ברביעי הקרוב: חתונה ממבט ראשון מגיעה לפלורנטין

השופט, אתה לא רואה שהוא בסובלימציה אדיפלית? "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)
השופט, אתה לא רואה שהוא בסובלימציה אדיפלית? "חתונה ממבט ראשון" (צילום מסך: קשת 12)

הטירוף סביב "חתונה ממבט ראשון" מרקיע שחקים: קולנוע קנדה יערוך ברביעי הקרנה של הפרק בזמן אמת עם פרשנות בשידור חי וקללות מהטריבונה. הדר חזן מסבירה מדוע

19 ביולי 2021

אף פעם לא הייתי ילדה של ריאליטי. בתור ילידת 99' גדלתי לתוך הרכילות הבלתי מתווכת של הרשתות החברתיות, בין ההתמוטטויות הפוטוגניות של ליהיא גרינר בסטורי לסכסוך המתוקשר של בן אל תבורי ואם ילדיו באדיבות ישראל בידור. העולם מתקדם והפוליטיקלי קורקט מצמצם את מבחר הפורמטים של בידור נמוך אותם ניתן לצרוך בלי רגשות אשם. "חתונה ממבט ראשון" היא בין התוכניות היחידות שהביסו את ענקיות הז'אנר בדרך לליבו של הדור החדש.

"חתונה ממבט ראשון" – או כדי לעצבן, "חתונמי" – פורטת על כל מיתרי הלב החשובים של התל אביבים: דייטינג, טיפול ורחמים עצמיים. היא לוקחת סיפור מוכר של גבר-פוגש-אשה, ודוחפת לו סטרואידים משל היה הומואית בשירותים של הפיי בשישי. מעל כל הטרגדיה הידועה מראש הזו מנצחים המומחים שעם כל הרצון הטוב עושים את הפעולה ההפוכה בדיוק מטיפול: לוקחים אדם סביר, והופכים אותו למשוגע על ידי הטלת ספק בתפיסת המציאות שלו תוך שימוש אגרסיבי במידע אישי ורגיש אודותיו.

התמה העיקרית אצל רוב הזוגות בתוכנית היא כזו: מתחתנים, האישה מרוחקת, מסרבת לישון עם הגבר, הגבר חרמן, הוא פורק את זעמו בטסטות ומתלונן עליה תוך שימוש אלים ומעוות במילה "אינטימיות". האשה נקראת לשיחת נזיפה בה היא נדרשת להתמסר לתהליך, או בלשון העם "למה את לא נותנת לו? אולי רק תמצצי?"; כמובן שגם על הגברים מופעל מכבש גסלייטינג לא מבוטל לפעול נגד האינסטינקטים שלהם פעם אחר פעם.

פורטת על כל מיתרי הלב החשובים של התל אביבים. חתונה ממבט ראשון (צילום: קשת 12)
פורטת על כל מיתרי הלב החשובים של התל אביבים. חתונה ממבט ראשון (צילום: קשת 12)

אז למה לעזאזל "חתונמי" מנצחת את ענקיות הפריים טיים וממצבת את מעמדה כפיסת תרבות לגיטימית שבה דשים גדולי הפרוגרסיבים בקבוצת הפייסבוק "להט"בים צופים בחתונה ממבט ראשון"?

"חתונמי מאפשרת לנו להיכנס לנבכי נפשם של אנשים שלא מכבר התאמנו איתם בטינדר או שתינו לידם באוגנדה. היא משקפת לנו את חיי האהבה הפאתטיים והביזאריים שלנו, בתקווה הפרוידיאנית שבה הגבר של חיינו יכרע ברך מול הפסיכולוגית שלנו ויצהיר שתסביך האם וחרדת הקשר שלו מאחוריו ואנו בדרך לעתיד משותף, אין רווק.ה מעל גיל 30 באיזור חיוג 03 שלא נתקל.ה במלהקת של "חתונמי" במרחב וירטואלי כזה או אחר ולכן אין מנוס מלהיות מושקעים רגשית ב"תהליך" האמיץ והכנה של המשתתפים ששמים נפשם בכפייהם של מפיקים של הערוץ המסחרי הגדול בארץ.

הצפייה שלי ב"חתונמי" היא בבחינת משחק כדורגל: התכנסות, כיבוד קל, אלכוהול, וניפוח חריף מפרופורציות של מה שקורה על המסך, כולל צעקות "הוא משליך עליה את לא רואה???" על המומחים, משל היו שופט שביכולתו להוציא כרטיס אדום, וכמובן שירת יציעים כגון "מאור בן זונה" במקרים של זיהוי גבריות רעילה מעבר לקו הגנה.

את האנקדוטות היומרניות לגבי נפשם של המתמודדים אני חולקת עם חבריי לצפיה וברשתות החברתיות, וכתוצאה מבדיחה שהתבדחתי עם חבריי בקולנוע קנדה, הוחלט שנקרין לחברים את הפרק בזמן אמת בתור בילוי נישתי היפסטרי, וההיענות הייתה מפתיעה אפילו בקרב המגזר הגברי סטרייטי לא עלינו. לכן ביום רביעי, 21.7, ישודר הפרק של חתונמי בקולנוע קנדה עם קומנטרי חי שלי. מוזמן כל מי שחשקה נפשו בבילוי חברים עם טראש בתצורתו המשובחת ביותר.

>> חתונה ממבט ראשון לייב, רביעי 21:00, קולנוע קנדה