היה לה חזיון מדויק למסיבה אחרי הקורונה. עכשיו היא מפיקה אותה

נרקיס טפלר. צילום: דוויד חברוני
נרקיס טפלר. צילום: דוויד חברוני

"טיים אאוט\טיון אין", מדור חדש ובו נעלה לעמדה די-ג'יי מקומי שיספר על הדרך שעשה, האהבות המוזיקליות שלו והשפעות שנת הקורונה. והשבוע: נרקיס טפלר שעובדת על אינסוף מיזמים חדשים, מתלהבת מהדור החדש בסצינה ומספרת על הפעם שכמעט עשתה תאונה בגלל יסמין מועלם

27 באפריל 2021

טיון אין עם נרקיס טפלר \\ נותנת במה לדור העתיד

תעודת זהות

נרקיס טפלר (35), מתקלטת ומפיקה ליינים אבל גם כותבת תסריטים, מביימת ומכינה סרטונים לעסקים. תקופת הקורונה נתנה לה את הזמן לדייק את מה שהיא רוצה לעשות ולסדר את המחשבות בכלל.

"אבא שלי היה מעיר אותנו בשבת בבוקר עם פרדי מרקורי ומוזיקה קלאסית. הוא לא ניסה להעיר אותנו בהכרח אבל זה היה בווליום מאוד חזק ובכלל המוזיקה תמיד הייתה שם, בבית. התקליטים בתקופה הזו היו באווירת רוק סבנטיז ורק אחר כך בגיל יותר מאוחר נחשפתי לעוד סגנונות. כשהגעתי לתל אביב בגיל 18, למסיבה של הפאג, הבנתי שזו המוזיקה שלי והתחלתי לעבוד בתור יחצ"נית במסיבות קוויריות. אחרי פעמיים כאלו, כבר ידעתי שאני חייבת להיות בעמדה ולשים את המוזיקה למרות שעדיין לא ניגנתי האוס או שבכלל ידעתי איך לקרוא לסגנון שלי".

למצוא את הדבר הגדול הבא

"היה לי ליין באשמורת, ואז בדלי ובברקפסט ומתישהו שם התחיל החלום גם להפיק פסטיבלים וזה התגשם ׳בבורדליין׳ שעשיתי באוזן בר וב'איביזיבי' שעשיתי עם אליעזר במדבר. שם הבנתי שאני גם מאוד אוהבת הרכבים חדשים, דברים ראשוניים שעוד לא התפוצצו והבאתי את ביטפוט (אודי נאור) ואת WC – ידענו שיש שם משהו וזו הייתה הזדמנות להכיר אותם לקהל חדש. גם את נוגה ארז הבאתי לברקפסט. אני אוהבת לראות איך הדברים קורים, איך אנשים צומחים ולתת הזדמנויות לאמנים ליצור מתוך מקום שמעודד אותם ומאמין בהם. אני תמיד רוצה ליצור איוונטים לאנשים שאני מעריכה ולמופעים ודיג׳יים שהם אפ-אנד-קאמינג".

נרקיס טפלר. אסקפיזם מוחלט בקפריסין. צילום: תום מרשק
נרקיס טפלר. אסקפיזם מוחלט בקפריסין. צילום: תום מרשק

>>טיון אין עם דן אורבך: שגריר הדאב-סטפ בציון
>>טיון אין עם יותם אבני: כבר מנגן לכולם ומתגבר על הכל 

אז מה הפרויקט הבא?
"בסופ״ש הקרוב, יש את שקר אלקטריק שאני עושה ביחד עם לייז (אליעזר פרץ) והת׳ר דוברונסקי, זה מתחיל קטן אבל במטרה לגדול. והנה, מהדמיון שלי, מהמחשבות למציאות, בשישי בצהריים אנחנו נעשה בחצר הפיי איוונט שגם יציג הרכבים שלדעתי בעתיד יהיו 'מוצר יקר' אבל כרגע יותר נגישים וצריך להודות שאצלנו הם יקבלו חשיפה יחסית בתחילת דרכם. עוד משהו מרגש שיקרה זה החיבור עם הילי ארי שהיא מעצבת אופנה שקשורה לחיי הלילה וחברה טובה. כבר הרבה זמן חלמתי לארח אותה בתצוגת אופנה אלטרנטיבית. מצד האמנים הצעירים, ינגן קיד קוקו כי חשוב לנו להישאר מעודכנים. בסופו של דבר, יש לחדשים בשורה מסוימת וצריך להכיר בהם ולתפוס אותם שניה לפני הבום". לרכישת כרטיסים.

