דחייה נוספת בהפעלת הקו האדום של הרכבת הקלה. תאריך חדש: אין

הרכבת הקלה בשדרות ירושלים. האם הפעם זה יקרה? (צילום: ורד ברקת/שאטרסטוק)
הרכבת הקלה בשדרות ירושלים. האם הפעם זה יקרה? (צילום: ורד ברקת/שאטרסטוק)

זאת לא בדיחה: גם התחזיות להשקת הקו האדום של הרכבת הקלה בחודש יוני התגלו כמוקדמות. אמש הוחלט על דחייה נוספת ללא תאריך יעד חדש להפעלת השירות, והתברר כי בעיות בלימת הפתע של הרכבות עדיין לא תוקנו במלואן. נתראה בדחייה הבאה

לא ייאמן: פתיחת הרכבת הקלה שוב נדחית, והצפי להשקת הקו האדום אי שם בחודש יוני הולך ומתרחק. אחרי שהשרה לענייני כאוס בתחבורה מירי רגב הבטיחה השקה ביום העצמאות או מיד אחריו, כשגם התאריך של ה-18.5 שנשלף מתישהו כבר אופסן על מדפי ההיסטוריה, נפגשו אמש אנשי משרד התחבורה עם ענשי נת"ע והחליטו על דחייה נוספת בהפעלת השירות, הפעם ללא תאריך יעד, כך על פי דיווחו של רועי רובינשטיין ב-ynet, ועל פי החישוב שלנו מדובר בדחייה השביעית בשנתיים האחרונות (וסליחה אם פספסנו דחייה או שתיים).

כזכור, פתיחתו של הקו האדום נדחתה השנה כבר שלוש פעמים עקב תקלה במערכת הבלימה האוטומטית של הרכבות, הגורמת לכך שבנסיעות המבחן נבלמת מדי פעם הרכבת במפתיע. בנת"ע עמלים על תיקון התקלה כבר חודשים ארוכים באמצעות צוותי מומחים מחו"ל, ונדמה היה שהיא כבר מאחורינו, אך אתמול התברר שבלימות הפתע עדיין איתנו. בנת"ע טוענים שמדובר ב"תקלות מינוריות" שאינן פוגעות בבטיחות הנוסעים, במשרד התחבורה הכריזו ש"חיי אדם קודמים לכל", והופ, עבר עוד חודש בלי רכבת קלה.

נמשיך להמתין. תחנת הרכבת הקלה באלנבי (צילום באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
נמשיך להמתין. תחנת הרכבת הקלה באלנבי (צילום באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

ברקע הדחייה הנוספת בהשקת הקו האדום, מסבירים גורמים המקורבים לפרויקט, עומדת גם המתיחות בין מירי רגב לראשי נת"ע, בעקבות איומיה של הראשונה להפגיע מחברת התחבורה הממשלתית את האחריות לפרויקט המטרו הגדול של גוש דן, זאת למרות הידע והיכולות שהצטברו בנת"ע בהקמת הרכבת הקלה. מאז כניסתה לתפקיד הקפידה רגב לפטר את מרבית אנשי המקצוע הכפופים למשרדה ואת בכירי החברות הממשלתיות המסונפות אליו, ומאיימת לתקוע גם את פרויקט המטרו שיידון בוועדות הכנסת בחודש הבא.

הרכבת הקלה בשדרות ירושלים (צילום: ורד ברקת/שאטרסטוק)
הרכבת הקלה בשדרות ירושלים (צילום: ורד ברקת/שאטרסטוק)

הקו האדום מוגדר כעמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב, והוא יעבור באזורים העמוסים ביותר בעיר ובקרבתה וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר (כ-70 מיליון בשנה) ביחס לקווים העתידיים שיוקמו. מסלול של הקו האדום יוצא מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, דרך תל אביב עד לבת ים. בתוך העיר הוא יעבור ב-12 תחנות, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע (רשימת התחנות בעיר: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת).