המבורגר הפופ-אפ של DePi, הצמצום של פיפי'ז ועוד חדשות אוכל

נכון שיש לכם מקום לעוד המבורגר? ריפ   (צילום יעקב בלומנטל)
נכון שיש לכם מקום לעוד המבורגר? ריפ (צילום יעקב בלומנטל)

הבר הקולינארי משיק בלון ניסוי עסיסי במיוחד, מלון הילטון מחליף מסעדת סושי אחת באחרת, הבאן מי עובר דירה, השפית יפעת תבואה מקטינה מנות והסיחים בשווארמה וויסברג חזרו להסתובב. אם זה חדש וטעים וקורה בתל אביב - זה בטח איפשהו ברשימה הזאת

27 במרץ 2024

שום עניינים לא חזרו לשום מקומם, אבל העולם ממשיך לנוע וסצינת הקולינריה המקומית מנסה להישאר עם הראש מעל למים. עסקים ותיקים משנים מצב צבירה והיקף מנות, מסעדות יוצאות לפופ-אפים הרפתקניים והחדשים הם בעיקר סניפים. כן, זה כמו משחקי הרעב רק שכולם באמת רעבים. ואנחנו כאן כדי לעשות לכם סדר בכל הבלגן הטעים הזה.

>> שף גיא פרץ (ואמא מימי) מכינים סטריט פוד מרוקאי לתושבי צפון ת"א
>> מסעדה שהיא מסורת ומסעדה שהיא של אבא. זאת העיר של אורי עשת

ריפ בורגר | פופ אפ 1

משהו טוב קורה בצומת יהודה הלוי ונחלת בנימין: אנשי הבר DePi משתלטים על הפינה ופותחים בה מקומות חדשים – Verra, בר וחנות יין המתמקד ביינות טבעיים, ובית קפה חדש שייפתח בעוד כחודש. בחלל הריק לעת עתה הם מעמידים המבורגריית פופ אפ בשם ריפ. "הכנו ב-DePi המבורגר שמיועד למשלוח, ונשיק אותו בפופ אפ כדי שהקהל יכיר ונוכל לדייק את המוצר", אומר אורי וילדר מקבוצת הבעלים. הקציצה המיוחסת, 220 גרם בשר מפרות מבכירות שמגיע מקצביית אומצה בשוק, נמכר בשלוש גרסאות: רגיל, צ'יזבורגר וספיישל (54 ש"ח). בשלב זה אמור הפופ אפ לפעול במשך חודש עד לפתיחת בית הקפה, אך אם ההצלחה תהיה אכן מסחררת – ייתכן שהזמני יהפוך לקבוע.
יהודה הלוי 44, ראשון-שבת, 12:30-22:30

מעכשיו, לא רק מנות כאלו. DePi (צילום: איתמר גינזבורג)
מעכשיו, לא רק מנות כאלו. DePi (צילום: איתמר גינזבורג)

סושי הולך וסושי בא | אונמי הילטון

כשנתיים לאחר פתיחתה, מסעדת יאקימונו הכשרה במלון הילטון נסגרת. בכך נסגר הגולל על המותג הוותיק שמתחלף במותג ותיק לא פחות – סניף של מסעדת אונמי, היפנית האהובה שקיימת כבר יותר מ-25 שנים. בתפריט החלבי-דגי-כשר תמצאו גיוזות, שיפודי ירקות ודגים בגריל, סושי, סשימי וניגירי וכמובן את מנת האגדאשי טופו המיתולוגית. בשעות הצוהריים באמצע השבוע (12:00-16:00) מוגש תפריט עסקי הכולל מנה ראשונה ועיקרית ב-120/135 ש"ח.
הירקון 205, ראשון-חמישי 12:00-22:00

אל תגעו לנו באגדאשי טופו. אונמי הילטון (צילום מעמוד האינסטגרם onami.hilton.tlv)
אל תגעו לנו באגדאשי טופו. אונמי הילטון (צילום מעמוד האינסטגרם onami.hilton.tlv)

