יוצרות מציאות: מתחם חדש לעודפים כחול לבן

נשות קום איל פו לא קופאות על השמרים ומשיקות בימים אלה מתחם חדש בהרצליה פיתוח שמאגד עודפי ייצור של מותגים ישראליים, מעניק תמיכה לעסקים מקומיים ומעודד העצמה נשית

מייקרס אאוטלאט של קום איל פו צילום:שני סקרלט קגן
מייקרס אאוטלאט של קום איל פו צילום:שני סקרלט קגן
8 בספטמבר 2014

במהלך הפסקת האש הראשונה של צוק איתן פרסמנו כתבה מקיפה על הפגיעה של המלחמה בשוק המעצבים העצמאיים. בכתבה קראה בעלת קום איל פו סיביל גולדפיינר לצאת ביוזמות שיעזרו לכישרונות העיצוב וליצרנים המקומיים להתאושש מהמצב הכלכלי הלא פשוט שנקלעו אליו.

השבוע, זמן קצר יחסית אחרי פרסום הכתבה, היא מציעה תשובה משלה: מייקרז אאוטלט בהרצליה פיתוח, האחות קטנה ונגישה יותר לבית בנמל, המאגדת עודפי ייצור – לא רק של קום איל פו אלא גם של מותגים ישראליים נוספים שיוצרים ומייצרים אופנה בישראל: אווה מנדלבאום, אלף אלף, גרטרוד, עלמה ובנקר, גוסטה, מריה ברמן, ביקל ועוד. לגולדפיינר חשוב להדגיש שהסחורה שנמצאת בחנות היא "מלאי מת" אמיתי ולא פריטים שיוצרו בתמחור נמוך כדי להוסיף נפח למחזור המכירות השנתי: "בגלל המצב נותרו עודפים לכל המעצבים, ולא מדובר בפריטים שיוצרו במיוחד כמו שעושים הרבה עסקים גדולים בתחום האופנה.

מייקרס אאוטלאט של קום איל פו צילום:שני סקרלט קגן
מייקרס אאוטלאט של קום איל פו צילום:שני סקרלט קגן

שיטת הקונסיגנציה בארץ מעלה את רמת הסיכון של ההתנהלות העסקית". המחירים בהחלט מפתים ביחס לפריטי אופנה שמיוצרים בישראל: החל מ־60 ש"ח ועד כ־700 ש"ח. בקום איל פו לא עשו לעצמן הנחות בעיצוב המתחם, והתוצאה היא חלל ארטיזני, יצירתי ומעורר סקרנות כמו בית בנמל, עם עבודות של אמנים ישראלים ועם פריטי אספנים כמו נבחרת שטיחים פרסיים שמעטרים את החלל; ואם התרומה לביסוס עסקים מקומיים היא לא נעלה מספיק, הרי שיש למקום גם אלמנט של צדקה אמיתית עם הרחבת פרויקט "מעבירות" השנתי של קום איל פו. במסגרת הפרויקט, שהוקצה לו חדר ייעודי במתחם, תוכל הלקוחה להעביר את הפריטים הישנים בבעלותה לאחת העמותות הנבחרות המעודדות העצמה נשית וחברתית: אחותי, מבוי סתום, תנועת ע.ל.י.ה, עמותת יחד מחושך לאור, עמותת ערוס אל בחר.

Makers Outlet, מדינת היהודים 85 הרצליה פיתוח