חדשות אוכל מתפרצות: 3 כוכבי מישלן נוחתים בעיר, קפה חדש בכרם

הולי מולי. הולי צ'יקן (צילום גיל אבירם)
הולי מולי. הולי צ'יקן (צילום גיל אבירם)

אנחנו יודעים שיש חדשות משמעותיות יותר - אבל בטוח שאין חדשות טעימות מאלה: ארוחת שבת בצהריים חדשה באריא, מקום חדש שמתמקד בעופות באבן גבירול וגלידה בטעם גבעתיים. בחיינו

4 באפריל 2022

אירועים ועדכונים

האם זו המסעדה הבאה? | אוהד לוי במייזון קייזר

השופטים אהבו, רושפלד התלהב והמשקיעים נתנו 10 עגול: דקה לפני שהוא אולי נבחר לפתוח את המסעדה הבאה של ישראל, אוהד לוי מפציע לפופ אפ קצרצר בביסטרו מייזון קייזר. השף המוכשר מהערבה – לא לאורך זמן, כפי שמסתמן – יגיש פתיחת שולחן מדברית כמו בערבה, קישואים ממולאים ריזוטו רך ולאבנה מעושנת, עוגת לשון הפר עם מח עצם וציר בקר מצומצם, דג ים קצוץ עם שמן צ'ילי מלוכלך ולחם מהאש (56-88 ש"ח), מנות שממחישות  מה יכול לקרות בחלל שבו מתרחש כרגע הריאליטי.
רוטשילד 7, תל אביב, להזמנות 03-5040567 (מענה החל מהשעה 16:00) ובאתר

רגע לפני הגמר. אוהד לוי (צילום אפיק גבאי)
רגע לפני הגמר. אוהד לוי (צילום אפיק גבאי)

לאנץ' בין איראן לבוכרה | צהרי שבת באריא

במסעדת אריא נמשך המהפך שהחל בהעברת המושכות מידי השף גיא גמזו למושיקו אברהם, מי שהיה סו שף שלו (לא לדאוג, גמזו עדיין בתמונה). תפריט טעימות חדש המוגש בשבת בצהריים (12:00-16:00) משקף את אריא העכשווית, המאופיינת בהשפעות מהמטבח האיראני והבוכרי עליו גדל אברהם, בפרשנות אישית ובשילוב חומרי גלם מקומיים. לדוגמה: בייבי קישואים בלאדי צלויים על פחמים מוגשים על לאבנה עיזים, נוני טוקי קימל וכמון ממולא בבשר קצוץ מתובל בבצלים ונענע, שישברק גבינות מלוחות עם קציפת יוגורט, סלט פטוש, פרוסות דג ים ועוד. לאחר פתיחת השולחן מוזמן כל אורח לבחור מנה עיקרית אישית, למשל פילה מוסר מיושן וארטישוק ירושלמי צלוי בחמאה חומה, קציפה ירושלמית וציר עוף חום; קבב שפונדרה וחציל בלאדי על פחמים, טחינה נוסח שיראז, ירק עונתי ופיתה זעתר ועוד. 210 ש"ח לאדם.
אריא

הכנה לשנ"צ. אריא (צילום גל זהבי)
הכנה לשנ"צ. אריא (צילום גל זהבי)

אבנר חוזר | רוטנברג

פתיחת עונת הטיולים בארץ מסמנת את שובו של אבנר, בר היין העונתי מבית מסעדת רוטנברג. הבעלים הילה רונן סהר ויזהר סהר הגדירו מרחב קליל ולא מחייב תחת כיפת השמיים לעצירה לכוס או בקבוק יין ומנות אזוריות ועונתיות, למשל סקונס מנצ'גו עם ריבת עגבניות שרי, קרם פרש ובזיליקום; קצ'יו א-פפה כרישה; רוסט פרה של משק שניידר בדמי גלס, סלק כתום מעושן ורוטב ירוק ועוד (35-95 ₪). נוף הרי הגלעד ברקע – פרייסלס.
חצר גשר הישנה (ליד קיבוץ גשר ובמתחם מסעדת רוטנברג), שני-שישי מ־17:00, 053-9443272