עובר דירה | באן מי נונג

בתחילת החודש דיווחנו על כך והנה זה קורה: באן מי נונג במקומו החדש ייפתח מחר (חמישי). המזללה האסיאתית מתמקמת ברחבה שמול בית המכס באותן שעות בינתיים (בקרוב המקום יפעל גם בשבת) עם הסנדוויצ'ים המשגעים, פו, כיסנים סקסיים ומנות חדשות ששפית לילך רווה מבטיחה להוסיף לתפריט. בואו רעבים.
הרכבת 18, ראשון-חמישי 11:00-23:00, שישי 11:00-16:00, שבת סגור

בית חדש לסנדוויץ' הווייטנאמי. באן מי נונג (צילום: חיים יוסף)
בית חדש לסנדוויץ' הווייטנאמי. באן מי נונג (צילום: חיים יוסף)

מתקטן ומתהדק | פיפי'ז

"בגלל התקופה, כשהכול כבד וגם עליי כבד, אני מרגישה צורך להקליל את העניינים", מסבירה השפית יפעת תבואה את השינוי העתיד להתחולל בפיפי'ז, האסיאתית הקטנה־גדולה שלה בשוק לוינסקי. התפריט נותר כמות שהוא, וריאציה מלאת דמיון ותעוזה על מטבחי אסיה, אך הקונספט משתנה למעין טאפאס אסיאתי: הר גאו שרימפס, אגרול ירקות אורגניים, סאנדו שניצל דג ועוד מנות קטנות וסקסיות, וגם הראמן המיתולוגי שיוגש בשני גדלים – גדול ומיני. המחיר מתכווץ אף הוא (26-88 ש"ח) כדי שתוכלו להזמין כמה מנות מבלי להתבאס על הפומו. לתפריט האלכוהול יתווספו יינות לבנים וקוקטיילים ובקרוב ימי הפעילות יוארכו לכבוד שעון הקיץ.
זבולון 5, משלישי (2.4)

מתאים למצב ולקיץ. פיפי'ז (צילום דן פרץ)
מתאים למצב ולקיץ. פיפי'ז (צילום דן פרץ)

סיר לשבת ושווארמה ליומיום | בלאדי שיק

בעוד ביתו שביישוב מתת נמצא בסכנת שיגורים מלבנון, שף ארז קומרובסקי מרכז את האנרגיות בבלאדי שיק: בשווארמה וויסברג הסיחים שוב מסתובבים לאחר חמישה חודשי סגירה כפויה, ובתנור מנמנמים סירים לארוחת חורף משפחתית – סיר אורז שיראזי עם קציצות עוף, לימון וארטישוק ירושלמי שיצר הקולגה שף גיא גמזו (הלנה, שה ויוי), ושלושה סירים חדשים של בלאדי שיק לשבת – חמין סורי עם שוקי עוף ושפונדרה, חיטה, חומוס ותמר מג'הול; חמין אוקראיני עם שפונדרה, שעועית לבנה, גריסים ותפוחי אדמה; וסיר ג'חנון באלאדי שחום ושזוף. לא דקה מוקדם מדי כי במצב הנוכחי למי יש חשק לבשל. 295-375 ש"ח.
מנחם בגין 121 ובאתר

סיר לשבת. בלאדי שיק (צילום יח"צ)
סיר לשבת. בלאדי שיק (צילום יח"צ)

כמו ויסקי לאומאמי | פופ אפ 2

בעוד שת"פ מסקרן בין ויסקי וקולינריה יצרו מותג הוויסקי ג'וני ווקר ושף קאי קובאיאשי ממסעדת Kei הממושלנת בפריז את Johnnie Walker Blue Label – Elusive Umami, מהדורה מוגבלת ויוקרתית ובמרכזה אומאמי, אותו טעם חמקמק וממכר. לרגל השקת המהדורה בארץ תתקיים סדרת ארוחות שבהן יביאו מיטב השפים את פרשנותם לאוממי בארוחת טעימות נוצצת – חיים כהן יארח את השף רוקו (קובי שיניאן), מוטי טיטמן (מלגו ומלבר) יתארח אצל שף ברק חסן בהוטל מוטיפיורי ועוד שמות מהאיי ליסט. בארוחות ישולב קוויאר מקיבוץ דן כטאץ' של גאווה ישראלית, מה שקצת מסביר את המחיר – 495 ש"ח לאדם.
הזמנות באתר

