חוזר לתחייה: רחוב אלנבי משתנה ונפרד מהתדמית הבעייתית

תשכחו מהסליז: ברים חדשים לוהטים, שוק אוכל עתידי וענק - האם רחוב אלנבי בדרך להיפרד לנצח מהדימוי הבעייתי שדבק בו? וגם - 6 ברים מומלצים לבילוי ברחוב

אלנבי. צילום: זיו שדה
אלנבי. צילום: זיו שדה

פרשת אלנבי 40 הזכירה לשועלים הוותיקים איך הפך רחוב אלנבי מסמל של חיי הלילה הנכונים בימי אלנבי 58 העליזים של הניינטיז; לאזור דמדומים מלא במועדוני חשפנות, סמי פיצוציות וסלקטורים מפוקפקים עם קוקו, שמציתים את דמיונו של יאיר לפיד של האקדמאים, גדי טאוב. אבל לצד מוקדי הסליז הבלתי מבוטלים אי אפשר להתעלם מהשינויים שעובר הרחוב בשנים האחרונות. פתיחתו של הבר־מסעדה החדש הנילוס מסמנת את התפשטות התופעה עד לקצה הצפוני המושמץ של הרחוב, הרבה מעבר להרי החושך. שוק אוכל מקורה ענקי צפוי להיפתח בקרוב בבניין מאייר שבפינת רוטשילד־אלנבי, ופרויקטי בנייה יוקרתיים נבנים באלנבי־בן יהודה, באלנבי־הכובשים ובשוק בצלאל.

אלנבי. צילום: זיו שדה
אלנבי. צילום: זיו שדה

“אני מעריצה מושבעת של אלנבי", מסבירה אלין לב־הר, שהקימה את קפה שלג לפני שש שנים. מאז התרחבה לפנסיון יריחו שממולו, ולאחרונה פתחה עם מורן אלון (ג'וז ולוז) את הנילוס המדובר, הנ"צ הצפוני ביותר שהיפסטרי העיר מוכנים להגיח אליו, חוץ מבניין גילמן. “התקרית באלנבי 40 עודדה אותנו עוד יותר לתת קונטרה למה שמתרחש פה בלילה. אני מאמינה שעסקים של אנשים טובים הם אלה שמשנים אזורים ויוצרים ג'נטריפיקציה. כמו שקרה למשל באזור של התחתית".

אלנבי. צילום: זיו שדה
אלנבי. צילום: זיו שדה

ליאור הרגיל, בעליו של בר המנזר הוותיק שפועל ברחוב יותר מ־20 שנה, יודע שהאזור הוא כמו זיקית. לאחרונה, אפילו המוסד הוותיק ניער מעט את האבק, כששינה את תפריט האוכל שלו. “זה תמיד היה אחד הרחובות הכי דינמיים שיש, כי הוא נקודת חיבור בין מרכז תל אביב לדרום תל אביב", הוא מסביר. "אלנבי מאפשר למקומות שכירות נורמלית ושעות פעילות נורמליות, אז הרחוב תמיד היה אבן שואבת ותמיד יהיה. בהליכה של פחות מקילומטר אתה יכול לקבל כל מה שאתה רוצה, לכל קהל. זה הקסם של הרחוב הזה, שהוא הכל". לב־הר מוסיפה: "מבחינה אדריכלית, חלק מהמבנים הם לשימור, כך שאם מקפידים להוריד את הפיקוסים ולעקוף חזיתות אסתטיות, זה פשוט רחוב מקסים".

המנזר. צילום: יולי גורודינסקי
המנזר. צילום: יולי גורודינסקי

6 ברים מומלצים לבילוי ברחוב אלנבי

למרקדים | ספוטניק

ללא ספק אחד הספוטים הכי יפים בעיר, ובהתאם מאכלס גם אנשים יפים שלרוב זזים יפה ושותים יפה. לעולם לא תרגישו שייכים.
אלנבי 122

למוזיקליים | פסאז'

המחבוא התת קרקעי הוא חלל הופעות נהדר למי שלא הצליח לטפס במדרגות של האוזןבר, והתעייף מהעמוד של הלבונטין 7.
אלנבי 94

לחדשנים | נילוס

על חורבות קפה מוגרבי הוקם המקום הכי חדש, הכי פרש והכי קרוב לים – עם אווירה נשית רותחת.
אלנבי 33

לחברים | רוקוקו

הפנטזיה של "חופשי על הבר", מקום שבו כולם מכירים את שמכם, תופסת תפנית. עזבו את השם, כאן כולם יודעים איזה תרופה פסיכיאטרית אתם לוקחים.
אלנבי 99

לעייפים ורעבים | מנזר

במנזר הוותיק תמצאו בירה זולה ואנשים שהיו שם עוד כשחצי ליטר עלה לירה. אבל זה לא לא לא, לא כולל שירות.
אלנבי 6

לאמריקאים בנפשם | צ'ייסר

החספוס וניסורי הדיסטורשן הופכים את הצ'ייסר למנה הגונה של "עשו את אמריקה נהדרת שוב".
אלנבי 4