סגירת שדה דב

ועכשיו תיפרדו יפה מהחוף הכי יפה בישראל

ההחלטה על פינוי נמל התעופה שדה דב היא סופית ורשמית, אבל יש סוגיה אחת שכולם הזניחו: הריסת חוף שדה דב

פעם היה כאן שדה תעופה. חוף רידינג/שדה דב (צילום: שאטרסטוק)
פעם היה כאן שדה תעופה. חוף רידינג/שדה דב (צילום: שאטרסטוק)

לאחר מאבק ארוך ומתמשך, ההחלטה היא סופית – נמל התעופה שדה דב אשר נמצא בצפון העיר תל אביב יפונה ובמקומו תיבנה שכונה חדשה. קבוצות האינטרסים שניסו להשפיע על ההחלטה לכאן או לכאן היא אינסופית: בעלי הקרקעות הפרטיות שיוכלו כעת לממש את נכסיהם, בעלי הנדל"ן הסמוכים לשדה דב שייהנו מגישה ישירה לים, בעלי הנדל"ן המרוחקים יותר שערכו ירד עקב מלאי הדירות החדש שיבנה, איגודי עובדים, חברות התעופה, מלונות העיר אילת ועוד ועוד.

פירוק שדה דב משמעותו הריסת שדה נגיש שהיה חלק ממרקם החיים בתל אביב. די לראות את זוגות האופניים החונות מחוץ לשדה בשביל להבין שזה סוף עידן עבור האנשים שבחרו לגור בתל אביב ולעבוד בדרום הארץ, הרופאים הטסים לסורוקה וקציני חיל האוויר שעולים על טיסות התובלה מוקדם בבוקר. העברת פעילות שדה דב לנתב"ג, חלקה ככל שתהיה, לא תהווה תחליף ותאלץ את אותם אנשים להתנייד במכונית וליהנות מהפקקים שבדרך.

אך יש עוד משמעויות לסגירת שדה דב שאינן עולות בדפי העיתונים ולא מגובות על ידי קבוצות אינטרסים כאלה ואחרות. בראש ובראשונה מדובר בפרידה מאחד החופים היפים של ישראל – חוף שדה דב. בין שדה דב לים נמצאים חוף וטיילת יפהפיים שהגישה אליהם אפשרית רק באופניים או בהליכה ברגל מחוף תל ברוך או מנמל תל אביב. שלא כמו יתר חופי תל אביב, החוף אינו הומה אדם, גם לא בסופי שבוע, ופוקדים אותו מתרחצים ומשפחות שנהנים מהשקט. החוף מאופיין בשוניות ובלגונות קטנות ומזמינות, ומדי פעם אפשר ליהנות ולהתפעל מהסירות שחוצות על קו האופק וממחזה המטוסים הממריאים. סגירת שדה דב משמעותו שהחוף יהפוך לעוד אחד מחופי תל אביב, רועש, מסחרי והמוני.