חדשות לוהטות: אפי מהסביח פותח פלאפל, שוק האוכל בסנטר במשלוח

העונה הקרה? רחלי קרוט במרקיית הרפאים Souper (צילום: אסף קרלה)
העונה הקרה? רחלי קרוט במרקיית הרפאים Souper (צילום: אסף קרלה)

רגע לפני ארוחת הצהריים שלכם וטוב, גם אחריה - אנחנו כאן עם כל העדכונים החשובים בסצינת הקולינריה המקומית: שף חיים כהן נותן קצת מורשת, בלוגרית האוכל האהובה עושה לכם מרקים והדאבה ההודית האהובה חוגגת יום הולדת

15 בנובמבר 2021

1. וואה וואה: הפלאפל של סביח טשרניחובסקי

נראה שבעולם הפלאפל אין ואקום. הדיו האלקטרוני עוד לא יבשה על הודעת הסגירה של האושר וכבר נפתח ספוט פלאפל חדש. שלט עדיין אין אבל את הלוקיישן כולם מכירים: הקיוסק ברחוב הרצל שאכלס בעבר את ירדן ואושרי ואת המבורגריית סוסו אנד סאנס של עומר מילר. כעת פועל בו דוכן פלאפל מבית היוצר של סביח טשרניחובסקי. תמצאו פה את אפי האגדי ולצדו גם את ליאור הדס (קפה אירופה, הקפיטריה ב-TLV) מרכיבים פיתות באותה מידת קפדנות. "הכרתי את אפי במפגש אסי, וכשהנכס ברוטשילד עלה על הפרק עשינו שת"פ. כל אחד מביא את העולם שלו, אפי את אוכל הרחוב ואני מסעדנות". התפריט בוואה וואה מצומצם אך מספק: פלאפל עם סלט כרוב, עגבניות קצוצות, טחינה, עמבה, פרוסת תפוח אדמה מטוגן ועוד תוספות (22 ש"ח), שקשוקה (24 ש"ח), חומוס בצלחת ומלבי מתוצרת בית (12 ש"ח). סביח לא תמצאו כאן כי הוא כבר מסיפור אחר.
וואה וואה, הרצל 6, תל אביב, ראשון-חמישי 10:30-17:30, שישי 10:30-16:00, שבת סגור

וואה וואה ווי וואה
וואה וואה ווי וואה

2. חדש ב־WOLT: שוק האוכל בסנטר

נודה ולא נבוש, יש לנו פטיש ליריד האוכל בדיזנגוף סנטר. מצד שני הדוחק מרתיע וכבר התרגלנו שהאוכל מגיע הביתה. מכאן אפשר להבין את השמחה לאור החדשות על שיתוף הפעולה בין שני האייקונים התל אביבים, יריד האוכל הוותיק  וחברת המשלוחים Wolt. מעתה תוכלו לצפות מהשליחים עם התיקים בטורקיז לאסוף עבורכם אוכל פרסי, מרוקאי, דרוזי, טבעוני ועוד, ולא רק מדוכן אחד אלא מכמה דוכנים בו"ז. תפריט היריד, ובו יותר מ-150 מנות, יהיה זמין למשלוחים בכל חמישי ושישי החל מיום חמישי הקרוב (18.11). המאכלים מחולקים לפי סוגים ואזורים גיאוגרפיים, הפריטים ילוקטו על ידי עובדי היריד והמשלוח צפוי לנחות בפתח הדלת בתוך כ-30 דקות. תענוג.

