Zou Bisou, יאסו, ARIA, את המעדניות ביאטריס ההולנדית וחוות צוק ועוד. אחת לחודש המקומות הללו יפתיעו את קהל בלייני תל אביב עם אירועים קולינריים, אירוח שפים מחו"ל, מוזיקאים ועוד כמה התרחשויות שמוקדם עדיין לגלות.