במאי "סיפורו של ויל האנטינג" יתארח בפסטיבל לסרטי סטודנטים

גאס ואן סנט ינחה כיתת אמן שתועבר ברשת. הפסטיבל יתקיים בספטמבר ויכלול הקרנות תחת כיפת השמים ברחבי תל אביב-יפו

הבמאי גאס ואן סנט (צילום: Leopoldo Smith Murillo/Getty Images)
הבמאי גאס ואן סנט (צילום: Leopoldo Smith Murillo/Getty Images)

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטיות וסטודנטים מתהדר השנה באורח לוהט: הבמאי המוערך גאס ואן סנט, שביים בין היתר את "סיפורו של ויל האנטינג", שגרף 9 מועמדויות לפרס האוסקר ובהן לפרס הבימוי הטוב ביותר. מאחורי ואן סנט רזומה עשיר שכולל את "איידהו שלי", "פיתוי קטלני" שהביא לניקול קידמן גלובוס זהוב, "למצוא את פורסטר" ו"מילק" שזכה בשני אוסקרים.

הפסטיבל, אותו מפיקה אוניברסיטת תל אביב זו השנה ה-34, יתקיים בין התאריכים 21.9-26.9. חוץ מהקרנות אונליין הוא יערוך בין היתר הקרנות פופ אפ, את כיתת האמן שתועבר ברשת עם ואן סנט, ותערוכת עבודות מדיה דיגיטלית בינלאומית. ההקרנות ייערכו במתחמי תרבות ובפארקים ברחבי תל אביב, ובשיתוף עסקים מקומיים מתחומי התרבות והמסעדנות. הן יהיו פתוחות לצופים בהתאם להנחיות משרד הבריאות שיתקבלו באותם תאריכים.

השנה יציג הפסטיבל סרטים בחמש תחרויות: התחרות הישראלית, התחרות הבינלאומית, תחרות הסרט העצמאי הקצר, תחרות למדיה דיגיטלית והתחרות לקולנוע ניסיוני. ישתתפו בהן כמאה סרטים שיגיעו מכ-20 מדינות, בהן דרום קוריאה, שווייץ, סינגפור, סין, גרמניה ועוד.

לצד התחרויות יתקיימו כמה אירועים מיוחדים, בהם מחווה לסרטי הסטודנטים של במאים ישראלים בולטים, שתכלול הקרנה ולאחריה שיחה איתם. בין המציגים: נדב לפיד ("כביש"), תומר הימן ("הבאתי לך סוכריות"), הגר בן אשר ("משעולים"), אסף קורמן ("מותה של שולה"), טלי שלום עזר ("לייבינג רום") ודובר קוסשווילי ("עם החוקים").

הפסטיבל יערוך גם הקרנות מיוחדות של סרטי הביכורים של במאיות בולטות, בהן אנדראה ארנולד עם "דרך אדומה", לוקרסיה מרטל עם "הביצה", מיכל בת אדם עם "רגעים" ועוד. באווירת עידוד הקולנוע הנשי יקיים הפסטיבל מעבדה לפיתוח סרטים קצרים של נשים, בה יזכו יוצרות לסיוע בפיתוח תסריט, שפה קולנועית וכדומה.

ולבסוף, יחזיר הפסטיבל את אוטובוס הסרטים שנוסע בדרכים כבר תשע שנים. 25 סטודנטים לקולנוע יוצאים לדרך, מצוידים במסך גדול ומגבר, ומקרינים סרטים תחת כיפת השמיים ביישובים שונים. הסרטים שיוקרנו למעשה נוצרו על ידי בני נוער מאותו יישוב, בהדרכת אותם סטודנטים – פרויקט של הפסטיבל שמבקש להנגיש את הקולנוע הסטודנטיאלי בכל הארץ. בין היישובים השנה: נווה שלום, אשחר, מעלה צביה, בית ג'אן וכליל.