כך תוכלו לקבל פיצוי על השבתת ה-VOD ב-yes ביום כיפור

חברת הלווין וגם מתחרתה HOT הודיעו על השבתת שירות הצפייה לפי דרישה במהלך יום הכיפורים, וגם לא פיצו את הלקוחות על כך. ניסינו, נכשלנו, התעקשנו – וכך הצלחנו לבסוף

טלוויזיה. צילום: Shutterstock
טלוויזיה. צילום: Shutterstock
27 בספטמבר 2017

 

כתבות וטורי בעד ונגד בעיתונות המודפסת, סטטוסים זועמים בפייסבוק וציוצים מתריסים בטוויטר – ציבור האנשים שאינם צמים ביום כיפור מתקומם בשבוע האחרון בעקבות העובדה ששירות ה-VOD של yes, HOT וגם סלקום טי.וי לא יהיה זמין במהלך החג. חלק גדול מהזעם נבע מהעובדה שהלקוחות משלמים דמי מנוי חודשיים על השירות – למרות שבחלק יחסי מהחודש הזה – השירות כלל לא יהיה זמין, וזאת למרות שהחברות לא מספקות כל זיכוי או הנחה על השבתת השירות ליממה. מאז ההחלטה הסופית של החברה, אמש (שלישי), התמלאו הרשתות בדיווחים של גולשים שטוענים שהצליחו להשיג הנחה מהחברות. קנאים שאנחנו, התקשרנו לחברה, ודרשנו את ההנחה לעצמנו.

>> 50 סרטים לשרוד איתם את יום כיפור
>> ואם לא בא לכם סרטים, יש גם 50 סדרות 

"שלום, אני רוצה לדעת בבקשה מדוע שירות הויאודי יהיה סגור במהלך יום הכיפורים", אמרנו בשיחה טלפונית לנציגת השירות של חברת yes, שלזכותה ייאמר שהייתה מאוד סבלנית, כנראה לאור העובדה שלא היינו הראשונים שמתקשרים בנושא. היא בתגובה ענתה את התשובה שכנראה הוכתבה לה למעלה: "אנחנו מכבדים את הערכים והמנהגים של מדינת ישראל". בהמשך השיחה, לאחר שטענו מצדנו שגם אותנו ואת כספנו ראוי שיכבדו, קיבלנו ציטוט מכללי התקשורת (בזק ושידורים) משנת 1987: "ביום הכיפורים לא ישודרו שידורים עצמיים ולא יתורגמו לעברית שידורים שאינם עצמיים".

אבל רגע, תהינו לעצמנו, בשנות ה-80 לא היה VOD, ומדובר בשירות של צפייה לפי דרישה, יכולת שלא הייתה קיימת כשנוסח החוק. ואכן, לפני יומיים הצהירה בריאיון ב"הארץ" יו"ר מועצת הכבלים והלווין, יפעת חי שגב, כי אם HOT  ו-yes יפנו אליה ויבקשו לאשר את המשך שידורי ה-VOD בחג, היא תשקול זאת בחיוב. כשאימתנו את נציגת השירות שנפלנו עליה היא אמרה: "נכון, אבל ב-yes החליטו שלאור ההתראה הקצרה, השנה זה לא יקרה. אולי בשנה הבאה". אוקיי, הבנו, יש חוק, יש הצהרות שלא עומד מאחוריהן תוכן, אז אנחנו רוצים פיצוי. "אין פיצוי. אני לא אפצה אותך על 25 שעות שבהן אי אפשר להשתמש ב-VOD. אני גם לא צמה ואני מציעה לך פשוט להוריד את התכנית מראש". ניסינו להתעקש ומשלא הצלחנו ויתרנו. לאחר שראינו את עדויות הגולשים ברשת על כך שהצליחו להוציא פיצוי מהחברה – התעקשנו והתקשרנו בשנית.

טלוויזיה ביום כיפור (צילום: שאטרסטוק)
טלוויזיה ביום כיפור (צילום: שאטרסטוק)

"שלום, דיברתי קודם עםX  מצוות Y, והיא טענה שלא ניתן לקבל פיצוי על אי הפעלת ה-VOD  ביום הכיפורים. אבל הבנתי שיש אנשים שכן מקבלים", אמרנו בטון תקיף אך מנומס. "מה פתאום. אין פיצוי", השיבו לנו. לאחר שהנציגה התבקשה לדבר עם הממונים עליה, היא חזרה עם תשובה: "אוקיי. נכון. אני יכולה לסדר את זה כך שתשלמי במשך חודשיים חצי מהמחיר, ואז זה ייצא החזר של 17.45 ש"ח". הצלחנו. הפיצוי לא הגיע באופן אוטומטי – אבל אם תתעקשו, הניסוי שלנו מוכיח שהוא יגיע.

פנינו לחברת yes כדי לבדוק מה פשר המדיניות הבעייתית של "פיצוי רק אם תתעקש", ובתגובה נמסר לנו: "כמקובל במשק, שירות ה-VOD מתומחר כשירות חודשי בדומה לדמי מנוי לעיתון או לחדר הכושר אשר גם הם אינם זמינים ביום כיפור".

פנינו גם ל-HOT כדי לברר את מדיניות הפיצוי בדבר השבתת ה-VOD ביום הכיפורים, ולכשתתקבל התגובה היא תפורסם.