הרעב והים: מסעדות חוף מומלצות מיפו ועד עכו

עם קיץ חם שבקרוב מסתיים וחורף חם שבקרוב יתחיל, טוב להכיר את כל מסעדות שתוכלו לבלות בהן עם ארוחה טובה מול הים

קלימרה. צילום: אנטולי מיכאלו
קלימרה. צילום: אנטולי מיכאלו
28 באוגוסט 2014

אחד מהיתרונות של ארצנו החמימה הם ללא ספק חופי הים הנפלאים שמזמינים חוויה משפחתית, זוגית ואף קולינרית. כזו שמקרבת אותנו לחוויה הספק אירופאית ספק ים תיכונית שאנחנו כה אוהבים. לצערנו, מהקיץ האחרון נזכור פחות ישיבות במסעדת דגים משובחת על החוף עם מבט לעבר השקיעה ויותר ריצה עם כפכפים לחדר המוגן. אבל, בזכות הקיץ הישראלי העקשן שנגרר עד נובמבר והשקט היחסי השורר באזור נכון לעכשיו (זה זמן לפעולות נגד העין הרע), אספנו מספר מסעדות אשר משלבות בין אוכל מצוין, בריזה משובחת וריח של חול שגם הציניקנים הגדולים יודו שעמוק בפנים שהם אוהבים.

קלימרה

מסעדת קלימרה היא מסעדה אשר מהווה מעין תוסף לנמל יפו המתחדש ויוסדה בשנת 2011 כאשר מטרתה המוצהרת היא "לטפל באופן יצירתי בחומרי גלם שגרתיים". במסעדה תוכלו לאכול שלל פירות ים, דגים ומנות פחות קונבנציונאליות כמו תמנון על הפלאנצ'ה וכן אנטריקוט או בשר טלה לקרניבורים שביניכם . השירות האדיב והנוף המרנין הצופה לעבר יפו העתיקה מחד והים התיכון מאידך, יבטיחו לכם חוויה מרעננת ומענגת.

באיזה חוף? יפו, צדו הדרומי של נמל יפו

לקלימרה

מאנטה ריי

מסעדת "מאנטה ריי" נחשבת כבר שנים לאבן דרך תל אביבית וככזו היא הרבה יותר מעוד "מסעדה על הים". הוקמה בשנת 1998 על ידי עפרה ורפי גנור שהחליטו להחיות את האזור העזוב של הצד הדרומי של הטיילת ומאז עברו בה כמה שפים ידועים כמו שי יואלי, רובי פורטנוי ואף התארחו בה השפים אייל שני וישראל אהרוני. המסעדה ידועה בזכות מנות הדגים ופירות הים המעולות שלה, כמו גם ארוחות הבוקר המפנקות. מגש המאזטים וסיר הברזל עם פירות הים שהן מנות הדגל של המסעדה משאירות אותה כבר מעל לעשור ברשימת המסעדות התל אביביות המצטיינות, כך שבמקרה הזה, המיקום ורחש הגלים הוא רק תירוץ.

באיזה חוף? חוף עלמה, תל אביב

למאנטה ריי

סיר הברזל של מנטה ריי. צילום: יח"צ
סיר הברזל של מנטה ריי. צילום: יח"צ

מול ים

מסעדת "מול ים" בעלת הוותק של קרוב ל-18 שנים, נחשבת לאחת המסעדות היציבות בביצה הקולינרית. המחירים הגבוהים והמוניטין של מסעדת "האלפיון העליון", לא מסייעים לה אולי להיות אבן דרך בחייה של משפחה ממוצעת שרוצה ליהנות מחוויות הסעידה למרגלות החוף, אבל קשה להתעלם מהאיכות הלא מתפשרת של המסעדה והצלחתה שלא מובנת מאליה כלל בנוף המטולטל של המסעדנות הישראלית.

כיאה לשמה ובעודה מעין מוסד לפירות ים ודגים באזורנו, המסעדה מציעה בעיקר לובסטרים, שרימפסים ואוסטרים כאשר גולת הכותרת היא הבישול המוקפד אשר נשען על הקולינריה הצרפתית וחומרי הגלם מהטובים בישראל. לקינוח, איך לא, ניתן למצוא את "ביצת הפברז'ה" המפורסמת שנחשבת לאחד הקינוחים המושקעים שנמצא במסעדה ישראלית- מדובר בכדור בדולח מסוכר, ממולא בקציפת וניל, גלידת ערמונים, תפוחים ושקדים מקורמלים המנופח בטכנולוגיה מורכבת. כאמור, התענוג הכולל יגולם בסופו של דבר גם בעת קבלת החשבון.