כמו בים התיכון

ממה את הכי נהנית?
"היו מסיבות שממש נהניתי בהן בקפריסין. אהבתי את האווירה במקומות שהם קצת פחות ׳מועדונים׳. אנשים רצו מסיבות ורצו לחגוג. הייתה לי חוויה ממש טובה שם לפני הקורונה: הרגשה שהבילוי הוא אסקפיזם מוחלט. אפשר לדבר על מוזיקה ולא על דברים כבדים וגם לנו מגיע את זה. תפסתי את עצמי שם ברגעים שאני שעה מדברת על משהו טריוויאלי אולי אבל זה שונה בשבילי כי בסביבה שלי, שלנו בארץ, יש הרבה פוליטיקה וקשיים אחרים ולא שזה רע תמיד אבל שם היה משהו מאוד משחרר שמקליל את האווירה וזה מאוד חסר לי".

"אני גם ממש אוהבת את יסמין מועלם, ממש אבל. במשך הרבה זמן חשבתי שהבעיה היא בי שאני לא מסתדרת עם המיינסטרים אבל אז הגיעו נשים מדהימות כמו יסמין, נוגה ארז ואפילו נועה קירל ששרות על נושאים שמעניינים אותי. מלא דברים טובים קורים בארץ ויש לבחורות האלה סוואג מטורף, הכי כיף לי לפתוח את הרדיו וממש ליהנות ממה שאני שומעת".

קורונה=אהבה

"הקורונה שינתה הרבה. יצא לי לשבת עם אנשים שרציתי במשך הרבה זמן ובכלל היה לי יותר פנאי לבני אדם. להתקרב לאנשים כמו ביטפוט ולתקלט איתו פתח לי את הראש, הקלפים נטרפו וזה גם גרם לי לשבת ולעשות מוזיקה. התחברתי לתחושה שלי, הבנתי מה אני רוצה וראיתי את המסיבה שאני רוצה להיות בה כשזה יגמר וביחד עם מחשבות על ברלין וקהל שלא נגמר – משם אני יוצרת ומפיקה עכשיו. מרגש אותי שעברתי את השלב הזה, התגבשתי מחדש על עצמי ואני אעבוד קשה כדי לעשות את הכל. אה והתחתנתי!".

חשבת על פלאן בי בקורונה ובכלל?
"למדתי תסריטאות כשכבר הייתי בשאלות האלו לפני הקורונה ומאוד חשוב לי לעשות מוזיקה, לביים ולעשות סרטים ולדעתי הכל מסתדר ממש טוב ביחד, לי לפחות. אני גם יודעת כבר שאכתוב ספר כשאהיה זקנה. אני רוצה לעשות הכל מהכל, וגם להתפרנס ולחיות טוב וכל התוכניות והרצונות הולכים וגדלים עם הזמן אז התוכנית היא שהכל יסתדר, יקרה ויעבוד יחדיו".

5 טראקים נבחרים

1. אני אוהבת את כל מה שביטפוט עושה אבל את זה במיוחד

2. טראק שתמיד מעיף רחבות, וזה רק מקרי שהוא שייך לחבר ושותף שלי (ושל איזי שהיא זמרת בחסד עליון)

3. שיר של אחת הנשים האהובות עלי שקצת לא בא לי שאף אחד ישמע חוץ ממני. מצד שני בא לי שזה יהיה הפסקול של העולם

4. מאית אחוז מהמוזיקה שגדלתי עליה: אפשר רק  לדמיין מה זה עושה למוח כשמתעוררים עם זה בשבת בפול ווליום מהרמקולים של אבא

5. יסמין מועלם כמעט גרמה לי לעשות תאונה כי הייתי חייבת לשזם אותה בפעם הראשונה ששמעתי אותה ברדיו