הרים של שלווה

חופשה במצפה הימים היא הדבר הכי טוב שיכול לקרות לנו. עכשיו נותר רק להתנצר, להמתין לחג המולד ולדרוש מימון מסנטה קלאוס

מנוחה נכונה. מצפה הימים
מנוחה נכונה. מצפה הימים
11 בספטמבר 2013

כבר שנים שאימא שלי מספרת לי על מצפה הימים. אתה חייב ללכת לשם, היא אומרת לי, זה יותר טוב מחופשה בחו"ל. אני מודה שהייתי סקפטי. חופשה זוגית בארץ תמיד נראתה לי כמו עסק לבורגנים, או לזקנים, או לבורגנים זקנים. הו הו, כמה שטעיתי.

מצפה הימים הוא סוג של גן עדן. לא ייאמן שמקום כזה בכלל יכול להיות קיים בישראל. המקום הוקם על ידי ד"ר אריך יעקב ירוס ב־1966. ירוס היה רופא יהודי שעלה ארצה מגרמניה ב־1920. שש שנים לאחר מכן הוא רכש חלקת קרקע בגליל העליון, על צלע הר מעל ראש פינה ומתחת לצפת. המטרה שלו הייתה להקים על הקרקע, שאפשר לראות ממנה את הכנרת, מעין בית הבראה שיהיה מושתת על תזונה צמחונית ועל רפואה אלטרנטיבית (הומיאופתיה, נטורופתיה וכו'). במשך 40 (!) שנה עיבד הרופא העקשן את הקרקע, בנה טרסות ושתל עצים, עד שפתח סוף סוף את שעריו של מצפה הימים – בית הבראה אינטימי עם 12 חדרי אורחים בלבד. המקום הפך לסוג של אגדה, ומשך אליו אנשים רבים אשר האמינו שהדרך לרפואה שלמה עוברת לאו דווקא דרך חדרי הניתוח של בתי החולים המודרניים, אלא בעזרת אוויר צח, מנוחה ותזונה נכונה. בשנת 1984 מת ירוס, בגיל 92. שנתיים לפני מותו רכש את בית ההבראה סמי חזן, והוא הפך את מצפה הימים למה שהוא היום. חזן לקח את החזון של ירוס ופשוט הרחיב אותו. בית ההבראה הקטן הפך להיות סוג של מלון בוטיק, עוד לפני שבכלל ידעו להגיד כאן "מלון בוטיק".

הדובדבן שבבוטיק. ככה נראים החדרים והסוויטות:

היום המלון מכיל כמעט 100 חדרים שונים ומפנקים – מחדר רגיל, דרך סוויטות ועד סוויטות נשיאותיות. מצפה הימים הוא מעין משק אוטרקי. כמעט כל האוכל שמוגש בארוחות הבוקר והערב המפוארות מגודל בשטח המלון עצמו. את החלב שתשתו חולבים ממש מחוץ לחלון של החדר שלכם מפרות ומעִזים שחיות ורועות מסביב. גם את הגבינות השונות והטעימות להפליא מכינים במחלבה בשטח המלון. כל הירקות האורגניים מגודלים מסביב, ומומלץ במיוחד לצאת לטיול צהריים בשבילי המלון, בינות לעצים ולעשבי התבלין. אפילו הלחמים והמאפים הנפלאים נאפים כאן. האוכל של המלון מענג אבל פשוט יחסית. אם בא לכם לאכול קצת יותר גורמה והרבה יותר בשרי, אתם מוזמנים ללכת למסעדת השף מוסקט של חיים טיבי, שנמצאת אף היא במלון.

פתחו את התיאבון: טעימה וירטואלית ממסעדת מוסקט:

אבל יש מה לעשות במלון חוץ מלאכול. אתם יכולים ללכת לשחות בבריכה המקורה; אתם מוזמנים לעשות טיפול טוב (החל בעיסויים סטנדרטיים כמסאז' שבדי, עיסוי רקמות עמוק ואבנים חמות, ועד דברים אזוטריים יותר כמו עיסוי ענפי זית, עיסוי במבוק ואביאנגה בארבע ידיים); אתם יכולים ללכת לספרייה הגדולה, לעלעל בספר ולשתות תה ממיליון ואחד צמחי המרפא הטריים בפינת התה; ובערב תוכלו להיכנס לאחת ההרצאות המעניינות שמתקיימות במקום בכל סוף שבוע. לפני שתחזרו הביתה מומלץ לקפוץ לחנות המלון, שבה תוכלו להצטייד מכל הטוב שיש במקום ולקחת אותו אתכם חזרה העירה.

ואתם יכולים גם ללכת בדרכה של איליין בניס מ"סיינפלד", שרצתה לבדוק מה שחשוב באמת בסאונה:

וכל זאת עוד לפני שדיברנו על הנוף המטמטם בגליל – זו אמנם קלישאה אבל הוא באמת לא פחות יפה מכל מקום אחר בעולם – ועל הקסם שבטיול בעיר העתיקה בצפת, שההיסטוריה זולגת מכל קיר וקיר שלה – כמו גרסה היפית ושפויה יותר של ירושלים. בקיצור, אתם חייבים לעצמכם חופשה במצפה הימים, לא משנה באיזו עונה.

שריינו לכם מקום באתר המלון (אתם עוד תודו לנו).