ויסקי וקוויאר, מה רע? (צילום דיאג'יו העולמי)
ויסקי וקוויאר, מה רע? (צילום דיאג'יו העולמי)

כמו מוגז קטן לקינוח | פופ אפ 3

גם כאן משקה חובר לקולינריה, והפעם זוהי סדרת הקפסולה של Perrier שעיצב מעצב העל פיליפ סטארק, לרגל חגיגות 160 שנה למותג המים המוגזים. המאורע החגיגי יצוין בשיק פריזאי בבית הספר לבישול דנון – שלושה ימי שישי ובמרכזם מאפים בהשראת הבקבוק המעוצב והבועות הקופצניות, למשל קרואסון ברולה עם אגסים וקרם ברולה, פלאן פריזאי, קרואסון במילוי קרם וניל ועוד יצירות מופת כמו שיודעים להכין בדנון.
התערוכה 3, נמל תל אביב, שישי (5.4, 12.4, 19.4), 08:00-15:00

רואים את ההשראה? פופ אפ פרייה בדנון (צילום קובי מהגר)
רואים את ההשראה? פופ אפ פרייה בדנון (צילום קובי מהגר)

פיצה במבצע | פאפא ג'ונס

פאפא ג'ונס חוגגת משיקה את הסניף ה-30 במספר בארץ, במדרחוב בזיכרון יעקב למקרה שתהיתם. לכבוד המאורע מכריזה הרשת על תפריט ספיישל של מנות ב-30 ש"ח בלבד – פיצה אישית ותוספת, ספייסי רולז, הוט פאפאס, פפרוני רול, פפיוני שום פרמזן, שוקולד קראנץ רול, רולס בייגלה מלוח ועוד ועוד. לכל משלוח יצורף כרטיס גירוד עם הפתעות שוות, ממנוי פיצה לשנה ועד פיצות מיוחדות, מנות נלוות וקינוחים מפנקים.
מיום שני (1.4), להזמנות

יום הולדת שמח פאפא ג'ונס (צילום אמיר מנחם)
יום הולדת שמח פאפא ג'ונס (צילום אמיר מנחם)

מחוץ לעיר

פופ אפ יין וספוליאטלה

בית הייצור הארטיזנלי "פסטה דלה קזה" מארח יקבים ישראלים לפופ אפ יין ודברים טובים. בקבוקים במחירי יקב וכוסות במחיר ידידותי מיקבי עגור, נחמני, אנדרדוג, יקב אוריה, ליבנה, פינטו ועוד ילוו פחמימות ממכרות, בעיקר פוקאצ'ות לוהטות וספוליאטלה קטנים, פריכים ונפלאים במילויים חדשים – גם מלוחים! – שיגרמו לאיטלקים להוריק מקנאה. אם יש לכם זמן פנוי גשו ותודו לנו אחר כך.
דרך אפק 4, כפר סבא, שישי (29.3), 10:00-14:00

מצדיק יציאה מהעיר. הספוליאטלה של פסטה דלה קאזה (צילום יח"צ)
מצדיק יציאה מהעיר. הספוליאטלה של פסטה דלה קאזה (צילום יח"צ)

MOSES בנתב"ג

לידיעת הנוסעים לחו"ל: מסעדת MOSES AIR מבית BBB תיפתח השבוע בטרמינל 3 בהשקעה של 4.5 מיליון ש"ח. לצד ההמבורגר האיקוני, סלטים, טורטיות ומנות צמחוניות וטבעוניות יוגשו קוקטיילים, יין ומשקאות אלכוהוליים כמקובל בשדות תעופה מובילים בעולם. את האוכל אפשר לקבל בטייק אוויי ולשלוף כשהדיילות מחלקות חמגשית. קנאת שאר הנוסעים מובטחת.

מוזס אייר (צילום רונן לוי) 
מוזס אייר (צילום רונן לוי)