באיזה חוף? האנגר 24, נמל תל אביב

למול ים

טורקיז

אמנם מסעדת "טורקיז" לא ממוקמת ממש על חולות חוף הצוק הצפון תל- אביבי, אבל גם ככזו אשר משקיפה מעליו ב"טרסה" נפלאה, המסעדה הותיקה שקיימת כבר קרוב לשלושה עשורים מספקת את חווית הסעידה על החוף שחובבי הים כה אוהבים. המסעדה הייתה בעבר חלק מהנוף היפואי, אולם כבר כחמש עשרה שנה שהיא ממוקמת במתחם "סי אנד סאן" היוקרתי עם התמחות בדגים ופירות ים. כאחת הותיקות בתחום הדגה, המסעדה נחשבת מקצועית מאוד, החל בדרך הטיפול בחומרי הגלם וכלה בהגשה (הסברה היא שהיחס המספרי בין הסועדים למלצרים הוא מהגבוהים בתל אביב). חובבי הדגים יתרפקו כאן על קבב לוקוס, מחבת קציצות דגים או ברבוניה. לחובבי הבשר מנת כתר צלעות טלה תשביע ותשמח את החך.

באיזה חוף? רחוב הרצל רוזנבלום 6, מתחם "סי אנד סאן", תל אביב

לטורקיז

חווית הסעידה שאנחנו אוהבים. טורקיז, צילום: יח"צ
חווית הסעידה שאנחנו אוהבים. טורקיז, צילום: יח"צ

פרנצ'סקה

למי שפחות מתחבר לתפריט המושתת על דגים בלבד ומוכן לצאת מגבולות תל אביב, מסעדת פרנצ'סקה הנמצאת בטיילת של העיר הרביעית בגודלה – הלא היא עיר היקב לשעבר, ראשון לציון – היא הפינה עבורכם. לצד האווירה הפסטורלית בחופה היפה של העיר, ניתן למצוא מאכלים כמו לזנית עגל בבשמל, פרמזן ומוצרלה וכן פנה פירות ים או כריך קאפרזה מעולה. ארוחות הבוקר במסעדה מפנקות מאוד אף הן ובמסגרתן תוכלו לטעום ארוחת בוקר מסורתית עם נגיעות מהמטבח האיטלקי.

באיזה חוף? טיילת החוף ,ראשון לציון

לפרנצ'סקה

מסעדג

המוסד חיפאי ותיק קיים כבר קרוב לארבעים שנה בניהולה של משפחת שטרית וממוקם למרגלות חוף בת גלים. המסעדה מציעה מגוון דגים ובשרים במחירים שפויים או עממיים יותר כפי שמעדיפים לכנותם עובדי המסעדה ובמסגרת התפריט ניתן למצוא דגים כמו פורל, בורי ומושט כמו בשרים מוכרים יותר כגון שניצלים או קבבים. באווירת אנטי הפלצנות ניתן ליהנות ממגוון מאזטים וסלטים באופן חופשי. אופציה מצוינת למי שמחפש חוף צפוני שוקק שמושך הן את חובבי הגלישה והצלילה והן את מי שמחפש מחירים הוגנים בהחלט למנות ימיות.

באיזה חוף? מרגולין 29 (חוף בת גלים), חיפה

למסעדג

אורי בורי

קשה שלא להיתקל בצרוף המילים אורי בורי מרגע שהחלטתם לחפש מסעדות מומלצות על החוף. השם כה שגור שגם המרחק הרב לעכו לא ירתיע את חובבי האוכל המושבעים. המסעדה של אורי ירמיאס היא מהמוסדות הקולינריים הבולטים בעכו, ולא בכדי. המסעדה קיימת מאז 1989 ובילתה עשור בנהריה עד שנדדה למחוזה הנוכחי הנחשב לאחד המקומות היפים בארץ – עכו העתיקה ליד החוף. המסעדה ידועה במנות הדגים המצוינות שלה כאשר הבולטות שבהן הן מרק דגים או סלמון מעושן, פילה בייבי בקרמל עם סלק ועוד רבות וטובות. בנוסף למנות המצוינות המסעדה ידועה בשל העיצוב הייחודי שלה שכולל תקרות גבוהות בתוך בניין אבן עתיק ששומר על ייחודו לאורך השנים. האיש שעל שמו נקראת המסעדה ואחראי על שרותה ידוע בתקשורת כאחד השפים החביבים שיש ואני יכולה להעיד ממקור ראשון שיש אמת בפרסום.

באיזה חוף? ההגנה 11, (רחבת המגדלור) ,עכו

לאורי בורי

אידי במרינה

השם אידי ישראלוביץ' הוא כמעט שם נרדף למסעדת דגים. בבעלותו כבר שתי מסעדות דגים מוצלחות – "אידי דגים" שנמצאת באזור התעשייה ו"אידי במרינה" שנמצאת, ובכן, במרינה. המסעדה צמודת החוף נהנית כבר שנים ממוניטין מצוין בכל הקשור לדגים ופירות ים עם דגים טריים שמגיעים יום יום, נוף למרינה האשדודית ועיצוב יפה אך הנגיש שמספקים יחדיו גיחה קלה לחו"ל. מנות בולטות: מטיאס בשמן ובצל, דג מרוקאי ופלטת דגי ים.

באיזה חוף? רחוב אוניון 6, אשדוד

לאידי במרינה

אוהבים קפה? יש לנו כמה שאלות בשבילכם»

הטבות וחוויות בלעדיות מחכות לכם בניוזלטר Quality Time.