מירי רגב מבטיחה: הרכבת הקלה תופעל מיד אחרי יום העצמאות

יום עצמאות שמח, תל אביב. הרכבת הקלה בתנועה (צילום: שאטרסטוק)
יום עצמאות שמח, תל אביב. הרכבת הקלה בתנועה (צילום: שאטרסטוק)

שרת התחבורה איימה במסיבת עיתונאים כי אם לא יופעל הקו מיד לאחר יום העצמאות - תנקוט בסנקציות נגד נת"ע, הרשות הממשלתית הממונה על פרויקט הרק"ל. הפעלת הקו בסוף אפריל מהווה בפועל דחייה נוספת במועד השקתו

7 בפברואר 2023

במסיבת עיתונאים שכינסה לפני שעה קלה שרת התחבורה מירי רגב, התקבלה לפתע הכרזה דרמטית: הקו האדום של הרכבת הקלה יופעל מיד לאחר יום העצמאות, שיחול השנה ב-26.4; בפועל, זוהי דחיה נוספת בהפעלת הקו הראשון של פרויקט הרכבת הקלה, לאחר שרק בחודש שעבר טענו בכירים בהנהלת נת"ע כי יתחיל לפעול לכל המאוחר אחרי פסח.

רגב איימה במהלך מסיבת העיתונאים כי אם לא יופעל הקו מיד אחרי יום העצמאות היא תנקוט בסנקציות נגד נת"ע, הגוף הממשלתי האמון על פרויקט הרק"ל, אותו כבר איימה לאחרונה לפרק לשתי רשויות נפרדות. כתבי התחבורה שכבר ראו הכרזות ואיומים של מספר שרי תחבורה ומנכ"לי נת"ע, לא מיהרו להתרגש גם מהדדליין הנוכחי והזכירו שאם יש לכם תחושת דז'ה וו – אתם לא לבד:

>> בדרך לשדרות ירושלים הרכבת הקלה דרסה את העסקים
>> ברוכים הבאים לתחנת אלנבי. הרכבת הבאה תצא בעוד שנה
>> יפה לך תל אביב: בהדמיות הרכבת הקלה עובדת מצוין

מדובר כמובן בדחייה המי-יודע-כמה של נסיעת הבכורה בקו האדום, המוגדר כעמוד השדרה של המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב. הקו שיחבר בין בת ים לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן ובני ברק יעבור באזורים העמוסים ביותר בעיר ובקרבתה וישרת את מספר הנוסעים הרב ביותר (כ-70 מיליון בשנה) ביחס לקווים העתידיים שיוקמו. הרכבת תצא מהתחנה המרכזית בפתח-תקווה, לאורך בני ברק ורמת גן, תמשיך בתל אביב-יפו ותסיים בבת ים. היא תעבור ב-12 תחנות בתל אביב, כשחמש מהן תת-קרקעיות והשאר במפלס הקרקע (רשימת התחנות בעיר: ארלוזורוב, שאול המלך, יהודית, קרליבך, אלנבי, אליפלט, סלמה, אצטדיון בלומפילד, ארליך, איסקוב, הבעש"ט ומחרוזת). יאללה סעי כבר.