אביב הגיע אבנר בא (צילום יח"צ רוטנברג)
אביב הגיע אבנר בא (צילום יח"צ רוטנברג)

מישלן בא לעיר | American Express Dining Experience

שמי העיר מעולם לא היו נוצצים יותר: נבחרת שפים מעוטרת כוכבים מגיעה לארץ לארבעה ימים בלבד במסגרת המותג הקולינרי של חברת אמריקן אקספרס, המתמחה באירועים יוצאי דופן (ארוחות מישלן במסעדה צפה על נהר ההדסון בניו יורק, במגרש כדורגל ובחללים לא קונבנציונליים). השף בעל שלושה כוכבי מישלן Paolo Casagrande ממסעדת Lasarte בברצלונה והשף פטיסרי Antonio Bachour, המחזיק בארבע מסעדות במיאמי ובתואר השף פטיסרי הטוב בעולם מטעם מגזין Esquire, יחברו לשף רז רהב (OCD) לסדרת ארוחות בלופט המשקיף על רצועת החוף. הארוחה כוללת שלושה פתיחים, שתי מנות ראשונות, שתי עיקריות ושני קינוחים. מחיר: 650 ש"ח לאדם. 5-8.4 (שלישי-שישי).
הזמנות באתר

השף פטיסרי הטוב בעולם (צילום יח"צ אמריקן אקספרס)
השף פטיסרי הטוב בעולם (צילום יח"צ אמריקן אקספרס)

פופ אפ בשר חדש | רידיפיין מיט

חברת הפודטק המצליחה מציעה לראשונה את מוצרי הבשר החדש להכנה ביתית ומציינת את המאורע בפופ אפ חגיגי. קבב בסגנון טלה, נקניקיות מרגז והמבורגר פרימיום זמינים מהיום בקצביות מובילות בארץ, ביניהן Opriel butcher shop בשוק והקצביות של אהרוני בשינקין ובנווה אביבים. בפופ אפ יוגשו קורן דוג עם קטשופ פלפלים ורטבים, קבב ים תיכוני בלאפה עם טחינה ירוקה וסלט ופיתה צ'יזבורגר (20-30 ש"ח) עם אופציה למנות על טוהרת הטבעונות.
השומר 1, תל אביב, שלישי ורביעי (5-6.4)

פופ אפ בשר חדש (צילום יח"צ)
פופ אפ בשר חדש (צילום יח"צ)

 

עוף קדוש | הולי צ'יקנס

לאחר תקופה ארוכה שבה החלל באבן גבירול פינת קפלן עמד ריק, ההבטחה שבפוסטרים שנתלו על הוויטרינות מתממשת וספוט חדש של עוף צלוי נפתח. כנפיים, שוקיים וקוביות עוף בציפוי פריך עם רטבים מתוצרת בית (39-55 ש"ח), קריספי צ'יקן בורגר בלחמנייה עם ביצת עין, בצל מטוגן וטופינגז לבחירה (54 ש"ח), סיגר פרגית עם טחינה ומטבוחה (46 ש"ח), כריכי עוף, סלטי עוף ועוד מוגשים באווירת אוכל רחוב שמותאמת ללוקיישן הקרניבורי. ברקע ניצב רוטיסרי שמפיץ ניחוח מעורר תיאבון של עוף צלוי, שנמכר כשלם ובחלקים עם שתי תוספות לבחירה (48-98 ש"ח). הבעלים מבטיחים שבתום ההרצה שעות הפתיחה יתארכו אל תוך הלילה, למקרה שאתם בסביבה במוד מאנצ'יז כבד.
אבן-גבירול 20  (פינת קפלן 1), תל אביב, ראשון-חמישי 11.00-23.00, שישי 10.00-15.30, שבת סגור, 054-3992399