וולט ביריד האוכל בסנטר (צילום: ליהי ברוש)
וולט ביריד האוכל בסנטר (צילום: ליהי ברוש)

3. חיים כהן ב־Foodish: שיחה וטעימות

השף חיים כהן לא יורד מהכותרות, לפחות אצלנו. לאחר חגיגות 10 שנים ליפו־תל אביב, פתיחת מסעדה חדשה ועוד, מתארח כהן ב־Foodish – האגף הקולינארי של אנו (בית התפוצות לשעבר). כהן ישוחח עם חוקר הקולינריה רועי ירושלמי על האוכל האורפאלי עליו גדל, על התרגום שלו למטבח העילי והשפה הקולינרית שיצר ואיך הכול מושפע מהאוכל בביתו. המפגש כולל שיחה עם הקהל, יין, טעימה וכניסה למוזיאון. 95 ש"ח.
אנו – מוזיאון העם היהודי, קמפוס אוניברסיטת תל אביב, שישי (19.11), 10:00-12:00, כרטיסים באתר

חיים כהן. צילום: ירון ברנר
חיים כהן. צילום: ירון ברנר

4. חדש ב־Souper: מרקים של רחלי קרוט

לקראת החורף (שמבושש להגיע) Souper נפתח מחדש ומתאבזר באושיית המטבח רחלי קרוט, aka קרוטית. בתפריט החדש של מרקיית הרפאים מבית בראקה האוס תוכלו למצוא את מרק החרירה האהוב של קרוט ומרק שעועית וירקות של סבתא, שניהם צמחוניים, וכן מרק חמוסטה חמוץ וסמיך עם בשר וניוקי סולת ומרק עדשים כתומות סודני טבעוני (48-58 ש"ח). התפריט החדש נוצר בשת"פ עם חברת סוגת. כמקובל במקום, כל המרקים מגיעים כקיט עם בריוש וקראמבל לבחירה.
Souper, הזמנות דרך Wolt ו-Tabit ובאיסוף עצמי ממסעדת מגרב, יגאל אלון 94, תל אביב, ראשון-שבת 10:00-22:00

סודני או חבשי. סופר (צילום: אסף קרלה)
סודני או חבשי. סופר (צילום: אסף קרלה)

5. יום הולדת למונאר

הדאבה ההודית מונאר חוגגת יום הולדת 5, מספר מכובד בסצנה התל אביבית התזזיתית ובכלל. במסגרת החגיגות מוגשת בימי שני (15.11, 22.11) ארוחת טעימות זוגית הכוללת אוטפם, באטר פלאק, אלו מאטר ושאר חשודים מידיים אהובים (320 ש"ח כולל שתיה). יום ההולדת יגיעו לשיאו במסיבת דוסות, בירה מהחבית ודי ג'יי שתתקיים ביום שני (29.11) מ־19:00 עד הדוסה האחרונה. לא רואים אבל אנחנו מנענעים את הראש ומאחלים מזל טוב.
מונאר 

6. Whisky Live 2021

חובבי ויסקי שימו לב: לאחר שנדחתה מפאת קורונה וסגרים תערוכת הוויסקי חוזרת. Whisky live 2021 יאגד תחת כיפת השמיים של גג קניון עזריאלי עשרות בקבוקים נדירים, סדנאות, הרצאות ועוד, בתערוכה שנודדת בין מדינות שהן צרכניות ויסקי מובהקות כגון אירלנד, אנגליה, ארה"ב, הודו ויפן. מתחם הפרימיום עבר שדרוג וכעת הוא מציע לוויסקיהוליקים כבדים מנות מיוחדות, מרחבי ישיבה מעוצבים וטעימות מבקבוקים נדירים. השנה אפשר יהיה לטעום בפסטיבל גם ג'ין איכותי ממזקקות מובילות. מספר המקומות מוגבל, הכניסה מגיל 18 ומעלה.
קניון עזריאלי תל אביב, קומת גג הקניון, רביעי-חמישי (17-18.11), כרטיסים באתר ובטלפון 9066* מ-144 ש"ח, כולל כוס וויסקי מקצועית בשווי 20 ש"ח ושלוש טעימות; כרטיס פרימיום מקנה כניסה למתחם, כוס ושמונה טעימות

ויסקי לייב 2021 (צילום: יניב כהן)
ויסקי לייב 2021 (צילום: יניב כהן)