העסק שלכם זקוק לריענון? הנה כמה טיפים שייקחו אותו קדימה

בשביל לקחת את העסק קדימה תצטרכו להראות ללקוחות שהם חשובים לכם. כדאי להתחיל בעיצוב מחדש של חלל הכניסה, להמשיך עם החלפת התאורה ולא לשכוח את חדרי הישיבות. איך עושים את זה בלי לשבור תכנית חיסכון? קבלו את המדריך המלא

העסק שלכם זקוק לרענון. אילוסטרציה: פיקסביי
העסק שלכם זקוק לרענון. אילוסטרציה: פיקסביי
18 באוקטובר 2017

תוכן שיווקי | איקאה

בתום שנת 2016 עמד מספר העסקים הפעילים בישראל על 560 אלף, כאשר בשנה החולפת לבדה נפתחו כ-55 אלף עסקים חדשים והציגו עלייה של 4% לעומת התקופה המקבילה ב-2015. למעשה, ב-4 השנים האחרונות ישנה עלייה בתוספת השנתית של עסקים למשק וזינוק במספר בתי העסק ששייכים לענפי המסחר והשירותים. כתוצאה מכך, אין פלא שהרבה אנשים עוקבים בעניין אחר שינויים במגזר העסקים הקטנים והבינוניים בישראל ובעיקר רוצים לדעת איך להצעיד קדימה בית עסק שזקוק לריענון.

ראשית, יש להתאים את השדרוג של העסק לתחום ולסוג השירותים או המוצרים שהוא מציע. ריענון של בתי עסק בתחום ההסעדה, הבילויים והשירותים שונה משדרוג של עסקים בתעשייה ובתחומי ייצוא סחורות או השקעות.

[tmwdfpad]שנית, רצוי להביא בחשבון את גודל העסק ואת המחזור העסקי שלו. לפי דוח של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה משנת 2016, כ-34% מהעסקים בישראל מעסיקים 1-4 עובדים, בעוד 51% פועלים במודל של העסקה עצמית ואינם מעסיקים שכירים. מכאן שפוטנציאל ההשקעה הכספית שעומד לרשותם נמוך יותר בהשוואה לארגונים או חברות גדולות.

עיצוב חדש – רוח חדשה. צילום: שאטרסטוק
עיצוב חדש – רוח חדשה. צילום: שאטרסטוק

איך גורמים לעסק להיראות טוב יותר?

למזלם של בעלי העסקים בישראל, ריענון תקופתי לא מחייב בהכרח נטילת הלוואה ושבירת תכנית חיסכון. יש הרבה דרכים לגרום לעסק להיראות טוב יותר באופן מיידי וללא צורך בהשקעה כספית גבוהה.

קודם כל, אפשר לשנות את מקום קבלת הקהל ולהפוך אותו לנעים יותר. אין הזדמנות שנייה לעשות רושם ראשוני והדרך להניע לקוחות לפעולה היא לבלוט לעומת המתחרים. בשביל זה צריכים הלקוחות להרגיש שהם הגיעו למקום מיוחד, בעיקר בעסקים שמתמחים במתן שירותים או במקומות שבהם העבודה השוטפת כרוכה בפגישות סדירות עם קהל היעד.

חלל הכניסה חשוב לכל סוגי העסקים וקריטי במקומות שבהם יש לובי להמתנה. את הכניסה משדרגים בין היתר בעזרת תליית תמונות, צביעה מחדש של הקירות, שילוב גוונים מזמינים באלמנטים הדקורטיביים, החלפת ריצוף ישן או הוספת שטיחים, הדבקת טפטים וכמובן הקצאת מערכות ישיבה נוחות. ריהוט לעסקים מיוצר כיום ברמה גבוהה מאוד ואין סיבה שהלקוחות לא ירגישו בנוח בזמן שהם ממתינים לפגישה חשובה.

גם מגזינים לקריאה, מדף ספרים מקצועיים ומחשבים נייחים או ניידים שבהם הלקוחות יכולים לגלוש ולנווט בעצמם בזמן שהם ממתינים ישדרגו את העסק ויגרמו לו להיראות טוב יותר. מחשבים הם כמובן חלק בלתי נפרד מחיינו וכמעט לכל לקוח יש מכשיר נייד עם חיבור לאינטרנט בכיס, אך התחושה שמתקבלת כאשר נכנסים לעסק בעל אוריינטציה דיגיטלית היא של תחכום, מודרניות ואלגנטיות. חוץ מזה, מחשבים שעומדים בלובי קבלת הפנים לצד מכונת קפה עם קפסולות בחינם יעבירו מסר שלפיו העסק מעריך את הזמן של הלקוחות ומתחשב בו.

כפי שאפשר לשער, התקציב בשביל כל השדרוגים המתוארים לעיל נע בין כמה אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים בלבד. כמובן שאין גבול להשקעה ואפשר להגיע גם למאות אלפי שקלים אם מחליפים את כל הריהוט והעיצוב של העסק, אך את זה כבר עושים במסגרת שיפוץ יסודי. במילים אחרות, מטרת הריענון התקופתי היא לנצל את המצב הקיים – ולא לשנות אותו בצורה דרמטית או יקרה מדי.

עיצוב חדש – רוח חדשה. צילום: שאטרסטוק
עיצוב חדש – רוח חדשה. צילום: שאטרסטוק

אל תשכחו את חדרי הישיבות והפגישות

בכל עסק יש חדר שאליו מגיעים הלקוחות בשביל לבצע עסקאות ולחתום על חוזים. בנוסף, חדרים אלו משמשים את העובדים לישיבות ופגישות חשובות. זה החדר שבו צריך להשקיע אם רוצים להשאיר את הלקוחות עם טעם טוב ולהצעיד את העסק קדימה לפי רוח הזמן.

את העיצוב מחדש של חדר הישיבות רצוי לבצע בראש ובראשונה לפי סוג התאורה. ברוב חדרי הישיבות אין תאורה טבעית אלא 4 קירות אטומים, לכן הפתרון הוא להשתמש בתאורה מלאכותית. אפשר לעשות את זה בעזרת פיזור נכון של ספוטים עדינים, שילוב בין גופי תאורה עומדים ותלויים והשקעה בנורות שמפזרות את האור בכל החלל. מחקרים מראים שתאורה משפיעה על תפוקת העובדים הרבה יותר מכל דבר אחר, מה גם שבעזרתה ניתן לרענן את המראה הסטנדרטי של העסק המסורתי באמצעות לחיצת כפתור אחת בלבד.

מעבר לכך, חדרי הפגישות והישיבות אמורים להמשיך את הקו הדקורטיבי של שאר העסק. לא משנה אם מדובר במשרד גדול, בחברה קטנה או בעסק עצמאי, המקום שבו אתם פוגשים את הלקוחות חייב לעמוד בראש סדר העדיפויות העיצובי שלכם. הקפידו לשלב צבעים מזמינים בקירות ואל תשכחו את הריצוף והנגישות. הפכו את החדר לנוח גם עבור בעלי מוגבלויות ונסו ליצור אווירה נעימה. כמו כן, החדר חייב להיות נוח עבורכם כי רק בצורה כזו תשכנעו את הלקוחות ותצעידו את העסק קדימה.