עד 50% הנחה: יובל בן נריה חותך את מחירי האלכוהול במסעדות שלו

תנו לו להאכיל אותך. יובל בן נריה (צילום אסף קרלה)
תנו לו להאכיל אותך. יובל בן נריה (צילום אסף קרלה)

נמאס לכם לשלם יותר מדי על כוס יין? יובל בן נריה שומע את הכאב שלכם, ואחרי ששתה יינות זולים להפליא בספרד חזר לארץ עם תוכנית חדשה: להוזיל את מחירי האלכוהול במסעדות שלו, גם אם המשמעות היא להקטין מעט את שורת הרווח. האמת? זה די מרגש

10 באפריל 2023

נודה ולא נבוש – מחירי האלכוהול בעיר מעצבנים אותנו. כוס יין ב-50 ש"ח וקוקטייל ב-60 ש"ח וצפונה כבר אינם מחזה נדיר, וכשיוצאים בערב וצריך לחשבן על כל דרינק לפעמים כבר עדיף להישאר בבית. השף יובל בן נריה (שלא נח לרגע, אפילו לנו כבר נמאס למחזר את עצמנו) עושה מעשה – מפתיע, בימים כאלה – וחותך עלויות. "לפני כמספר שבועות ישבתי לארוחת צהריים במסעדה מקומית בספרד, הצצתי בתפריט היינות וקרה לי מה שככל הנראה קורה לכולנו כשאנחנו בחו"ל – נדהמתי לראות יינות מעולים ב 3.5 יורו לכוס", הוא מספר. כוס שרדונה מעולה ועוד כוס שאפשר להזמין בלי לדפוק חשבון לעלויות הפכו עבורו את החוויה הסטנדרטית לבלתי נשכחת. בן נריה חזר לארץ וכינס את שדרת הניהול לדיון בנושא. דו"חות הופקו ומסקנות הוסקו. "מתוך ידיעה שחוויה קולינרית שלמה היא כזו שיש בה שילוב של אוכל ויין, ראינו שאנו יכולים לצמצם את שורת הרווח שלנו ולקצץ במחירים".

מה זה אומר בפועל? אז יינות ב-3.5 יורו לכוס אולי לא נראה פה, שהחל מעכשיו מחירי האלכוהול והיין בכל מסעדות הקבוצה הופחתו בכמעט 50 אחוז, פרט לקוקטיילים. לדוגמה: Beer White מיקב ברקן שעלה 52 ש"ח עולה כעת 38 ש"ח, ריוחה ספרדי Vina Alberdi שעלה 64 ש"ח מתומחר כעת ב-47 ש"ח, ויין בורגון שעלה 74 ש"ח יעלה כעת 54 ש"ח. הכמות הנמזגת נותרת כמו שהיא, כמובן, וההבדל הוא כאמור במחיר בלבד. ההוזלה מגיעה גם לבקבוקים: בקבוק יין שעלה 310 ש"ח יעלה כעת 248 ש"ח, ובקבוק סאקה שתומחר ב-360 ש"ח צונח כעת ל-232 ש"ח. יש לציין כי תשומת הלב של בן נריה לנושא האלכוהול אינה דבר חדש, וייבוא אישי ושיתופי פעולה עם יקבים מקומיים הם חלק בלתי נפרד מהדי.אן.איי של מסעדות הקבוצה. טאיזו היא ממסעדות השף הראשונות להכשיר מלצרי יין ולהשקיע בלימוד הצוות, ועל מסעותיהם של השף ועוזריו ליפן בימי יא פאן ז"ל ולקראת פתיחת מסעדת a כבר סופר רבות.

יובל בן נריה (צילום: מיקה גורוביץ | ע. צלמת: אמבר אופיר, גל בומנדיל | צולם במלון בוטיק אסמבלאז')
יובל בן נריה (צילום: מיקה גורוביץ | ע. צלמת: אמבר אופיר, גל בומנדיל | צולם במלון בוטיק אסמבלאז')

איך מהלך כזה אפשרי? האם המשמעות היא שבמקומות אחרים עושים עלינו קופה?
"אני לא מתעסק במה אחרים עושים אבל כן חשוב לי לומר ששורת הרווח של מסעדות היא מינימלית עד כדי לא קיימת כאשר יש תנודות דרסטיות בהכנסות, כמו בימים אלה שהחברה הישראלית חווה", הוא מסביר. "לא נוותר על איכות חומרי הגלם וכח האדם, אך בהורדת מחירי היין אנו מוותרים בצורה מאוד ברורה על הרווח שלנו. מי המרוויח הבלעדי? האורח. המהלך הזה שם את האורח במרכז. עכשיו אפשר להתחיל לשתות. החוויה האישית שלי היא שהובילה לבידוק המספרים ולקבלת ההחלטה הרוחבית שאפשר לעשות את זה אחרת ושלא צריך להימנע או להתחשבן יתר על המידה גם בעיר הכי יקרה בעולם".