שומעים את הקראנץ'? (צילום גיל אבירם)
שומעים את הקראנץ'? (צילום גיל אבירם)

פחמימות בדיזנגוף | לחמים

דיזנגוף מקבל גושפנקא רשמית כמוקד קולינרי עם פתיחת סניף חדש של מאפיית לחמים. קרואסונים פריכים, באגטים ולחמים, עוגות, מאפים מלוחים ומתוקים ושאר חשודים מידיים אהובים – כולם נמצאים שם וקוראים לכם לבוא.
דיזנגוף 134, תל אביב, ראשון-חמישי 07:00-21:00, שישי 07:00-15:00, שבת סגור, 03-5618111

קפה חדש בכרם | לונה

בכרם התימנים בואכה שוק הכרמל נפתח קפה לונה, מקום קטן שמתמקד במשקאות קפה דור שלישי ונגזרותיו: אספרסו, מקיאטו, אמריקנו וקורטדו לצד צ'אי, שוקו ופרנץ' ונילה (8-17 ש"ח). תפריט אוכל קטן מציע כריכים מתוצרת בית (16/26 ש"ח), עוגות ועוגיות. ומי שנשאר רעב מוזמן להתקדם כמה צעדים ולערוך השלמות אצל הבן של הסורי.
בית יוסף 23, תל אביב, ראשון-חמישי 08:00-18:00, שישי 08:00-16:00, 054-7474250

קפה לונה (צילום עמנואל הרניק)
קפה לונה (צילום עמנואל הרניק)

מזרח תיכון עילי | מידל איסט

ספוט אוכל רחוב חדש מבקש להעניק למנות הדגל של המטבח הישראלי־מזרח־תיכוני טיפול פרטני. תפוחי אדמה מקורמלים בצלייה איטית, מטבוחה שבושלה שש שעות ועוד משמשים בסיס לפלאפל וסביח המוגשים בשלוש גרסאות, בפיתה, לאפה וסלט (25-36 ש"ח). אפשר להוסיף צ'יפס טמפורה (18 ש"ח) ולאכול במקום או במשלוח דרך תן ביס.
יגאל אלון 94, תל אביב, ראשון-חמישי 09:00-21:00, 054-6204995

מידל איסט (צילום דוד ששון)
מידל איסט (צילום דוד ששון)

חדשות הגלידה

מטיילים עם בוזה

ועוד לקראת פתיחת עונת הטיולים: רשת מלונות מטיילים מציינת בימים אלו 15 שנים (וגם שישה מלונות ומתחם קמפינג) בשת"פ עם בוזה, המייצרת לרגל המאורע גלידה בטעם "מטיילים" המבוסס על "לילות ביירות", גלידת שמנת בתוספת פיסטוק, סולת ומי זאהר, טעמים המייצגים את הגליל. המהדורה המיוחדת נמכרת בכל סניפי בוזה ובינינו, יש יסוד סביר להאמין שבגליל על רקע הנוף היא טעימה יותר מאשר בתל אביב.

טעם של טיול בגליל (צילום יח"צ בוזה)
טעם של טיול בגליל (צילום יח"צ בוזה)

בטעם גבעתיים

השכנה ממזרח חוגגת 100 שנים וזוכה למחווה חמודה: טעם המאה – טעם חדש מבית רשת גולדה, שמבוסס על גלידה בטעם ביסקוויטים, שוקולד ונשיקות מרנג עם רוטב בייגלה מלוח, שילוב הטעמים האהובים ביותר על ידי תושבי גבעתיים. המהדורה המוגבלת תימכר בסניפי בורכוב ודרך השלום בגבעתיים, ובפסח בגרסה כשרה.

טעם המאה גולדה גבעתיים (צילום הגר עמיבר ואביב טישלר)
טעם המאה גולדה גבעתיים (צילום הגר עמיבר ואביב טישלר)