הקו הסגול בא: רחוב אלנבי נסגר. קווי האוטובוס יעברו לרוטשילד

יום אחד, בני, כל זה יהיה מדרחוב. הקו הסגול באלנבי (צילום מסך: הדמיית נת"ע/Youtube)
יום אחד, בני, כל זה יהיה מדרחוב. הקו הסגול באלנבי (צילום מסך: הדמיית נת"ע/Youtube)

במפגש תושבים מקוון שהתקיים אמש, הציגו עיריית תל אביב-יפו ונת"ע את הסדרי התנועה הצפויים עם תחילת עבודות הקו הסגול של הרכבת הקלה ברחוב אלנבי, כשעשרות קווי אוטובוס שנסעו דרכו עד כה ישנו את מסלולם. בשורה התחתונה: תושבי אזור יהודה הלוי ובעלי הרכבים ניצחו. תגידו ביי ביי לשקט בשדרות רוטשילד

בחודש ספטמבר 2022 היה אמור רחוב אלנבי להיסגר לתנועת כלי רכב, לפחות בחלקו, לרגל תחילת העבודות ברחוב על הנחת הקו הסגול של הרכבת הקלה. בתכנון המקורי הייתה אמורה תנועת האוטובוסים של אלנבי לעבור חלקית אל רחוב יהודה הלוי, אלא שלאורכו של הרחוב גרים דיירים חזקים ומקושרים שהפעילו לחץ מסיבי על עיריית תל אביב-יפו כדי לבטל את רוע הגזירה.

תחילת העבודות וסגירת הרחוב נדחו בשה שעברה למועד בלתי ידוע, יש הטוענים שכבר באוגוסט הקרוב ויש הגורסים בציניות שלא לפני הבחירות לראשות העיר בסוף אוקטובר. אמש קיימה העירייה מפגש תושבים מקוון – הראשון שבהם התקיים אי שם ב-2020 הרחוקה – ופרשה את תוכניותיה העדכניות בכל הקשור להסדרי התנועה באזור. בשורה התחתונה: ניצחון עצום לתושבי מזא"ה-נחמני-בלפור.

>> דחייה נוספת בהפעלת הקו האדום. תאריך חדש: אין
>> נחשפה תוכנית התחבורה של מירי רגב: להחריב את תל אביב

על פי התוכנית שהציגה העירייה לתושבים אתמול, בשלב ראשון ייסגר רחוב אלנבי במקטע שבין רחוב מונטיפיורי ובין רחוב גאולה, ומרבית תנועת האוטובוסים תעבור אל שדרות רוטשילד ומשם לשדרות בן ציון, כשבשתי השדרות יסומנו נת"צים חדשים (אם כי בשעות הערב המאוחרות הם יבוטלו לטובת מקומות חניה, אם הבנו נכון את הרעיון המשונה). חלק קטן מתנועת האוטובוסים יופנה אל דרך מנחם בגין, בעיקר קווים בינעירוניים שהתנייעו עד כה באלנבי, אך לא נמסרו פרטים לגבי קווים ספציפיים. ציר תחב"צ מרכזי נוסף שיקלוט את האוטובוסים הפליטים מאלנבי יימתח מקינג ג'ורג' אל אלנבי-גאולה ומשם להרברט סמואל/הירקון. ברחוב יהודה הלוי לא יעברו אוטובוסים נוספים פרט לאלה העוברים בו כיום.

שינויים בהרגלי התחב"צ. עבודות הקו הסגול (צילום מסך מתוך מצגת נת"ע ועת"א במפגש התושבים)
שינויים בהרגלי התחב"צ. עבודות הקו הסגול (צילום מסך מתוך מצגת נת"ע ועת"א במפגש התושבים)

מפגש התושבים התמקד ברובו בהסדרי התנועה לבעלי הרכבים הפרטיים באזור, וניכר היה שבעיריית תל אביב-יפו החליטו לשים את צרכי התושבים בעדיפות גבוהה. כך, למשל, תתאפשר לראשונה פנייה ימינה מקינג ג'ורג' אל אלנבי וצפונה, מה שבוודאי יתרום לא מעט לפקקים הצפויים באזור.

ובכל זאת, המצגת כללה בכל זאת כמה בשורות ברורות לנוסעי התחבורה הציבורית, ביניהן שינויים לא פשוטים במסלולים של קו 18 (יעבור לקינג ג'ורג' במעקף דרך רחוב גאולה), קו 25 (יוסט אל שדרות רוטשילד) וקו 14 (יטייל ויתפתל דרך שינקין, מלצ'ט, יוחנן הסנדלר ועוד), למשל, אבל זו רק טיפה בים של השינויים הצפויים במסלולי קווי האוטובוסים שהציפו את אלנבי והפכו אותו לציר תחב"צ ראשי ומשמעותי בעיר. במהלך המפגש הבטיחו נציגי העירייה כי ייערך מבצע הסברתי מקיף לגבי השינויים כבר בקרוב.

היי קו 18, מה אתה עושה? עבודות הקו הסגול (צילום מסך מתוך מצגת נת"ע ועת"א במפגש התושבים)
היי קו 18, מה אתה עושה? עבודות הקו הסגול (צילום מסך מתוך מצגת נת"ע ועת"א במפגש התושבים)

העבודות על הקו הסגול החלו כבר ב-2018, והיו אמורות להסתיים אי שם ב-2026, אך מעטים מאמינים כי הרכבות שעל הקו יחלו את נסיעותיהן במועד לאור העיכוב בעבודות באלנבי (שגם כך אינו העיכוב הראשון שחווה פרויקט הקו הסגול).

הנפת קורות גשר הרכבת הקלה במחלף אלוף שדה

הפעם בפינת סטטוס #הקו_הסגול שמחים לעדכן אתכם בהנפת קורות גשר הרכבת הקלה במחלף אלוף שדה.על נציביו של גשר זה הורכבו אמש שתי קורות ראשונות מתוך 23 קורות מתוכננות. הקורות שהונפו הן באורך 36 מ' ובמשקל מכובד של 185 טון לכל קורה. לשם ביצוע הגשר הוקם באתר מפעל לבניית קורות הגשר ולצורך ההנפה נדרשה סגירה הרמטית בכביש 4 בשני המסלולים, לצפון ולדרום. בסמוך לגשר הרק"ל של הקו הסגול, נבנה גם גשר לרוכבי/ות אופניים לטובת משתמשי הדרך.ההדמיה – בתגובה הראשונה!המשיכו לעקוב ???? ניהול פרויקט: דנה הנדסה Dana Engineering וא. ספיבק חברה להנדסה קבלן: סולל בונה Solel Boneh ביצוע: תעבורה פרויקטים, מנופים והובלה מתמחה Taavura Engineering Projects

Posted by ‎נת"ע – מערכת מטרופולינית להסעת המונים‎ on Wednesday, June 14, 2023

עם השקתו יסייע הקו הסגול כ-260 אלף נוסעים ביום ויחבר בין הפרברים המזרחיים של תל אביב – מקריית אונו, גבעת שמואל, יהוד מונסון ואור יהודה דרך גבעתיים ורמת גן אל מרכז העיר ודרומה. אורכו של הקו 27 קילומטרים ועליו פרושות 46 תחנות, כשבין היתר הוא יציע קישוריות והצטלבות עם הקו האדום והקו הירוק של הרכבת הקלה, כמו גם עם תחנת הרכבת השלום ותחנת סבידור. ועד שזה יקרה? שיהיה לכולנו בהצלחה.